Komar to jeden z najbardziej znanych motorowerów na polskich drogach. Produkowany był w latach 1960–1983, początkowo przez Zjednoczone Zakłady Rowerowe w Bydgoszczy, a później przez Zakłady Predom Romet. Jeździli nim prawie wszyscy: listonosze, urzędnicy, klasa robotnicza, a także młodzież. Komar zyskał tak wielką popularność głównie ze względu na niską ceną i prostą konstrukcję.
Pierwszym modelem był Komar 230 z silnikiem typu SM02, następnie model 231, w którym jednostka napędowa generowała już moc około 1,4 KM. Z czasem coraz bardziej ulepszano nowe modele Komara. Stworzono nawet wersję sport, z importowaną włoską kanapą, płaską kierownicą i sportowym bakiem.
Komar ceniony był nie tylko w Polsce, ale również za granicą. Te motorowery eksportowano m.in. do Niemiec, Szwecji Irlandii a nawet do Nigerii. W sumie, za granicę trafiło ponad 145.000 sztuk polskich Komarów. Prestiż na rynkach światowych wzrósł tak szybko, że w 1980 roku rozpoczęto rozmowy na temat produkcji nowego modelu w kooperacji z włoskim lub japońskim potentatem rynku motocyklowego.
Produkcję tych motorowerów zakończono w roku 1983. Dziś Komar jest raczej motorowerem zabytkowym. Jednak wciąż można znaleźć wiele ofert odrestaurowanych motorowerów tej marki.