Wszystko kupisz. Wszystko sprzedasz.
0
Zaloguj się
+ Dodaj ogłoszenie

Jak profesjonalnie urządzić nowoczesne biuro?

Jak profesjonalnie urządzić nowoczesne biuro?

Urządzenie nowoczesnego i funkcjonalnego biura dla wielu osób stanowić może wyzwanie, szczególnie kiedy ma się to odbyć bez pomocy specjalistów zajmujących się aranżacją wnętrz. Zaprojektowanie przestrzeni, w której pracownicy będą mogli wydajnie pracować wbrew pozorom nie jest takie proste. Jak więc profesjonalnie urządzić nowoczesne biuro?90

 

 

Zaplanowanie przestrzeni biura

Największe pole do popisu mamy, kiedy urządzamy biuro od podstaw. Warto tutaj podjąć decyzję, czy ma ono być urządzone w charakterze otwartym czy zamkniętym. Ten pierwszy to coraz bardziej popularny open space. Ma on jednak więcej minusów niż plusów. To, że na jednej przestrzeni pracuje wielu pracowników może negatywnie odbić się na produktywnej i wydajnej pracy. Każdy generuje bowiem hałas, który może utrudniać koncentrację. Do tego dochodzi brak prywatności i mała przestrzeń do pracy, zazwyczaj jest to biurko oddzielone od drugiego boksem. Zwolennicy biur open space przekonują jednak, że dzięki takiemu układowi zwiększa się jakość współpracy pomiędzy pracownikami. Więcej korzyści mają jednak biura o charakterze zamkniętym. Pracując w jednym pomieszczeniu z 3-4 osobami poziom hałasu jest znacznie mniejszy, co umożliwia lepszą pracę niż w przypadku open space. Kłopotliwe może być jedynie chodzenie od pokoju do pokoju, kiedy trzeba załatwić jakąś sprawę z innymi pracownikami.

 

Lokalizacja biurek

Wybierając miejsce dla biurek warto zwrócić uwagę na to, gdzie są okna. Dostęp do naturalnego światła sprzyja nie tylko pracy, ale i zdrowiu. To także spora oszczędność, ponieważ pracownicy dłużej nie muszą korzystać z lampek itp. Warto jednak tak zaplanować przestrzeń, by monitory nie odbijały światła z okien, co może negatywnie wpłynąć na jakość pracy. Dotyczy to okien zlokalizowanych po południowej i zachodniej stronie, w których światło naturalne przy dobrej pogodzie jest najmocniejsze. Jeśli więc jest taka możliwość, najlepiej by biurka stały przy oknach wschodnich i północnych, wtedy światło będzie działało na korzyść pracowników. Jeżeli chodzi o ustawienie względem okien, najlepiej by stały bokiem. Jeśli nie ma takiej możliwości i pracownicy będą siedzieć tyłem, wtedy należy zadbać o dobrej jakości żaluzje lub zasłony, które ochronią przed ostrym światłem.

 

Jak wybrać dobre biurka?

Biurka powinny zagwarantować pracownikom odpowiednią przestrzeń do pracy. Najczęściej muszą na nich zmieścić się komputery, dodatkowe monitory, klawiatury, lampki i inne niezbędne akcesoria. Blaty muszą mieć więc szerokie na minimalnie 120 cm i głębokie na około 60 – 80 cm. Ważne jest również to, by miały regulowaną wysokość, wtedy będzie można dopasować je zarówno do osób o niskim, jak i wysokim wzroście. Do biurek należy dobrać jeszcze ergonomiczne krzesła, które będą zdrowe dla kręgosłupa i będą miały regulowaną wysokość, a także podłokietniki.

Szklany stół

Jakie meble do biura?

Biura to nie tylko biurka, przy których się pracuje. Urządzając przestrzeń należy zadbać także o tzw. meble biurowe. Najczęściej są to regały z półkami, na których można przechowywać dokumentację i inne niezbędne w firmach rzeczy. Konieczne jest też posiadanie szafek na kluczyk lub na szyfr, w których będzie można trzymać ściśle tajne dokumenty. Oprócz regałów, w biurach najczęściej są też stoły konferencyjne, ale i meble kuchenne, które wyposażają przestrzeń, w której pracownicy mogą przygotować sobie napoje lub posiłki. Niezbędnymi elementami są urządzenia AGD, takie jak ekspresy do kawy, czajniki, lodówki i mikrofalówki.

Meble biurowe

Dekoracje do biura

Nowoczesne biuro nie oznacza od razu rezygnacji z dekoracji. Według osób, które na profesjonalnie zajmują się aranżacją takich pomieszczeń, warto postawić w nich na zieleń i nie chodzi tu tylko o kolor, ale o rośliny. Dzięki nim wzrośnie produktywność pracowników, poprawi się kreatywność, mało tego, w biurze będzie więcej tlenu. Warto więc zadbać o roślinność w i wokół biura. Jeżeli chodzi o inne dekoracje, lepiej zachować umiar. Biuro to jednak miejsce do pracy i nie można o tym zapominać. Mile widziane będą jednak designerskie zegary, a także bibeloty związane typowo z prowadzeniem biura.

Może Cię również zainteresować

  • O nas

  • Bezpieczenstwo

  • Pomoc

  • Poradnik kupującego

  • Mapa kategorii

  • Ogłoszenia archiwalne

  • Oferta dla firm

Copyright © 2011-2025 Sprzedajemy.pl Sp. z o.o. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.

Zarządzaj powiadomieniami
Odblokuj powiadomienia