Bez akcesoriów biurowych trudno byłoby funkcjonować w firmie. Bałagan, chaos i wieczne poszukiwania dokumentów - tak zapewne bez kilku niezbędnych rzeczy do biura wyglądałaby rzeczywistość. Na szczęście na rynku nie brakuje artykułów biurowych, a my w tym poradniku podpowiemy jakie najlepiej zawsze mieć pod ręką.
- Segregatory, teczki i koszulki
- Przybory do pisania
- Dziurkacze, zszywki, taśmy oraz spinacze
- Ofertówki i skoroszyty
- Tablice
1. Segregatory, teczki i koszulki
Podstawą dobrej organizacji pracy w biurze jest porządek. Aby on zapanował konieczne jest zaopatrzenie firmy w segregatory i teczki. Przechowywanie dokumentacji papierowej jest bardzo ważne, ponieważ nigdy nie wiadomo co i kiedy może się przydać. Segregatorów w firmie powinno być jednak sporo, bo wiadomo, że dokumentacja (zwłaszcza w dużym przedsiębiorstwie) to bardzo ważna sprawa. Odpowiedni podział i przechowywanie dokumentów ułatwi ich wyszukiwanie. A jeśli jeszcze dobrze opiszemy segregatory z odnalezieniem właściwego dokumentu nie powinno być problemu.
Również samo przeglądanie papierowej dokumentacji nie powinno być problemem wtedy kiedy wszystko jest posegregowane i wpięte w odpowiednim miejscu. Kolejnym akcesorium biurowym, w które warto się zaopatrzyć są kolorowe teczki. Barwne teczki również ułatwią wyszukiwanie potrzebnych dokumentów. Jeśli mowa o segregatorach i teczkach nie wolno nam zapomnieć o koszulkach, dzięki którym dokumentacja dłużej pozostanie w stanie nienaruszonym.
2. Przybory do pisania
Mimo, że technika idzie do przodu i pracownicy głównie siedzą przed ekranami monitorów nie oznacza, że przybory do pisania nie są potrzebne w biurze. Podstawą jeśli chodzi o akcesoria biurowe w firmie są długopisy w dwóch kolorach - niebieskim i czarnym. Warto zdać sobie sprawę, że na każdego pracownika powinno przypadać kilka sztuk długopisów. Takie zaopatrzenie w artykuły szkolne i biurowe pozwoli uniknąć przestojów w pracy kiedy jeden z pracowników czeka aż inny skończy pisać. Niezbędne w biurze są także kolorowe zakreślacze - dzięki nim pracownicy będą mogli zaznaczać we własnych notatkach najważniejsze informacje. W zależności od działalności firmy przydadzą się także markery, które pozwolą na pisanie na płytach CD i DVD. Podstawowymi akcesoriami w biurze powinny być także ołówki, gumki i temperówki. Biorąc pod uwagę jak szybko te artykuły się zużywają i gubią warto pomyśleć o zaopatrzeniu biura w większą ich ilość.
3. Dziurkacze, zszywki, taśmy oraz spinacze
Podczas porządkowania dokumentów na pewno niezbędne okażą się dziurkacze, zszywki i taśmy. Z pozoru posiadanie ich wydaje się nieprzydatne, jednak mogą okazać się bardzo pomocne. Warto zatem pamiętać o zszywaczach (i zszywkach), dziurkaczach, spinaczach, taśmach klejących oraz klejach.
4. Ofertówki i skoroszyty
W zależności od działalności firmy w biurze na pewno przydadzą się ofertówki i skoroszyty. Będą one nie tylko niezbędne podczas szkoleń, ale także prezentacji, która ma na celu zareklamowanie usług i towarów. Tradycyjne teczki nie będą się dobrze prezentowały. Klient natomiast o wiele przychylniej spojrzy na teczkę ze skóry ekologicznej lub chociażby tę wykonaną z twardego tworzywa.
5. Tablice
Dobrze wyposażone biuro powinno posiadać tablice na ścianę.W sklepach oraz hurtowniach można znaleźć modele, które można wytrzeć na sucho, ale też te magnetyczne i korkowe. Mocowanie takich tablic do ściany nie zabiera wiele czasu, niektóre z nich mają specjalny uchwyt do zawieszenia. Tablice te mogą służyć jako ściana do notowani zadań dla poszczególnych zespołów, osób lub do informowania pracowników o spotkaniach. Podczas „burzy mózgów” takie tablice sprawdzą się z pewnością doskonale. Warto pamiętać, by do tablic suchościeralnych zamówić specjalne markery, gąbki, magnesy, czyściki, pianki oraz spraye do czyszczenia powierzchni.
Jak się okazuje długopisy i inne przybory do pisania mają doskonały wpływ na ludzki mózg. Ręczne zakreślanie i zapisywanie kolorowymi długopisami pobudza wyobraźnię i kreatywne myślenie. Naukowcy z Univeristy of California przeprowadzili badanie na studentach - ci którzy notowali ręcznie lepiej przyswajali materiał z zajęć niż ci, którzy notatki tworzyli na laptopach.
Teraz już na pewno nikogo nie zdziwi widok grafika z kolorowym długopisem za uchem. Pracownicy lepiej myślą kiedy robią odręczne notatki barwnymi pisakami, a nawet kiedy podczas rozmowy telefonicznej rysują w swoim zeszycie.