Wszystko kupisz. Wszystko sprzedasz.
0
Zaloguj się
+ Dodaj ogłoszenie

Wymiana sprzęgła - sama tarcza sprzęgła czy cały kompletny zestaw?

Wymiana sprzęgła - sama tarcza sprzęgła czy cały kompletny zestaw?

Sprzęgło to słowo, które jest dla każdego z nas dużą bolączką. Jednak jeżeli sami nie zadbamy o sprzęgło, a dokładniej mówiąc źle będziemy koordynować zmianę biegów ze wciskaniem pedału sprzęgła, to wtedy będziemy mieli nie lada problem. Niestety kiedy zacznie nam się ślizgać sprzęgło i będziemy czuć, że moc z wyższego biegu przenosi się dopiero wtedy kiedy praktycznie już zdejmujemy nogę z pedału sprzęgła to już w takich sytuacjach możemy przygotowywać się do jego wymiany.

 

 

Jak wymienić sprzęgło?

Jeżeli chodzi już o samą wymianę, najlepiej kompletnego sprzęgła, na które składa się tarcza, docisk oraz łożysko to jest to dość poważna operacja. Powinniśmy się zorientować, a raczej nasz mechanik powinien się zorientować czy w naszym modelu samochodu jest siłownik sprzęgła. Jeżeli siłownik znajduję się po za skrzynią biegów i widać z niego wyciek to najprawdopodobniej tylko on będzie do wymiany, aczkolwiek nie możemy być tego pewni na 100%.

Kiedy wymienione wyżej objawy pojawią się podczas jazdy naszym samochodem możemy szukać autoserwisu, w którym będzie możliwość wymiany sprzęgła. Na pewno decydując się na wymianę musimy wiedzieć, że wymieniamy go w komplecie ze wszystkim i raczej nie spotykałem się z tym, żeby wymieniać tylko jeden z elementów składających się na sprzęgło. Podobno ci co wymieniali samą tarczę niebawem zawitali w serwisie na wymianę całego kompletu.

Owszem każdy z nas może samemu zakupić używany zestaw sprzęgła, ale po pierwsze powinniśmy się  poważnie zastanowić i dokonać wyboru pomiędzy zestawem używanym, jak i nowym proponowanym przez serwis.

Siłownik sprzęgła

 

Używany komplet sprzęgła

Jeżeli już zamawiamy używane sprzęgło przez internet potwierdźmy u dostawcy czy na pewno jest o wiele mniej zużyte niż te, które mamy w samochodzie. Po drugie upewnijmy się, że na pewno ten zestaw pasuje do naszego samochodu. I po trzecie miejmy świadomość, że nie każdy serwis podejmie się montażu używki, a już na pewno nie da na to gwarancji.

Niestety i przy jednej i drugiej opcji musimy wymienić cały zestaw i dodatkowo do kompletu może dojść wspomniany siłownik. Nie zawsze jest to konieczne natomiast trzeba mieć go na uwadze. Na naszą niekorzyść jest jeszcze jedna część, która musi być sprawdzona w czasie wymiany samego sprzęgła tak więc jest to koło zamachowe lub dwu-masowe.

 

Wymiana koła zamachowego i dwu-masowego

Koło zamachowe sztywne nie powinno być poprzepalane bądź też zarysowane, bo kiedy pojawiłyby się na nim zbyt głębokie uszczerbki też będzie nadawało się do wymiany, co znacznie zwiększa koszt całej naprawy. Jednakże jeżeli w rzeczywiści będzie ryzyko, że po montażu sprzęgła po kilku tysiącach kilometrów znowu będzie coś nie tak to lepiej zainwestować i wymienić koło zamachowe.

Co do koła dwu-masowego występującego tylko w dieslach, również trzeba liczyć się ze sporymi kosztami, ale taka wymiana procentuje w przyszłości. Co do wszystkich wspomnianych części związanych z wymianą sprzęgła zawsze możemy zakupić takie zestawy czy też koło zamachowe używane. Natomiast sprawdźmy dokładnie stan używanych części oraz czy pasują do naszego auta. I naprawdę zróbmy dokładne porównanie tak, żeby samochód czasem nie stał w serwisie dłużej. A jeżeli nie mamy na to czasu oddajmy samochód do dobrego serwisu i wykonajmy wymianę kompleksową.

Koło zamachowe dwumasowe

 

Zadbajmy o prawidłowe użytkowanie sprzęgła

Aby uniknąć tego, co wypisane powyżej starajmy się jeździć poprawnie jeżeli chodzi o zmianę biegów. Kiedy nie wciskamy pedału sprzęgła, trzymajmy lewą nogę obok pedału. W tym momencie odpoczywa nie tylko samo sprzęgło, ale również nasza noga. Dla Pań to wskazówka, aby nie jeździć na wysokim obcasie ponieważ wtedy też nie do końca czujemy jak dociskamy pedał, co wiąże się ze zbyt szybkim zużyciem tarczy.

Wymiana sprzęgła jest dość drogą imprezą, dlatego dbajmy o prawidłową zmianę biegów. Tym samym nie doznamy gorączki związanej z wysokim wydatkiem. A kiedy „siądzie sprzęgło” to będziemy musieli odholować samochód i poczekać na zakończenie naprawy co najmniej, podkreślam, co najmniej jeden dzień i to w dobrym serwisie, aby odzyskać nasz samochód.

 

Może Cię również zainteresować

  • O nas

  • Bezpieczenstwo

  • Pomoc

  • Poradnik kupującego

  • Mapa kategorii

  • Ogłoszenia archiwalne

  • Oferta dla firm

Copyright © 2011-2025 Sprzedajemy.pl Sp. z o.o. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.

Zarządzaj powiadomieniami
Odblokuj powiadomienia