Motocykl to marzenie nie jednego mężczyzny, ale też nie jednej kobiety. Wiele osób decyduje się na zakup używanego motocykla, jako swojego pierwszego jednośladu i jest to bardzo rozsądne rozwiązanie. Wchodząc na różnego rodzaju serwisy ogłoszeniowe można przekonać się o tym, że już za kilka tysięcy da się kupić naprawdę porządny motocykl, a żeby to ułatwić przygotowaliśmy przegląd tego typu używanych pojazdów do 10 tysięcy złotych.
Suzuki GSF650/S
Suzuki GSF650/S należy do serii Bandit produkowanej przez koncern Suzuki. Literka „S” znajdująca się na końcu nazwy modelu oznacza, że motocykl ten posiada fabrycznie montowane owiewki, nie jest to więc tzw. naked. Model ten produkowany jest od 2004 roku i zyskał bardzo dużą popularność wśród entuzjastów motocykli, przede wszystkim dzięki świetniej cenie w stosunku do dobrej jakości, osiągów i atrakcyjnego wyglądu. Do jego zalet należy zaliczyć także to, że jest bardzo wygodny i ma niesamowicie wytrzymały silnik. Wystarczy dbać o odpowiedni poziom oleju, a motocykl ten jest w stanie pokonać z nami setki tysięcy kilometrów. Niewielkim mankamentem mogą być hamulce oraz podwozie, które wpływa negatywnie na komfort prowadzenia, jednak nie są to zbyt duże wady.
Yamaha FZS 600 Fazer
Yamaha FZS 600 Fazer to motocykl produkowany pomiędzy rokiem 1998 a 2004. Pojazd ten wyróżnia się dobrym układem jezdnym i hamulcami, sztywną stalowa ramą oraz silnikiem, który wykorzystywany była w sportowym modelu Thundercat. Motocykl ten jest zwrotny i bardzo wygodny za sprawą miękkiego zawieszenia. Nadaje się zarówno do krótkich przejażdżek, jak i dalszych podróży, dzięki możliwości zamontowania na nim nawet trzech kufrów. Charakter tego motocyklu określany jest jako miejsko-sportowy dlatego też przyjemność z jazdy będą czerpać także osoby szukające silniejszych wrażeń. Model ten jest mało awaryjny, jednak trzeba uważać na skrzynię biegów, bo to najsłabszy punkt tej maszyny. Najbardziej polecane modele pochodzą z 2002 i 2003 roku.
Yamaha XJR 1200/1300
Yamaha XJR 1200/1300 należy do motocykli typu naked-bike. Pierwszym modelem była Yamaha XJR 1200, natomiast model z numerem 1300 jest kontynuacją, a przy tym usprawnioną wersją poprzedniczki. Jest to motocykl o dużych rozmiarach, dlatego wybierają go z reguły dojrzali i silni mężczyźni. Wyglądem nawiązuje do stylistyki lat ‘80, choć jego produkcja rozpoczęła się w 1999 roku. Model ten posiada czterocylindrowy silnik o naprawdę dużej mocy, dzięki czemu ma świetne osiągi i jest praktycznie nie do zdarcia. Jeździ się na nim wygodnie, trzeba natomiast uważac na zawieszenie, które jest dość delikatne.
Honda CB 600 F Hornet
Model CB 600 F Hornet marki Honda ujrzał światło dzienne w 1998 roku, ale osobom szukającym używanych egzemplarzy poleca się zakup modeli wyprodukowanych po roku 2000. Wynika to z faktu, iż młodsze modele posiadają większe przednie koła (17 cali), dzięki którym motocykl lepiej się prowadzi, a ponadto łatwiej jest znaleźć do nich opony. Ceny takich egzemplarzy zaczynają się od około 7 tysięcy złotych.
Honda CB 600 F Hornet to typowy naked, jego wygląd można określić jako zadziorny, co między innymi wpłynęło pozytywnie na jego popularność. Dużą zaletą jest także niska awaryjność tej maszyny. Właściciele „hornetek” nie muszą często zaglądać do serwisów, gdyż poważne usterki zdarzają się naprawdę rzadko, a zawory wart sprawdzić mniej więcej co 24 tysiące kilometrów. Nieco problematyczne bywają w tych motocyklach przednie sprężyny oraz tylny amortyzator, dlatego warto też zwracać na te części uwagę.
Kawasaki ZX7R
Kawasaki ZX7R bez wątpienia przyciąga wzrok. Niektórzy uważają, że jest to jeden z najładniejszych sportowych motocykli do tej pory wyprodukowanych. Pojazd ten został wyposażony w zawieszenie upside-down z pełną regulacją. Jest to motocykl trwały, który jednak wymaga uwagi i dokładnego serwisu. Zawory powinno się kontrolować częściej niż co 12 tysięcy kilometrów, jak sugeruje producent.
Zaletą tego motocykla jest bardzo duża stabilność. Prowadzi się go pewnie i wygodnie, bardzo dobrze działa również układ hamulcowy. Wadą jest natomiast mała zwrotność, przez którą pokonywanie ostrych zakrętów i ciasnych łuków stanowi wyzwanie.