TARPAN 1980 F233
- 05 Cze 01:02
- Nr ogłoszenia: 51780612
1 / 12
- Oferta od osoby prywatnej
- Marka Pozostałe
- Stan używane
- Rok produkcji 1980
- Przebieg 1 km
- Rodzaj nadwozia inny
- Pojemność silnika 1500 cm³
- Moc 70 KM
- Paliwo benzyna
- Liczba drzwi 2/3
- Stan techniczny nieuszkodzony
- Skrzynia biegów manualna
- Pochodzenie kupiony w polskim salonie
- Faktura nie
- Kolor zielony
Odpala, Jeździ i Hamuje. Ma przegląd do 06.2018 i OC do 07.2017. Do tarpana dodaję nowy, fabryczny, kompletny napis TARPAN na maskę. Elementy kloszy tylnych lamp i kilka innych części. Skrzynia biegów po remoncie.
A oto szczegółowy opis:
Zacznę od tego, że samochód ma 37 lat i nie stał w tym czasie na wystawie tylko dzielnie pracował :) więc nie jest to kolekcjonerska perełka, ale też dlatego ma taką cenę.
Jeśli chodzi o blacharkę to nie należy do najgładszych. W niektórych miejscach widać szpachel a w innych nity. Samochód nie jest dziurawy ale widać, że blacharka w wielu miejscach była naprawiana w sposób amatorski. Progi były wymieniane przez poprzedniego właściciela i trzymają się dobrze. Jeśli chodzi o ramę to jest w niezłej kondycji. Samochód w dalszym ciągu jest na chodzie i służył mi do jeżdżenia po polnych drogach w celach rekreacyjnych.
Jeśli chodzi o podłogę to zarówno w kabinie jak i w przedziale ładunkowym została przez poprzedniego właściciela zastąpiona po prostu zwykłą blachą (płaską) lecz nie ma dziur.
Kabina jest względnie oryginalna, fotele oryginalne i nie podarte. oryginalna wąska kierownica. Deska rozdzielcza oryginalna.
Silnik to silnik Fiata 125p wzmocniony specjalnie na potrzeby tarpana. sprawuje się dobrze jest dość żwawy jak na swoje lata. Mój zaprzyjaźniony mechanik w zeszłym roku odważył się nim osiągnąć 100km/h. Ja tyle odwagi nie miałem.
Jeśli chodzi o skrzynię biegów została wyremontowana przez owego mechanika ponieważ był problem z pierwszym biegiem. (wymienione zostało koło pierwszego biegu wszystkie synchronizatory i uszczelnienia reszta była w bardzo dobrym stanie)
W wale napędowym została wymieniona podpora wału z łożyskiem.
Przednie zawieszenie to zawieszenie Żuka wielowahaczowe. Ma luzy ale znajomy mechanik twierdzi, że wszystkie luzy w tym zawieszeniu da się zniwelować przez dokręcanie kontr itp jakieś mimośrody i inne takie. Nawet jeśli coś wymagało by wymiany jest tego dużo na OLX i allegro (wiele nowych części) nie są drogie.
Resory wymagają wyklepania i nasmarowania.
Most napędowy wymaga remontu lecz części do mostu są łatwo dostępne i tanie widziałem na OLX nowy cały kompletny dyferencjał do mostu wraz z wałkiem ataku i kołem zębatym talerzowym za 250zł
Wyposażenie dodatkowe
- hak
Dodatkowe informacje
- Zarejestrowany w Polsce
2 500 zł
