Koreańskie samochody SsangYong są coraz bardziej popularne w Polsce. Słyną ze swojej niezawodności, zaawansowanych systemów elektronicznych oraz bogatego wyposażenia. A które modele są najchętniej kupowane?
SsangYong Tivoli
W Polsce zdecydowanie najpopularniejszym samochodem koreańskiej marki jest Ssang Yong Tivoli, czyli pięciodrzwiowy crossover, który produkowany jest zaledwie od 2015 roku. Co ciekawe, jest to niewielkie auto, które tak naprawdę zaliczane jest do segmentu B, czyli klasy małowymiarowych, miejskich pojazdów.
SsangYong jest pierwszym, samodzielnym modelem od czasu, gdy marka ta została przejęta przez koncern Mahidra & Mahidra Limited. Co sprawiło, że samochód ten cieszy się tak dużą popularnością? Przede wszystkim wprowadzono zupełnie nową, nowoczesną stylistykę.
Mówi się o tym, że auto pomimo swoich niedużych rozmiarów wygląda „muskularnie”. Efekt ten zapewniają także spore reflektory wyposażone w światła LED-owe.
SsangYong Tivoli wyposażony jest w funkcję smartsteer, która pozwala na wybranie trybu pracy układu kierowniczego. Co mamy do dyspozycji? Nastawy sport, normal i comfort. Różnią się między sobą przede wszystkim oporem, jaki odczuwa kierowca podczas skręcania. W zależności od ustawień, ułatwione może być także manewrowanie, co w ruchu miejskim bardzo dobrze się sprawdza.
A jak wygląda wnętrze? Przede wszystkim jest przestronne i wygodne. Plusem są komfortowe, dobrze wyprofilowane fotele oraz duży ekran systemu multimedialnego. W środku zastosowano plastiki, co jak na auto w tej cenie nie zaskakuje. Ssang Yong można też zakupić w czterech wersjach: Crystal Base, Crystal, Quartz oraz Sappire – ta ostatnia jest najdroższa, ale charakteryzuje się m.in. dostępem bezkluczykowym, podgrzewaną kierownicą i elektrycznie sterowanymi fotelami.
SsangYong Rexton
Średniej wielkości SUV, SsangYong Rexton to pięcioosobowy samochód osobowy, który można dodatkowo wyposażyć w dwa fotele. Sprzedawany jest od 2001 roku i obecnie cieszy się dużym zainteresowaniem na rynku wtórnym. Co ciekawe, jest to następca modelu Musso i początkowo posiadał część podzespołów z Mercedesa klasy M. Od 2017 roku w sprzedaży jest jego czwarta generacja.
SsangYong Rexton przeznaczony jest do jazdy szosowo-terenowej. Dzięki dużej przestrzeni zapewnia wygodną podróż, posiada też bardzo pojemny bagażnik. W bogatszych wersjach wyposażenia dostępny jest ze skórzaną tapicerką, alufelgami i czterema poduszkami powietrznymi.
Choć nie jest to typowy samochód miejski dla każdego, polecany jest dla osób zainteresowanych zakupem auta w typie terenowego. Szczególnie, że jest to stosunkowo niedrogi pojazd o niewysokich kosztach napraw, choć jako jego wadę wymienia się trudno dostępne części. Rekompensuje to nieco fakt, że uważany jest za bezawaryjny.
SsangYong XLV
SsangYong XLV to kompaktowy SUV w bardzo atrakcyjnej cenie – nowe, dobrze wyposażone modele można kupić już za 70-80 tys. zł. Często porównywany jest to kultowych na polskich rynku modeli, takich jak Kia Sportage czy Hyundai Tucson, dla których stanowi konkurencję.
Ciekawostką może okazać się fakt, że w SsangYong XLV wykorzystywana jest płyta podłogowa… dużo mniejszego Tavoli – wydłużone zostało jedynie nadwozie.
To, co wyróżnia ten model, to przede wszystkim pojemność bagażnika, która wynosi aż 720 l i której nie można spotkać w innych autach tej klasy. Dodatkowo wnętrze również jest przestronne, komfortowe, a jakość wykończenia jest na bardzo dobrym poziomie. Tak jak w Tivoli, we wnętrzu można znaleźć plastikowe elementy, pokrywane są jednak satynową farbą lub lakierem fortepianowym, dzięki czemu nie tylko prezentują się lepiej, ale wydłużona zostaje ich trwałość. I tak jak w mniejszym „bracie”, dostępnych jest aż 6 barw podświetlających zegary, które można dowolnie zmieniać.
I w tym modelu można spotkać różne wersje wyposażenia. W najbardziej podstawowym, Crystal Base, znajduje się 6 poduszek powietrznych, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, komputer pokładowy i tempomat. W wersji Crystal dopłacamy m.in. za radio wbudowane w konsolę, bezprzewodowy moduł Bluetooth z zestawem głośnomówiącym oraz za sterowanie systemem audio w kole kierownicy. W Quartz zastosowano poduszki powietrzne chroniące kolana kierowcy, manualną klimatyzację, roletę bagażnika, a także regulowaną wysokość fotela kierowcy. Najlepiej wyposażona, ale też najdroższa jest wersja Sapphire, w której kupujący znajdą takie rozwiązania jak system bezkluczykowego otwierania i uruchamiania pojazdu, podgrzewana kierownica, dzielone tylne fotele, automatyczna klimatyzacja dwustrefowa oraz przyciemniane szyby w tylnych drzwiach i w klapie bagażnika.