0
Zaloguj się
Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? zarejestruj się »

Piłki fitness, poduszki, rollery. Jak zadbać o zdrowie w biurze? Jakie akcesoria fitness warto mieć w pracy?

Piłki fitness, poduszki, rollery. Jak zadbać o zdrowie w biurze? Jakie akcesoria fitness warto mieć w pracy?

W pracy często godzinami wpatrujemy się w ekrany monitorów zamiast porządnie zabrać się za...ćwiczenia. I nie chodzi tu o unikanie wykonywania zadań zleconych przez szefa na rzecz dbania o formę, tylko o niezbędne odprężenie napiętych mięśni. Możemy zatem ćwiczyć skutecznie i dyskretnie. Zobaczmy, co będzie potrzebne, by zachować zdrowie w pracy biurowej.

 

 

Jak zachować zdrowie w biurze?

Proekologiczny styl życia, dbanie o aktywność fizyczną to współczesne hasła promujące zdrowie. Jest w tym sporo racji, jednak czy wszyscy stosujemy się do tego trendu? Powiedzmy szczerze, godziny spędzane przed monitorem komputera sprawiają, że zamiast odczuwać satysfakcję z wyjścia z biura, mamy wszystkiego dość i marzymy tylko o tym by zjeść obiad i obejrzeć ulubiony serial. No właśnie! Znowu na siedząco! A to główny problem naszego społeczeństwa. Zróbmy więc wszystko, by jak najlepiej zadbać o swoją kondycję, także w czasie pracy.

Coraz więcej pracodawców stawia obecnie na zdrowie pracowników i umożliwia im korzystanie ze sprzętu do ćwiczeń fitness. Przekonajmy się zatem jakie akcesoria będą tu niezbędne.

 

Jaki wykorzystać piłkę fitness w pracy?

Piłkę fitness można wykorzystać do siedzenia na niej, co sprawdzi się zwłaszcza podczas pracy przy biurku. Akcesorium to odciąża kręgosłup i wspomaga prawidłową postawę. Dzięki temu, że w naturalny sposób dopasowuje się ono do ciała, nie powoduje żadnego ucisku ani dyskomfortu. Piłka fitness automatycznie reaguje na każdy ruch, więc pozwala na aktywność mięśni przez cały dzień. Co zatem możemy zrobić, by jeszcze lepiej ją wykorzystać? Przede wszystkim ruszajmy się na piłce, nawet minimalnie. Wprawimy wtedy w ruch mięśnie, które są osadzone głębiej i podtrzymują nasz kręgosłup.

Ćwiczenia te możemy wykonywać dyskretnie, nie przerywając swoich codziennych biurowych zadań. Ponadto wysiłek stymuluje nie tylko ciało, ale także umysł, dzięki czemu na pewno zauważymy, że lepiej nam się myśli.

Niebieska piłka fitness z kolcami

Poduszka lędźwiowa – co daje jej użytkowanie?

To kolejne akcesorium, które może okazać się bardzo pomocne w pracy biurowej. Poduszka lędźwiowa pozwala na zachowanie odpowiedniej postawy ciała podczas pracy siedzącej, gdyż wspaniale wypełnia przestrzeń między kręgosłupem a oparciem. Używanie poduszki lędźwiowej przyniesie ulgę przy bólach dolnej części kręgosłupa. Ponadto akcesorium to jest też bardzo praktyczne, ponieważ poduszkę można przymocować do oparcia każdego fotela.

 

Roller do ćwiczeń w pracy? Tak, jak najbardziej!

Oprócz wymienionych akcesoriów do fitness, które wykorzystamy w pracy, istnieje jeszcze roller. Jest on bardzo przydatny, gdyż doskonale masuje mięśnie pleców. Masować możemy nim mięśnie wzdłuż na całej długości, kilkukrotnie powtarzając czynność. Ten rodzaj ćwiczeń także możemy wykonywać na siedząco podkładając roller pod plecy i pracując tak jak do tej pory. Podobnie jak przy piłce fitness, bardzo ważne jest, by delikatnie się przy tym poruszać. Na pewno podczas ćwiczeń w biurze dobrze sprawdzi się roller piankowy, gdyż jest lekki, ale zarazem wytrzymały. O czym powinno się pamiętać stosując roller w pracy? Na pewno należy zwrócić uwagę, aby nie masować obszarów kości i stawów, gdyż prowadzi to do powstania obrzmień i siniaków.

Wałek-roller

Jak gimnastykować się w biurze?

Warto nie tylko korzystać z akcesoriów fitness podczas pracy biurowej, ale także robić krótkie przerwy na gimnastykę. Nie chodzi tu o wymagające ćwiczenia, tylko proste przeciąganie i skłony. Kiedy wstajemy od biurka nie idźmy od razu po kawę, tylko wykonajmy parę wykroków, przysiadów i przeciągnijmy ręce za głowę. Bardzo dobrym ćwiczeniem jest także wykonywanie kilku wymachów nogą (raz prawą, raz lewą) i trzymanie się oparcia krzesła. Dobrze jeśli stojąc przy ksero poćwiczymy mięśnie szyjne - przechylamy głowę na bok i dociskamy dłonią starając się wrócić do wyprostowanej postawy. To ćwiczenie doskonale odpręży napięte mięśnie karku.

W pracy wykorzystujmy każdą wolną chwilę na ćwiczenia. Proste ruchy pomogą nam zachować zdrowy kręgosłup jednocześnie nie odrywając nas od zleconych zadań. Pamiętajmy, że brak ruchu może spowodować szkody w naszym organizmie i nawet jeśli nie będziemy odczuwać ich w najbliższym czasie, to już za kilka lat na pewno zły tryb życia da o sobie znać.

Może Cię również zainteresować

  • O nas

  • Bezpieczenstwo

  • Pomoc

  • Poradnik kupującego

  • Blog

  • Mapa kategorii

  • Ogłoszenia archiwalne

  • Media

  • Reklama

  • Praca

  • Kontakt

Copyright © 2011-2018 Sprzedajemy.pl Sp. z o.o. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.

Przewiń do góry