0
Zaloguj się
Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? zarejestruj się »

Jak jeździć ekonomicznie samochodem - jak prowadzić diesla, a jak benzyniaka?

Jak jeździć ekonomicznie samochodem - jak prowadzić diesla, a jak benzyniaka?

Jak jeździć bardziej ekonomiczne i które zasilanie pracy silnika daje większą przyjemność z jazdy? Tutaj dowiecie się wielu ciekawostek – faktów, które pozwolą prowadzić samochód nie martwiąc się nadto spalaniem.

 

Jak jeździć ekonomicznie samochodem na benzynę?

Jeżeli chodzi o silniki benzynowe to ich atutem jest mała awaryjność. Co do jazdy - są bardziej dynamicznie oraz dobrze pracują na wyższych prędkościach. Co znaczy, że w samochodzie z silnikiem benzynowym zmieniamy biegi przy obrotach 2,5 tyś – 3 tyś. Możemy wtedy wyciągnąć dobrą dynamikę silnika i prawie najlepsze osiągi jeśli chodzi o przyspieszenie i prędkość, a zarazem będziemy generować najmniejsze spalanie. Wzór to 120km/h na najwyższym biegu przy obrotach w wysokości 2,5 tyś do 2,7 tyś.

Kiedy chcielibyśmy wyciągnąć maksimum powinniśmy na niższych biegach osiągać większe prędkości, a co za tym idzie niestety większe spalanie. Możemy w zamian delektować się szybką jazdą z pazurem. Silniki benzynowe są bardziej elastyczne i nie ma dla nich większej różnicy, aby przyspieszyć zarówno na początku pracy silnika jak i na rozgrzanym silniku. Myślę, że jeśli ktoś uwielbia poszaleć samochodem wykorzystując jego osiągi, powinien zacząć właśnie od pojazdu na benzynę.

honda z silnikiem benzynowym

 

Jak jeździć dieslem, by palił mniej?

Co do diesla to najlepszym do zmiany biegów momentem są obroty na poziomie: 1,8 tyś – 2,2 tyś. Tym samym osiągniemy najmniejsze spalanie także otrzymamy wysokie osiągi drzemiące w samochodzie napędzanym olejem napędowym. Wzór to 100/h na najwyższym biegu. Auta z tego segmentu charakteryzują się inną kulturą pracy, co to dokładnie oznacza? Podczas jazdy oraz kiedy przyspieszamy samochód jest bardziej stonowany - przyspiesza wolniej ale równomiernie. Ponieważ praca pod wysokim ciśnieniem tzw. wysokoprężnym nie pozwala na zrywne i zaskakujące przyspieszenie. Nie znaczy to jednak, że tym samochodem nie da się poszaleć. Dieslem, można jeździć dynamicznie, odczucia są nieco inne niż w przypadku benzyniaka.

VW passat sedan z silnikeim diesla

 

Czego unikać jeżdżąc dieslem i benzyniakiem?

Na pewno zarówno jedna i druga jednostka napędowa nie lubi jazdy na za niskich biegach nie adekwatnych do prędkości. Powinniśmy trzymać się reguł i widełek obrotów silnika podanych powyżej. Kolejnym punktem jest unikanie jazdy na biegu jałowym (tzw.luzie).

Aby jazda była bardziej ekonomiczna nie powinniśmy gwałtownie przyspieszać. Spokojna jednostajnie przyspieszona jazda, która jest zsynchronizowana ze zmianą biegów pozwoli zmniejszyć zużycie paliwa, nawet o 2-3 litry na 100 kilometrów. Przy obydwóch silnikach we współczesnych samochodach są zainstalowane tempomaty, które pozwalają nam utrzymać stałej prędkości bez reakcji stopy na pedale gazu i tutaj warto dopasować prędkość i bieg, który zapewni zmniejszenie zużycia paliwa.

 

W ogólnym rozrachunku bardziej ekonomiczny jest silnik diesla, między innymi poprzez wspomniane przyspieszanie jednostajnym tempie. Jednakże technologia stosowane przy produkcji samochodów, zarówno w dieslach jak i benzyniakach jest tak zaawansowana, że te drugie mocno doganiają diesle pod względem ekonomicznym. Dodatkowo ceny paliw już nie są tak zróżnicowane, olej napędowy jest niewiele droższy od benzyny. Wybór silnika jest kwestą indywidualną. Spokojniejsza jazda i gwarancja ekonomii oraz poczucie mocy to zapewnia diesel, natomiast możliwość zaoszczędzenia jak i również ostrej jazdy to daje silnik benzynowy.

Może Cię również zainteresować

  • O nas

  • Bezpieczenstwo

  • Pomoc

  • Poradnik kupującego

  • Blog

  • Mapa kategorii

  • Ogłoszenia archiwalne

  • Media

  • Reklama

  • Praca

  • Kontakt

Copyright © 2011-2018 Sprzedajemy.pl Sp. z o.o. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.

Przewiń do góry