0
Zaloguj się
Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? zarejestruj się »

Jak ćwiczyć w ciąży? Lista poradników dla przyszłych mam

Jak ćwiczyć w ciąży? Lista poradników dla przyszłych mam

Ciąża to wyjątkowy czas w życiu każdej kobiety. Pokutuje przekonanie, że najlepiej wtedy odpoczywać, dbać o siebie i jeść za dwoje. A co z aktywnością fizyczną? Czy są jakieś ćwiczenia, które przyszła mama może wykonywać? Oczywiście, że tak! Jeśli tylko nie ma medycznych przeciwwskazań. Jak ćwiczyć w ciąży? Jakie poradniki dla przyszłych mam warto przeczytać?

 

 

„Forma w ciąży” Jane Wake

Jane Wake to znana brytyjska edukatorka fitness, która promuje zdrową aktywność w czasie ciąży. Jej poradnik „Forma w ciąży” to świetna propozycja dla przyszłych mam, które chcą cieszyć się dobrą kondycją podczas ciąży, jak i zaraz po porodzie. Jane Wake przekonuje, że podczas ciąży można pozwolić sobie na niektóre ćwiczenia. Trzeba jednak skonsultować je z lekarzem prowadzącym, ponieważ wszystko zależy od aktualnego stanu zdrowia.

Książka „Forma w ciąży” zawiera wszelkie niezbędne informacje dla przyszłych mam. Jest tam opisanych aż 60 ćwiczeń, które kobiecy ciężarne mogą wykonywać. Oprócz porad dotyczących aktywności fizycznej, poradnik zawiera też wskazówki dotyczące odpowiedniej diety i zabiegów pielęgnacyjnych. Dzięki treningom opisanym w tej książce przyszłe mamy dowiedzą się nie tylko jak utrzymać formę, ale też jak zmniejszyć ból podczas porodu, jak go skrócić i jak szybko wrócić do formy.

 

„Joga dla kobiet w ciąży” Joanna Jakubik-Hajdukiewicz

Joga łączy w sobie aktywność fizyczną oraz zachowanie spokoju i równowagi, a więc to idealna propozycja dla kobiet w ciąży. Jeśli lekarz nie zabrania ćwiczeń, warto pomyśleć właśnie o jodze. Joanna Jakubik-Hajdukiewicz z wykształcenia jest socjolożką, której joga nie jest obca. Wydała na jej temat już kilka książek. „Joga dla kobiet w ciąży” to poradnik, w którym autorka patrzy na ciążę wieloaspektowo. Nie same aktywności się tutaj liczą, istotna jest również samoświadomość ciała, równowaga, umiejętność radzenia sobie w stresujących sytuacjach czy ćwiczenia oddechowe.

 

„Aktywna mama” Bonnie Berk

Bonnie Berk to kobieta, która zna się na jodze jak mało kto. Uważa też, że ciąża nie jest przeciwwskazaniem do ruchu, niezależnie od tego czy kobieta przed ciążą była aktywna fizycznie, czy nie. W książce „Aktywna mama” znaleźć można wiele prostych ćwiczeń, które mogą wykonywać ciężarne. Oprócz tego, Berk służy poradami na temat zmiany trybu życia na zdrowszy, dzięki czemu poród i okres połogu przebiegnie mniej boleśnie. Ćwiczenia przygotowane przez Bonnie Berk łączą w sobie aktywność fizyczną, zachowanie równowagi w tym szczególnym czasie i pozytywne nastawienie.

 

„Healthy mama. Poradnik zdrowej mamy” Anna Lewandowska

Anna Lewandowska korzysta ze swoich pięciu minut i aktywnie uczestniczy w social mediach. Jej książka „Healthy mama” okazała się sporym sukcesem i chętnie jest kupowana przez przyszłe mamy. Lewandowska jest utytułowanym sportowcem, ale zna się także na zdrowym żywieniu. Nic więc dziwnego, że połączyła obie te pasje i napisała książkę dla mam, szczególnie że sama była wtedy w ciąży.

Poradnik Anny Lewandowskiej przeznaczony jest dla kobiet, które są już w ciąży i zależy im na dobrej kondycji, ale i zdrowiu swoim i dziecka. Opisane są tam zestawy ćwiczeń, które mają pomóc w przetrwaniu ciąży, ale i w szybszym wróceniu do formy po porodzie. Do książki dołączona jest płyta DVD, na której przedstawione są te ćwiczenia. W poradniku można także znaleźć także wskazówki żywieniowe, które przydadzą się kobietom w ciąży. Lewandowska jest także autorką innych podobnych książek, do których warto sięgnąć. Dużą popularnością cieszy się także poradnik „Żyj zdrowo i aktywnie”.

Poradnik Anny Lewandowskiej

 

„Joga dla kobiet w ciąży” Judith Lasater

Książka Judith Lasater „Joga dla kobiet w ciąży” to coś więcej niż same ćwiczenia. Autorka skupia się nie tylko na przedstawieniu konkretnych pozycji, ale i na takich zagadnieniach jak opanowanie porannych mdłości, zmniejszenie opuchlizny na nogach czy zminimalizowanie bólu podczas porodu.

Joga dla kobiet w ciąży

Lasater podpowiada nie tylko jak fizycznie przygotować się do ciąży i porodu, ale i psychicznie, koncentrując się na rozwoju duchowym. Urodzenie dziecka nie jest czymś łatwym, dlatego warto wiedzieć jak wszystko zorganizować i jak najlepiej przygotować się do tego wyjątkowego dnia.

Może Cię również zainteresować

  • O nas

  • Bezpieczenstwo

  • Pomoc

  • Poradnik kupującego

  • Blog

  • Mapa kategorii

  • Ogłoszenia archiwalne

  • Media

  • Reklama

  • Praca

  • Kontakt

Copyright © 2011-2018 Sprzedajemy.pl Sp. z o.o. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.

Przewiń do góry