0
Zaloguj się
Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? zarejestruj się »

BMW serii 1, serii 3, serii 5... Dlaczego są tak popularne wśród kierowców?

BMW serii 1, serii 3, serii 5... Dlaczego są tak popularne wśród kierowców?

Nie ulega wątpliwości, że BMW to wyznacznik luksusu. Ale co to oznacza w praktyce? Czym jest ów luksus? Jakie zalety tych samochodów przekonują takie rzesze kierowców?

 

 

BMW serii 1

BMW serii 1 to luksusowe samochody produkowane od 2004 roku, dostępne w pięciu rodzajach nadwozia. Wersje E81 i E87 pierwszej generacji miały nadwozie typu hatchback, E82 był coupé, a E88 kabrioletem. Samochód dostępny był też z trzema rodzajami skrzyni biegów – manualną pięcio- lub sześciobiegową oraz sześciobiegową automatyczną.

Rok 2011 przyniósł ze sobą podwójny przełom. Po pierwsze, pojawiła się limitowana edycja BMW serii 1, czyli BMW ActivE. Ten samochód do setki przyśpiesza w 9 sekund, a jego maksymalna prędkość to 145 km/h. Po drugie, w tym samym roku zaczęła być produkowana druga generacja serii 1. Nie trzeba było długo czekać na to, by samochody z tej generacji zostały szeroko docenione. Wersja M135i została przez czasopismo Top Gear obwołana „Sportowym Samochodem Roku 2012”. W roku 2015 druga generacja przeszła lifting – zmianie uległ między innymi wygląd środkowej konsoli. Oprócz tego ulepszone zostały jednostki napędowe.

Skoro już mowa o silnikach, benzynowych czy diesla, to trzeba by powiedzieć, jak się sprawa przedstawia w tym aspekcie. Otóż maksymalna moc silnika w serii 1 to nawet 340 koni mechanicznych, a to oznacza maksymalną prędkość na poziomie 250 km/h. Jeżeli chodzi o spalanie, to średnio wynosi ono 5 l na 100 km, choć nieco gorzej sprawa wygląda w przypadku BMW E88 – tutaj 7,3 l na 100 km.

Co jeszcze sprawia, że samochody z tej serii zdobyły sobie popularność? Kierowcy cenią przede wszystkim układ jezdny, moc silnika i sprawną wentylację. Do minusów można natomiast zaliczyć cenę, ale każdy chyba zdaje sobie sprawę, że smak luksusu swoje kosztuje.

BMW serii 1

BMW serii 3

BMW serii 3 miało swój debiut w 1975, kiedy to model ten zastąpił BMW Neue Klasse 2000. Od tego momentu sprzedanych zostało kilkanaście milionów egzemplarzy tego auta. Początkowo dostępne było w wersjach z nadwoziem typu sedan i kabriolet. Druga generacja do tego zestawu dodała jeszcze kombi, a późniejsze również hatchback i coupé. Później oferta została nieco zawężona – szósta generacja oferuje już tylko nadwozia hatchback, sedan i kombi.

Moc silników początkowo wynosiła 76-321 koni mechanicznych, jednak rosła z czasem i w piątej generacji wynosiła już nawet 432 konie mechaniczne. Jeśli chodzi o paliwo, to wśród modeli serii 3 znajdziemy zarówno samochody napędzane benzyną, jak i benzynowo-elektryczne oraz z dieslem. Zużycie paliwa to średnio 4-12 l/ 100 km. Napęd jest tylny lub stały na cztery koła.

W samochodach tej serii kierowcy doceniają przede wszystkim dobre prowadzenie. Uznanie zdobyła sobie też wyrazista stylistyka oraz bogate wyposażenie. Minusy natomiast to wysokie koszty eksploatacji i naprawy. A z jakimi awariami musimy się liczyć?

W starszych egzemplarzach na przykład dość częstym problemem jest w silnikach pękająca na skutek zbyt wysokiej temperatury głowica. W tych starszych wozach nierzadkie są także wycieki oleju bądź kłopoty z zawieszeniem.

Również nowsze egzemplarze nie są pozbawione słabszych punktów. Trzeba się liczyć z usterkami cewki zapłonowej, turbosprężarek, wtrysku paliwa i elektroniki.

BMW serii 3

BMW serii 5

BMW serii 5 to limuzyny należące do klasy średniej wyższej i segmentu E, produkowane od 1972 roku. Na początku były dostępne tylko jako sedan, ale od 1991 roku dostępne są również jako kombi, a od 2009 jako fastback.

Jeśli chodzi o moc silników, to sięga ona 560 koni mechanicznych, a prędkość maksymalna to, w zależności od modelu, od 200 do 250 km/h.. Do 100 km/h samochód ten może rozpędzać się w 11 sekund lub wręcz zaledwie 4 (to też jest zależne od wersji).

BMW serii 5 to samochody wyróżniające się pozytywnie swoimi dobrymi osiągami, a oprócz tego wyposażone w różne nowoczesne funkcje. Jakie natomiast są wady tych pojazdów? Są one kosztowne w utrzymaniu, mogą też sporo spalać (chociaż to akurat jest zależne od wersji silnika).

Usterki nie są częste, ale z kronikarskiego obowiązku warto odnotować, że zdarzają się awarie pompy wtryskowej, układu chłodzenia czy elektroniki. Również zawieszenie może słabo znosić jazdę po naszych nie pierwszej jakości drogach, stąd mogą zostać uszkodzone łączniki stabilizatora, wahacze i przeguby półosi napędowych.

Może Cię również zainteresować

  • O nas

  • Bezpieczenstwo

  • Pomoc

  • Poradnik kupującego

  • Blog

  • Mapa kategorii

  • Ogłoszenia archiwalne

  • Media

  • Reklama

  • Praca

  • Kontakt

Copyright © 2011-2018 Sprzedajemy.pl Sp. z o.o. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.

Przewiń do góry