-
Oferta od
osoby prywatnej
-
Stan
używane
-
Rodzaj
tradycyjny podręcznik
-
Przedmiot
język polski
Tytuł: "Sztuka wyrazu 3".
Część 2.
Język polski.
Podręcznik.
Zakres podstawowy i rozszerzony.
Reforma 2019
Książka używana sporadycznie w b.dobrym stanie.
Autor: Dorota Dąbrowska, Ewa Prylińska, Cecylia Ratajczak, Adam Regiewicz
Wydawnictwo: Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe
ISBN 9788381184120
Szkoła ponadpodstawowa
Nr dopuszczenia MEN: 1022/5/2021
„Sztuka wyrazu” to seria podręczników do nauki języka polskiego w liceum i technikum. Składa się z siedmiu tomów obejmujących oba zakresy nauczania – podstawowy i rozszerzony.
Podręczniki z serii „Sztuka wyrazu” zawierają zagadnienia z zakresu literatury, kultury i sztuki oraz języka. Najważniejszymi ogniwami poszczególnych tematów są teksty literackie (wraz z opracowaniem dydaktycznym) oraz łączące się z nimi konteksty i nawiązania kulturowe.
Inne ważne elementy podręczników z serii Sztuka wyrazu to:
• wprowadzenia do epok z chronologicznym zestawieniem wydarzeń,
• omówienia lektur obowiązkowych,
• przykłady motywów wędrownych obecnych w literaturze i sztuce na przestrzeni wieków,
• informacje i zadania wyrabiające dobre nawyki podczas pisania różnorodnych form wypowiedzi (z wzorcowymi przykładami wypracowań),
• bogata ikonografia, a zwłaszcza reprodukcje dzieł sztuki nawiązujące do omawianych tekstów,
• lekcje poświęcone analizie dzieł ikonicznych, a także filmowych i teatralnych,
• spójne z celami kształcenia pytania, zadania oraz polecenia,
• podsumowania w formie graficznych map pojęć i zestawów pytań.
Tom trzeci serii obejmuje jeden okres historycznoliteracki – romantyzm.
Romantyzm to epoka wciąż nam bliska. Niektóre powstałe wówczas wzorce myślenia i stereotypy towarzyszą nam do dziś – staramy się to pokazywać. Ogromną wagę przykładamy do wprowadzanych nawiązań. Autorzy zadbali o to, żeby były one nieszablonowe i działały na wyobraźnię uczniów. Chcemy też, by były bliskie młodzieży, dlatego zamieszczamy na przykład sporo tekstów piosenek.
Niebanalne nawiązania dają uczniom możliwość ćwiczenia kompetencji, które będą potrzebne na egzaminie maturalnym i staną się ich wyposażeniem kulturowym po zakończeniu edukacji.
Autor: Praca zbiorowa