-
Oferta od
osoby prywatnej
-
Stan
używane
-
Rok produkcji
1938
-
Przebieg
999999 km
-
Pojemność silnika
7300 cm³
-
Ładowność
1500 kg
-
Moc
185 KM
-
Paliwo
diesel
-
Uszkodzony
nie
-
Skrzynia biegów
manualna
Historia pojazdu
Sprawdź ten pojazd przed zakupem. Pobierz raport
Pobierz raport
Show Truck Rat Rod 1938 Ford Dually F350 szczur patyna
Oferuję na sprzedaż mojego cudownego przedwojennego trucka – 1938 Ford „85” truck na podwoziu rolling chassis Forda F350.
Przedwojenny truck o ładowności 1.5 tony był wyposażony w silnik flathead V8 o mocy 85HP, 4 biegową niesynchronizowaną skrzynię biegów (zmiany biegów trwają wieki), most napędowy o przełożeniu 6,66 czyli mówimy tu o prędkości maksymalnej rzędu 60KPS oraz przednie zawieszenie - układ kierowniczy zwany potocznie przez znawców tematu - „samobójca”.
Jest to oczywiste iż takim autem nie da się swobodnie jeździć w obecnych warunkach ruchu drogowego. Postanowiłem zrobić przedwojennego trucka nadającego się do codziennej eksploatacji w dzisiejszych warunkach drogowych i takiego jakiego nie ma absolutnie nikt na świecie!
Kluczowym jednak zadaniem było zmieszczenie pod maską gigantycznego silnika z serii 6.9 / 7.3 V8 Diesel IDI (indirect diesel injection) firmy International Harverster, który był produkowany dla Forda w latach 1983-1993.
Projekt nazwałem „craftsman edition I” jako, że docelowo ma to być nie tylko zabawka ale również narzędzie pracy dla np. oldschoolowego rzemieślnika. Show Truck, którym można zwłaszcza w sezonie jeździć wręcz codziennie, zarabiając przy okazji pieniądze.
Mamy tu do czynienia z autem z South Dakota, które stało około 70 lat i się „wintydżowało”. Nie uzyskasz takiej patyny w rok czy dziesięć lat. Nic nie jest sztucznie podrasowane, lakierowane i nie ma ani grama szpachli.
Już od początku było wiadomo iż zadanie będzie bardzo, bardzo trudne. Skala trudności przerosła i tak nasze oczekiwania. Jednakże w ciągu dwóch lat udało się stworzyć projekt moich marzeń. Po tym jak mi się po 25 latach znudziły wszelkie możliwe amerykańskie auta, to tylko jadąc tym pojazdem mam banana na twarzy.
Kosztem ogromnej ilości roboczogodzin rzędu prawie dwóch tysięcy wraz z testami drogowymi udało się stworzyć produkt spełniający moje oczekiwania. Nie było łatwo choć za mną już przeszło sto tysięcy godzin i ćwierć wieku spędzonych na warsztacie przy naprawach nietypowych aut, tuningu, modyfikacjach, swapach. Samo wyprodukowanie instalacji elektrycznej na wzór oryginalnych i jakości oryginalnych okablowań zajęło ponad 100 godzin. Wszystkie połączenia są lutowane.
Szczegóły techniczne: Silnik International Harvester V8 7.3 IDI, skrzynia Borg Warner 4 speed, Most Ford 10.5” nowe przełożenie 3.55 – wyregulowane, ciche. Hamulce Hydroboost z Excursiona, hamuje lepiej niż nowe pickupy amerykańskie, które dzisiaj wyjeżdżają z salonów. Zegary, wszystkie działają, wskazując poprawne dane (kosztem ogromnego nakładu pracy). Nie ma problemu z rozpędzeniem trucka do 120 km/h, natomiast komfortowa prędkość „przelotowa” to 90 km/h. Oczywiście można zmienić skrzynię na piątkę Zfa i grzać 120 przelotowo tylko pytanie po co.
Oferuję support techniczny nowemu nabywcy. Jednakże wszystko zrobione jest wedle ogólnoprzyjętych reguł, ponadto nabywca otrzymuje listę zamontowanych części, nie będzie problemów z naprawami czegokolwiek. Wszystkie części są dostępne w ciągu kilku dni. Do tego pliki DXF w razie potrzeby dorobienia szyby.
Truck posiada US Title i potwierdzenie opłaty cła. W cenie rejestracja na zabytkowe tablice w Polsce na 3500 DMC i przyczepa 3500 również.
Czemu sprzedaję? Ha, w drodze kolejny szalony projekt i to nie jeden. Już zacząłem.
Auto stoi w okolicy Karlsruhe (Niemcy), jeżdżę nim minimum raz w tygodniu.