-
Oferta od
osoby prywatnej
-
Stan
używane
Dostawa
Chcesz kupić z dostawą? Z Clicktrans wyślesz w dowolne miejsce.
Wyceń transport
Sprzedaję tester wtryskiwaczy, który sam zbudowałem. Składa się on z płytki PCB, na której zamontowany jest mikrokontroler Arduino Nano oraz modułu z tranzystorem MOSFET IRF520.
MOSFET przełącza sygnał masy (GND) wiązki przewodów (55567239) na wtryskiwacze, otwierając je synchronicznie i umożliwiając wszystkim wtryskiwaczom synchroniczny wtrysk w tym samym czasie. Dzięki temu możliwe jest zmierzenie ilości benzyny w cylindrach pomiarowych lub monitorowanie, czy wtryskiwacz nie kapie w stanie zamkniętym.
Oferuję go wraz z listwą wtryskową (55562597). Jest on kompatybilny, łącznie z zamontowanymi wtryskiwaczami (55562599), z silnikami A16XER, F16D4 (LDE), A18XER, F18D4, Z18XER (o mocy od 83 kW do 104 kW). Są to silniki benzynowe Ecotec z wtryskiem pośrednim.
Zasilanie paliwem powinno mieć ciśnienie robocze 3,8 bara, które można sprawdzić manometrem poprzez zawór Schrader PA 7/16", będący częścią listwy. Nie dostarczam pompy paliwa. Wtryskiwacze mają na stałe podłączone napięcie 12 V (biegun dodatni), a masa jest przełączana za pomocą tranzystora MOSFET podczas wtrysku.
Dodam do Arduino kilka programów (.ino), które symulują różne warunki czasu wtrysku – pełny gaz (10 ms), bieg jałowy (2 ms) i tym podobne. Działa to w ten sposób, że następuje krótki wtrysk trwający kilka milisekund, a następnie druga przerwa itd. W jednym z programów można regulować długość impulsu wtrysku paliwa bezpośrednio przez monitor szeregowy, wysyłając znaki +-, które dodają/odejmują 1 milisekundę do aktualnie ustawionej wartości. MOSFET jest sterowany logiką aktywnego stanu wysokiego, więc w log. 1 wtryskiwacz jest załączony, ponieważ MOSFET mostkuje GND do V-, gdzie ujemny biegun wspólny wszystkich Wtryskiwacze.
Wiązka przewodów została zmodyfikowana i nie nadaje się już do użytku w samochodzie, złącze zostało odcięte, a kable są podłączone bezpośrednio. Listwa i wtryskiwacze również powinny być używane w samochodzie i być sprawne.
Nie oferuję innych niezbędnych akcesoriów, takich jak pompa, przewody, śruby montażowe, cylindry miarowe. Można również zastosować samą elektronikę z innymi markami samochodów i ich listwami wtryskowymi, zasada będzie identyczna, ale należy sprawdzić, który biegun jest przełączany i jakie wartości wtrysku (czas impulsu) należy przestrzegać. Przy większym zużyciu konieczna będzie również wymiana MOSFET-u, np. bezpośrednio na płytce przylutuj IRF520 na IRLZ44N, który będzie się całkowicie otwierał nawet przy logice 5 V.
Cena 100 euro za cały oferowany sprzęt i oprogramowanie + wysyłka ze Słowacji. Możliwość wysyłki paczką do Z-box.