-
Oferta od
osoby prywatnej
-
Stan
nowe
RISEN 916iS NOWY SAMOLOT – ZAMÓWIENIE Z FABRYKI | 160 KM ROTAX 916iS | UL / EXPERIMENTAL
Na sprzedaż nowy samolot Risen 916iS Turbo, dostępny na indywidualne zamówienie prosto z fabryki.
Najnowocześniejszy ultralekki samolot w swojej klasie – do 625 kg MTOW, z potężnym silnikiem Rotax 916iS (160 KM, Turbo), najwyższą jakością wykonania i osiągami dorównującymi lotnictwu GA.
Idealny dla pilotów VFR i IFR, którzy oczekują doskonałych osiągów, komfortu i stylu w jednym.
Konstrukcja i osiągi
• Lekka, wytrzymała konstrukcja z 100% włókna węglowego (carbon) i żywicy epoksydowej
• Podwójne dźwigary w skrzydłach i usterzeniu dla maksymalnej sztywności
• Podwójna przegroda ogniowa, wzmocniona kabina z włókna węglowego i Kevlaru
• Wentylowany przedział awioniki z łatwym dostępem serwisowym
• Zoptymalizowane skrzydło i skrócony ogon V-tail (SV) → doskonały stosunek szybowania 20:1
• Prędkość maksymalna (VNE): 450 km/h
• Klapy typu Fowler – znakomite własności STOL (Short Take-Off and Landing)
• Stabilny, precyzyjny w sterowaniu płatowiec z długim kadłubem i dużym usterzeniem V
• Panoramiczna owiewka 3 m² z 3 mm przyciemnianego plexi lotniczego, sterowana elektrycznie
Kabina i komfort
• Szeroka kabina – 123 cm przy łokciach, nowy ergonomiczny projekt wnętrza
• Fotele regulowane na ziemi w wysokości, z integrowanymi zagłówkami
• W pełni personalizowane wnętrze – wybór kolorów i wykończeń skórzanych
• Tapicerka i fotele z wysokiej jakości skóry (możliwość konfiguracji kolorystycznej)
• Płaski panel, konsola i podłokietniki z włókna węglowego (lakier bezbarwny)
• Praktyczne schowki w bocznych i centralnych podłokietnikach
• Regulowane pedały steru kierunku (zakres 7 cm – dopasowanie do wzrostu pilota)
• Pasy bezpieczeństwa 4-punktowe (do wyboru kolor)
• Gniazdo USB 5V, ogrzewanie kabiny z cyfrowym wyświetlaczem i czujnikiem temperatury
• Ergonomiczne drążki sterowe z przyciskiem PPT (Push-to-Talk) – wykończenie soft-touch lub carbon-look
Napęd i podwozie
• Silnik Rotax 916iS Turbo (160 KM) – wtrysk elektroniczny, chłodzenie Cross Flow, intercooler, TBO 2000 h
• Zainstalowany i gotowy do lotu, pełna gwarancja Rotax
• Sprzęgło odśrodkowe zabezpieczające silnik
• Ulepszony układ dolotowy z filtrowanym wlotem NACA
• Nierdzewny układ wydechowy z osłoną termiczną
• Aerodynamiczna owiewka silnika z mocowaniami camlock
• Dwupłatowe śmigło IDROVARIO elektro-hydrauliczne (HRS blades) z manualną regulacją kąta natarcia
• Zbiorniki paliwa: 2 × 60 L = 120 L łącznie
• Elektryczne, w pełni chowane podwozie z kompozytu węglowego + system awaryjny
• Koła i hamulce BERINGER – hamulce hydrauliczne, hamulec postojowy, kółko przednie samonastawne
Awionika i systemy pokładowe
• Panel z włókna węglowego o płaskim profilu
• Dynon SkyView SV-D1100 HDX (10”) – wyświetlacz PFD z wbudowaną baterią awaryjną
• System SVS (Synthetic Vision) – wizualizacja terenu w 3D
• System ADAHRS z rurką Pitota i czujnikiem kąta natarcia (AoA)
• Pełny cyfrowy EMS (Engine Monitoring System) – monitorowanie parametrów silnika
• Transfer danych przez Wi-Fi do aplikacji planowania lotów
• Podwójne czujniki i GPS – redundancja krytycznych systemów
• Elektryczne trymery (kierunek i wysokość) z pokrętłem na drążku sterowym
• Elektryczne klapy z przełącznikiem pre-selekcyjnym
• Oświetlenie LED – 2 światła pozycyjne + 3 stroboskopy (czyste szkło)
• Gniazda LEMO dla zestawów słuchawkowych Bose (zamiast standardowych audio jacków)
• Okablowanie klasy lotniczej (Northair Aviation), akumulator LiFePO 12V/16Ah z gniazdem zewnętrznego ładowania
Dokumentacja i wsparcie
• Instrukcja obsługi i konserwacji w języku angielskim i narodowym
• Dzienniki płatowca i silnika (logbooki)
• Dokumenty rejestracyjne (zależne od kraju)
• 2 lata gwarancji na płatowiec i awionikę (lub zgodnie z warunkami dostawcy)
• W cenie: 5 godzin szkolenia w locie przy odbiorze samolotu
• Pełne wsparcie techniczne i serwisowe
Zgodność
• Zgodny z normami UE UL (600 kg MTOW)
• Wersja Experimental do 625 kg MTOW
Cena i dostępność
Cena: na zapytanie (zależna od konfiguracji i kursu EUR)
Czas dostawy: ok. 6 miesięcy od podpisania umowy.
Możliwość pełnej konfiguracji (kolor, wnętrze, awionika, wyposażenie dodatkowe).
Kontakt
Sebastian
Tel: 5 1 2 1 7 2 1 7 9
Więcej informacji na
flyrisen.pl
e-mail: office_a_flyrisen.pl