Wszystko kupisz. Wszystko sprzedasz.
0
Zaloguj się
+ Dodaj ogłoszenie

Skąd wycieka olej? Najczęstsze przyczyny wycieków oleju

Skąd wycieka olej? Najczęstsze przyczyny wycieków oleju

Wyciek oleju to poważna sprawa i nie można jej lekceważyć, jednak z drugiej strony nie można też w takiej sytuacji na zbyt panikować. Co wtedy zrobić? Jak temu zaradzić? Jakie są przyczyny wycieku oleju?

 

 

Co robić, gdy wycieka olej?

W pierwszej kolejności, kiedy zauważymy np. plamę oleju pod samochodem, czy też w inny sposób dostrzeżemy wyciek, to powinniśmy sprawdzić stan płynów eksploatacyjnych. Następnie, po odpaleniu samochodu, podnieść maskę i zwrócić uwagę na ewentualnie wydobywający się wyciek.

Po zauważeniu wycieku nie pozostaje nam nic innego, jak udać się do auto serwisu i dokładne sprawdzić ewentualne usterki. Wiadomo, że im wcześniej wykryjemy wyciek, zwłaszcza wtedy, kiedy jeszcze olej będzie świeży, to łatwiej będzie zlokalizować miejsce wycieku. Po czasie olej zabrudzi więcej elementów silnika, a to co utrudni diagnozę.

 

W jakich miejscach pojawiają się wycieki oleju?

Wycieki płynów nie tylko oleju mogą pojawić się z wielu miejsc, natomiast w tym fragmencie artykułu skupimy się typowo na wyciekach oleju silnikowego. Najłatwiejszy do zlokalizowania jest wyciek oleju spod uszczelki pokrywy zaworów, który można stwierdzić już po otwarciu maski i ściągnięciu górnej plastikowej osłony silnika. To jest też najmniej kosztowna naprawa, także w tym momencie nie musimy się martwić o duże koszty naprawcze. Uszczelka plus wykonanie usługi, w zależności od marki samochodu nie powinna przekroczyć od 100zł do 500zł. Wszystko zależy od dostępu do wspomnianej pokrywy.

uszczelka pokrywy zaworów

Poszukaj uszczelki pokrywy zaworów na Sprzedajemy.pl.

Kolejnymi miejscami gdzie może pojawić się wyciek to uszczelka miski olejowej. Tutaj sytuacja ma się gorzej, ponieważ w przypadku tej operacji musimy być przygotowani również do wymiany oleju. Aby wymienić wspomnianą uszczelkę musimy odprowadzić ze zbiornika cały olej i nie bądźmy zbyt skąpi, aby wlewać go z powrotem, tylko wymieńmy go na nowy i na dobrej marki.

Wspomniane powyżej wycieki to dość pozytywne scenariusze. Gorzej, kiedy wycieki pojawiają się z uszczelniaczy np. wałka rozrządu lub wału korbowego. W takiej sytuacji możemy przygotować się na dłuższą rozłąkę z samochodem. Niestety mimo tego, że w dalszym ciągu do wymiany są uszczelki, inaczej w tym wypadku - to tzw. Simmeringi - dostęp do nich i możliwość wymiany jest o wiele trudniejsza niż w poprzednich opcjach. Wyciek z uszczelniacza wałka rozrządu zmusza mechanika do rozebrania napęd rozrządu oraz wszystkich jego osłon.

Innym cięższym przypadkiem jest wyciek oleju z uszczelniacza wału korbowego od strony skrzyni biegów. Tutaj jest dość dużo pracy ze względu na to, że musimy przy tym zabiegu zdemontować skrzynię biegów. Tak czy inaczej, musimy bezwzględnie takie wycieki usunąć. Przy wymianie pierścieni uszczelniających przy skrzyni biegów jest ryzyko, że po zdemontowaniu skrzyni, a przy tym sprzęgła, okaże się, że i tam dostał się olej… Wtedy niestety do wymiany będzie się nadawało sprzęgło, a co najmniej tarcza sprzęgła. Zaolejone sprzęgło niestety nie nadaje się do użytku.

tarcza sprzęgła

Tarczę sprzęgła znajdziesz na portalu Sprzedajemy.pl.

Pamiętajmy, że przy wymianie wszystkich - ogólnie nazwijmy to uszczelek i uszczelniaczy o, których mowa - nie oszczędzajmy na częściach. Kupujmy uszczelki sprawdzonych marek typu corteco, erling, a nawet pokuśmy się, aby ściągnąć takie uszczelki z oryginału.

 

Dlaczego wycieka olej?

Co jest powodem pojawiania się wycieków? Tutaj mamy bardzo prostą odpowiedź: ponieważ wycieki pojawiają się poprzez zwykłe, naturalne zużycie się elementów uszczelniających. Dotychczas nikt profilaktycznie raczej nie zaleca wymiany takich elementów, dopóki nie widać wycieków. Także raczej nie jesteśmy w stanie się zabezpieczyć tak, aby wcześniej stwierdzić wymianę danej uszczelki-uszczelniacza.

Dodatkowymi wyciekami innej cieczy niż olej silnikowy, będzie olej skrzyni biegów - są to wycieki z uszczelniaczy półosi, które wychodzą z przekładni. Wtedy z naszego samochodu pojawiać się będzie wyciek oleju przekładniowego. W tylnym napędzie będzie to wyciek z tylnego mostu napędowego.

Wszystkie te sytuacje sprowadzają się do wymiany wspomnianych uszczelniaczy. Jedno jest pewne - przy takiej operacji zawsze wlewajmy do samochodu nowy, dedykowany olej i to co najważniejsze - dobrej marki. Kiedy dochodzi do wymiany wspomnianych już uszczelek, kupujmy towar z górnych półek.

olej silnikowy

Na sprzedajemy.pl kupisz markowe oleje silnikowe.

Może Cię również zainteresować

  • O nas

  • Bezpieczenstwo

  • Pomoc

  • Poradnik kupującego

  • Mapa kategorii

  • Ogłoszenia archiwalne

  • Oferta dla firm

Copyright © 2011-2025 Sprzedajemy.pl Sp. z o.o. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.

Zarządzaj powiadomieniami
Odblokuj powiadomienia