Silniki diesla w dzisiejszej dobie motoryzacji powinny mieć wysoką kulturę pracy. Dziś właśnie tego wymagamy, jako klienci zakupujący samochód z silnikiem diesla. Jakie są najlepsze silniki diesla marki Renault?
• Najlepsze silniki bezawaryjne diesla marki Renault
• Co na 1. miejscu wśród silników Diesla z Renault?
• Jakie zalety silnika 2,0 dCi Renault?
• Jakie wady silnika 2,0 dCi Renault?
Jaki powinien być idealny silnik diesla?
Wymagamy, aby jak najmniej słyszalny był tzw. klekot zwłaszcza w początkowej fazie pracy silnika. Do tego chcemy, aby jak najmniej spalał paliwa, i był w dużym stopniu bez obsługowy. Dążeniem konstruktorów jest to, aby wyrównały się awaryjnością z silnikami benzynowymi.
Konstruktorzy cały czas zastanawiają się i wprowadzają działania tak, aby ulepszać silniki diesla. Jedno z pierwszych miejsc, jeżeli chodzi o produkcję długo żywotnych silników diesla, jest marka Renault. Ich silniki doszły do takiej renomy, że zostają wykorzystane do innych marek, takich jak Nissan czy Dacia.
Najlepsze silniki bezawaryjne diesla marki Renault
Jeżeli chodzi o silniki z „ery bezawaryjne” to mielibyśmy do czynienia ze starym 1,9 dCi. Natomiast Renault po tym czasie wprowadziło już wiele poprawione nowe jednostki wychodzące od 2001 roku 1,5 dCi i 2,0 dCi od 2005 roku.
Pokrótce opiszemy te pierwsze, ponieważ jest to silnik moim zdaniem zajmujące 2 miejsce. Jeżeli ktoś stawia na małe spalanie i nie duże przebiegi może jak najbardziej skłonić się do samochodów z tym silnikiem a jest to min:
- Renault Clio III
- Renault Laguna III
- Renault Megane Grandtour
- Renault Fluence
- Renault Scenic
- Dacia Duster
- Dacia Lodgy
- Dacia Logan MCV
- Dacia Dokker Nissan Juke
- Nissan Qashqai
W tych samochodach są często zamontowane właśnie silniki 1,5 dCi, które w opinii mają wielu sceptyków jak i zwolenników. Cechują się bardzo dobrą kulturą pracy i małym spalaniem. Wadą jest możliwość pojawienia się problemów z wtryskami, natomiast tankując na sprawdzonych stacjach nie powinny się takie problemy pojawić.
W razie potrzeby silniki diesel Renault 1,5 dCi znajdziesz również na Sprzedajemy.pl.
Co na 1. miejscu wśród silników Diesla z Renault?
Dość popularnym silnikiem oraz cenionym wśród właścicieli i użytkowników tych samochodów są auta z jednostką napędową 2,0 dCi występujące w min:
- Renault Espace IV
- Renault Laguna II
- Renault Laguna III
- Renault Koleos
- Renault Megane II
- Renault Megane III
- Renault Vel Satis
- Renault Scenic II
- Renault Scenic III
- Nissan X-Trail II
- Nissan Qashqai
Warto zaznaczyć, że 2,0 dCi to bardzo niezawodne silniki, montowane we wszystkich segmentach samochodów osobowych. Od małych Compact po SUV-y. Silniki te to 4-cylindrowe, 16-zaworowe. Jednym z unowocześnień silnika jest wtrysk cammon rail oraz wtryskiwacze piezoelektryczne (których nie da się zregenerować). Jednakże bardzo rzadko pojawiają się usterki tych wtryskiwaczy.
Używane silniki diesel 2,0 dCi do Renault można kupić na Sprzedajemy.
Jakie zalety silnika 2,0 dCi Renault?
Rozrządy w tych modelach napędzane są łańcuchem, co również pozwoli nam spać spokojnie. Idąc dalej, to jeden z kolejnych technicznych atutów jest turbina, która poprawia dynamikę pojazdu.
Co do plusów wyboru tej jednostki to dostępność w różnych mocach: 130 km, 150 km, 160 km, 175 km, 180 km. Kolejnym jest niski koszt eksploatacji, duża niezawodność, dobre osiągi oraz bardzo wysoka kultura pracy oraz wyciszenie dźwięków.
Jakie wady silnika 2,0 dCi Renault?
Jednak jak każdy samochód, posiada on jakieś mankamenty. Co do tych pojazdów nie wszystkie pojawią się już dziś ze względu na późną datę produkcji i wprowadzenia silnika do montażu w wyżej wymienionych modelach.
Z opinii wynika, iż pierwsze usterki ujawniają się dopiero po przebiegu grubo po 100 tysiącach kilometrów. Natomiast nie zawsze nawet po takim przebiegu muszą się one ujawnić. Jeżeli już coś się wydarzy, to będzie to usterka filtra cząsteczek stałych, który może być ciężki do zregenerowania, a koszt wymiany filtra i oleju może kosztować około 1000 zł.
Usterką pojawiającą się zwłaszcza w samochodach z początku produkcji może być zapchanie się zaworu EGR czyli zaworu recyrkulacji spalin. Powinniśmy od czasu do czasu przegonić samochód na wysokich obrotach oraz przy dużej prędkości. Wtedy możemy uniknąć zapchania się zaworu. Jednak jeśli mimo zastosowania powyższej wskazówki pojawi się taki problem, to będziemy musieli się udać do auto-serwisu.
Tak czy inaczej, przy silnikach wysokoprężnych dbajmy o to, aby wlewać dobrej jakości olej napędowy oraz terminowo wymieniać olej silnikowy. To może być klucz do motta „wlewam i jeżdżę a reszta mnie nie interesuję”.
W razie konieczności poszukaj filtra cząsteczek stałych na portalu Sprzedajemy.