Wszystko kupisz. Wszystko sprzedasz.
0
Zaloguj się
+ Dodaj ogłoszenie

Jak zrobić dobre wrażenie podczas rozmowy o pracę?

Jak zrobić dobre wrażenie podczas rozmowy o pracę?

Rozmowa o pracę zawsze jest stresującą chwilą w naszym życiu. Myślimy o tym, jak dobrze wypaść, jak zrobić dobre pierwsze wrażenie, co mówić, by pracodawca chciał nas mieć w swoim zespole. Na szczęście do rozmowy kwalifikacyjnej można odpowiednio się przygotować, by zwiększyć swoje szanse na angaż. Jak zatem zrobić dobre wrażenie podczas rozmowy o pracę?

 

 

Jak się ubrać na rozmowę kwalifikacyjną?

Odpowiedni strój to podstawa podczas przygotowań do rozmowy kwalifikacyjnej. Warto dowiedzieć się jak najwięcej o firmie, by wywnioskować, jaki może panować tam dress code. Z pewnością w urzędach, bankach i biurach wymagany będzie formalny strój, a więc garnitur dla mężczyzn i garsonka lub kostium dla kobiet. W miejscach pracy, gdzie wiemy, że może panować luźniejsza atmosfera, warto postawić na stylizację business casual. Panowie mogą zdecydować się na jeansy, koszulę i marynarkę, a kobiety na przykład na jeansy i modny żakiet z t-shirtem pod spodem. Zawsze lepiej prezentować się elegancko niż zbyt nonszalancko, ponieważ może to świadczyć o braku szacunku do przyszłego pracodawcy.

 

Jak się zachowywać podczas rozmowy o pracę?

Przede wszystkim trzeba opanować stres. On jest winowajcą większości niepowodzeń podczas rekrutacji. Lepsze wrażenie robią osoby opanowane, które mówią pełnymi zdaniami, uśmiechają się. Zestresowani kandydaci często nie wiedzą co powiedzieć, nie pamiętają co mają w CV, wykonują nerwowe ruchy. To wszystko jest źle odbierane przez potencjalnych pracodawców.

Ważny jest już sam moment wejścia do pokoju, w którym będzie odbywała się rozmowa. Warto być pewnym siebie, pamiętać o przywitaniu i uścisku dłoni. Ten ostatni gest ma szczególne znaczenie, ponieważ często jest interpretowany przez rekruterów. Zbyt słaby uścisk dłoni zdradza, że osoba jest nieśmiałą, niepewna siebie i brak jej zdecydowania. Natomiast silny uścisk może sugerować, że kandydat na pracownika jest gwałtowny, zbyt pewny siebie i ma skłonności do podporządkowywania sobie innych. Podanie dłoni powinno zatem być wyważone, zdecydowane, ale nie przesadnie mocne.

Mężczyzna podaje rękę

Bardzo ważna podczas rozmowy jest również komunikacja niewerbalna. Rozmawiając z pracodawcą, warto mieć z nim kontakt wzrokowy. Ludzie, którzy go nie utrzymują są odbierani jako osoby skryte, nieśmiałe, ukrywające coś. Kontakt wzrokowy inicjuje nawiązanie relacji i buduje poczucie szacunku do drugiej osoby, natomiast patrzenie w sufit lub podłogę – wprost przeciwnie. Większość kandydatów, którzy nie utrzymują kontaktu wzrokowego, jest po prostu odrzucanych. Mile widziane nie są także wszelkie gesty ujawniające nasze zestresowanie. Może to być pocieranie rękami kolan, wkładanie rąk pod uda, zakładanie rąk w pozycji obronnej, pocieranie ucha lub bawienie się włosami. Wszystkie te zachowania nie są profesjonalne i wiele zdradzają na temat naszego charakteru.

Twarz mężczyzny

 

Jakie pytania padają najczęściej podczas rozmowy o pracę?

W sieci znaleźć można mnóstwo pytań, które najczęściej padają podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Wśród nich można wymienić takie zapytania jak: jaki jest twój największy sukces, jak radzisz sobie z porażkami, jak wyobrażasz sobie relację pracownik-szef, z jakiego osiągnięcia jesteś dumny, gdzie wyobrażasz sobie siebie za 5 lat, co wiesz o naszej firmie, jak radzisz sobie z problemami, jakie jest twoje hobby itp. Warto sprawdzić o co jeszcze mogą zapytać rekruterzy i przygotować sobie odpowiedzi na te pytania. Będąc zdenerwowanym, takie oczywiste, ogólne pytania mogą nas zaskoczyć, lepiej więc wiedzieć wcześniej, jak mamy na nie odpowiedzieć, by zrobić dobre wrażenie na pracodawcy.

 

Co ze sobą zabrać na rozmowę kwalifikacyjną?

Poza uśmiechem i dobrym nastawieniem, niektórzy zabierają ze sobą notes i długopis. Okazuje się, że to bardzo istotne gadżety z punktu widzenia przyszłego pracodawcy. Wskazują one na zaangażowanie i informują o profesjonalnym podejściu do firmy i rekrutera. Wszyscy wielcy biznesmeni posługują się notatkami, dlatego warto przemyśleć zabranie ze sobą notatnika i długopisu, ponieważ może to dodać nam kilka punktów na naszą korzyść.

Może Cię również zainteresować

  • O nas

  • Bezpieczenstwo

  • Pomoc

  • Poradnik kupującego

  • Mapa kategorii

  • Ogłoszenia archiwalne

  • Oferta dla firm

Copyright © 2011-2025 Sprzedajemy.pl Sp. z o.o. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.

Zarządzaj powiadomieniami
Odblokuj powiadomienia