0
Zaloguj się
Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? zarejestruj się »

Jak zadbać o zdrowie jesienią? Sposoby na wzmocnienie odporności

Jak zadbać o zdrowie jesienią? Sposoby na wzmocnienie odporności

Sezon na grypę można uznać za rozpoczęty, a to oznacza, że najwyższy czas zastanowić się, jak wzmocnić organizm, by ustrzec się przed różnymi chorobami. Jesienią i zimą często marzniemy i mokniemy, a to wiąże się z szybszym łapaniem infekcji. Jak zatem zadbać o zdrowie w chłodniejsze pory roku? Jakie są sposoby na wzmocnienie odporności?

 

 

Jak ochronić się przed przeziębieniem?

Dzisiaj nie wystarczy już samo ubieranie się na cebulkę, by zadbać o zdrowie i nie dopuścić do przeziębienia. Odporność organizmu to bardzo skomplikowany mechanizm, któremu trzeba pomóc na różne sposoby, by nie doprowadzić do rozprzestrzeniania się wirusów i bakterii. Najlepiej zacząć od takich czynności, które najszybciej można zmienić. Bardzo ważny w utrzymaniu dobrej odporności jest sen i wypoczynek. Osłabiony, zmęczony organizm dużo szybciej złapie jakąś niechcianą infekcję. Przyjmuje się, że dorosły człowiek powinien spać około 8 godzin na dobę. Trzeba też zadbać o komfort tego snu. Wygodne łóżko, miękkie poduszki, świeża pościel, ale i całkowita ciemność w sypialni, sprzyjają w osiągnięciu zdrowego snu.

Równie istotny jest wypoczynek w ciągu dnia. To ważne, by znaleźć chwilę na to, by się wyciszyć, odprężyć, odstresować. Wcale nie trzeba przy tym siedzieć i nic nie robić. Niektórzy najlepiej relaksują się w kinie lub na spotkaniach ze znajomymi. Najważniejsze, by robić to, co sprawia nam największą przyjemność.

By ustrzec się przed przeziębieniem, warto też organizm odpowiednio zahartować. Znanym sposobem jest naprzemienny prysznic, czyli najpierw przez około pół minuty polewamy się ciepłą wodą, a potem przez 2-3 sekundy zimną. Różnice tych temperatur można stopniowo zwiększać, ale trzeba pamiętać, by pod koniec brania prysznica woda była zbliżona do temperatury naszego ciała.

 

Jak wzmocnić odporność aktywnością fizyczną?

Wszelka aktywność fizyczna również przyczynia się do wzrostu odporności. Niektórzy specjaliści radzą, by trzymać się takiego wzoru 3x30x130. Jak go tłumaczyć? Przez 3 dni w tygodniu powinniśmy poświęcaj co najmniej 30 minut na aktywność. 130 to wartość tętna na minutę osiąganego podczas ćwiczeń.

Niebieski rower

Jaka aktywność fizyczna pomoże wzmocnić odporność? Właściwie każda. Może to być pływanie, jazda na rowerze, bieganie, siłownia, ale też zwykłe spacery. Osoby, które nie mogą wyczynowo uprawiać sportu, mogą zdecydować się na nordic walking, który w Polsce jest coraz bardziej popularny.

Kije do nordic walking

 

Jaka dieta na poprawę odporności?

Przede wszystkim trzeba zadbać o dostarczenie odpowiedniej ilości witamin i minerałów. Najlepiej wybierać takie produkty, które pobudzą odporność do działania. Wśród nich wymienić można czosnek, cebulę, marchew, orzechy, wątróbkę, kaszę jaglaną, dynię czy żółtka jajek. Niektórzy włączają do swojej diety także jabłka i to codziennie, zgodnie z angielską zasadą „One apple a day, keeps the doctor away”, czyli jedno jabłko dziennie uchroni cię przed wizytą u lekarza.

 

Ważne są nie tylko warzywa i owoce, jesienią i zimą dużą rolę odgrywają także napoje. Prym wiodą ziołowe herbatki rozgrzewające z imbirem, miodem czy cynamonem, które natychmiast rozgrzeją organizm. Jeśli ktoś nie przepada za tak intensywnymi smakami, może zdecydować się na tradycyjną czarną herbatę i dodać do niej plasterek cytryny. Zawarta w niej witamina C również wzmocni odporność i zmusi ją do wzmożonego działania.

Jak zadbać o urodę jesienią i zimą?

Jesień i zima to taki czas, gdy kobiety szczególnie narzekają na swoją urodę, głównie chodzi o włosy i skórę. W chłodniejsze dni często nosimy czapki, zmieniamy nagle temperaturę z wysokiej na niską, wychodzimy na wiatr czy mróz, a to nie jest bez znaczenia dla naszej urody. Bardzo często skóra staje się przesuszona, potem pojawia się trądzik i problemy gotowe. Dlaczego tak się dzieje? Wszystkiemu winne jest nadmierne przesuszenie. Można z tym walczyć odpowiednio nawilżając się od środka, np. pijąc wodę, używając odpowiednich kremów, ale też można pomyśleć o nawilżeniu powietrza. Warto zainwestować w specjalne nawilżacze, które zwiększą wilgoć powietrza. Dostępne są także urządzenia, które nawilżają i oczyszczają powietrze jednocześnie. Powinny kupić je zwłaszcza te osoby, które narażone są na smog. On działa jeszcze gorzej na urodę i zdrowie niż jedynie przesuszone powietrze.

Może Cię również zainteresować

  • O nas

  • Bezpieczenstwo

  • Pomoc

  • Poradnik kupującego

  • Blog

  • Mapa kategorii

  • Ogłoszenia archiwalne

  • Media

  • Reklama

  • Praca

  • Kontakt

Copyright © 2011-2018 Sprzedajemy.pl Sp. z o.o. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.

Przewiń do góry