Fiat Barchetta, Dodge Viper, Audi TT... Który kabriolet warto wybrać? Marzysz o aucie idealnym na lato, którym zrobisz wrażenie? Zależy Ci na mocnych osiągach, wytrzymałości i świetnym designie? Postaw na kabriolet! Poznaj najpopularniejsze modele i wybierz najlepszy dla siebie.
Fiat Barchetta
Pierwszym z samochodów, który warto wziąć pod uwagę szukając kabrioletu dla siebie, jest Fiat Barchetta. Produkowany był przez ten znany włoski koncern motoryzacyjny już w 1995 roku przez 7 lat. Produkcję wznowiono w 2004 roku, ale tylko na rok. Auto to produkowano w Chivasso i w Turynie. Było następcą modelu Fiat 124 Sport Spider i Fiat X1/9. Po nim pojawiła się Fiat 124 Spider. To, co istotne to fakt, że pojazd ten projektowano już wcześniej. Na początku lat 90. Centrum Stylistycznemu zlecono stworzenie spidera na bazie platformy Tipo B. Dokonał tego Grek Andreas Zapatinas. Pierwsze pojazdy koncepcyjne powstały już w 1991 roku. Na początku kolejnego Fiat poszukiwał firmy, która zająć się miała montażem pojazdu. Padło na turyńską fabrykę.
Samochód swoją premierę miał w 1995 roku w Genewie. Oprócz wspomnianej płyty podłogowej Tipo B, miało jednostkę napędową z modelu Punto HGT, a kierownicę z Coupe. Ten 2-drzwiowy roadster segmentu H miał silnik typu R4 1.8 16V DOHC, który osiągał prędkość 100 km/h po 8,7 sekundzie. Prędkość maksymalna wynosiła 200 km/h. Skrzynia biegów była 5-biegowa, manualna. Napęd przedni. W 2002 roku przerwano produkcję pojazdu, ale wznowiono ją w 2004 roku.
Samochód przeszedł delikatny facelifting, polegający na zmianie przednich reflektorów i przeprojektowaniu zderzaków. Jeśli chodzi o wyposażenie, to w standardzie auta obejmowało m.in. poduszkę powietrzną kierowcy i elektryczne sterowanie szyb. Co więcej, liczyć można było na 4-głośnikowy system audio oraz 15-calowe felgi.
Za dopłatą można było wybierać z wielu opcji. Między innymi postawić na system ABS, poduszkę powietrzną pasażera, światła przeciwmgłowe, klimatyzację, zamek centralny, elektryczne sterowanie lusterek, skórzaną gałkę zmiany biegów i kierownicę, twardy dach.
Dodge Viper
A może słynny serialowy Dodge Viper? Co prawda nie z takimi mocami i zdolnościami supersamochodu, ale jednak z charakterem.
Ten sportowy samochód produkowano w latach 1992-2017 przez koncern Chrysler. To następna modelu Conquest. Można powiedzieć, że to współczesny odpowiednik legendarnego SC Cobra. To, co ważne to fakt, że przy przygotowywaniu silnika pierwszej generacji Vipera brali udział inżynierowie Lamborghini.
Powstało w sumie 5 generacji auta. Każda różniła się od poprzedniej mocniejszym silnikiem, lepszymi osiągami, szybszym osiąganiem pożądanych prędkości. To auto segmentu G z tylnym napędem nazywane jest „żmiją”. To nie jest zwykły kabriolet.
Oprócz mocnego silnika, wlotów powietrza, wyposażony jest w szereg technologicznych udoskonaleń, które sprawiają, że jest tak szybki, ale i bezpieczny. Posiada ABS, dwie poduszki powietrzne, lepiej wyważoną konstrukcję. Nie sposób opisać wszystkich generacji. Warto zaznaczyć, że jest to bardziej auto na tor niż na miasto.
Audi TT
Audi TT to samochód sportowy, który produkowany przez koncern Audi AG od 1998 roku. Nazwa zawdzięcza wyścigowi "Tourist Trophy" odbywającego się co roku na wyspie Man. Pierwsza generacja pojawiła się we wrześniu 1998 roku.
Samochód bazował na płycie podłogowej, takiej jak zastosowana w Volkswagenie Golfie i Skodzie Octavii. Miał silnik o pojemności 1,8 w dwóch wersjach z napędem na przód lub na 4 koła. W mocniejszej zastosowano turbosprężąrkę i intercooler.
W 1999 roku pojawił się roadster. Następnie zaczęto pracę nad zawieszeniem, zastosowano kubełkowe fotele, zrezygnowano z kanapy z tyłu. Samochód występował z 5 i 6-biegową skrzynią biegów manualną oraz z 6-biegową półautomatyczną. Liczba miejsc wynosiła 4 w coupe i 2 w kabriolecie.
W 2006 roku pojawiła się druga generacja Audi TT. Auto jest większe z każdej strony i posiada 4 miejsca. Karoseria pojazdu jest z aluminium. Silnik 2-litrowy, doładowany przenosi napęd na przednią lub obie osie. W sprzedaży jest też w wersji roadster z płóciennym dachem.
Audi TT 3. generacji to z kolei model o wydechu z 4 końcówkami układu wydechowego, a także z dyfuzorem. Co istotne, samochód ma wirtualną deskę rozdzielczą. Silniki występujące w pojeździe to benzynowy, wysokoprężny z turbosprężąrką. Napęd na przednią oś lub 4 koła. Skrzynia 6-biegowa, manualna.
Klienci kupić mogą TT Roadster i TTS Roadster. To kabriolety wyposażone w składany automatycznie miękki dach. System otwiera go tylko 10 sekund. Dach można złożyć nawet podczas jazdy (do 50 km/h).
W zasadzie trudno wskazać najlepszy. Warto kupić każdy z wymienionych. Jednak dopasować go należy do swoich potrzeb i upodobań. Nie każdy potrzebuje samochodu wyścigowego, wystarczy mu po prostu Fiat Barchetta.