0
Zaloguj się
Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? zarejestruj się »

Content Manager, Copywriter, Account Executive – kto znajdzie pracę w marketingu?

Content Manager, Copywriter, Account Executive – kto znajdzie pracę w marketingu?

Marketing to bardzo pojemna branża, w której zatrudnienie znajdzie wielu specjalistów. Muszą to być osoby wykształcone w tym kierunku, mające konkretną wiedzę, nie tylko teoretyczną, a także doświadczone lub chcące się rozwijać i zdobywać nowe umiejętności. Kto więc może szukać pracy w marketingu i na jakim stanowisku?

 

 

Praca w marketingu – dla kogo?

Praca w marketingu, mediach i PR z pewnością nie jest dla każdego. Wiąże się ona z wieloma wyrzeczeniami, pracowaniem po godzinach, a także ogromnym stresem. To wszystko jest oczywiście uzależnione od konkretnego stanowiska. Szukać zatrudnienia w tej branży mogą osoby, które ukończyły studia wyższe na kierunku zarządzania i marketingu, reklamy i PR, a także dziennikarstwa. Przydaje się także znajomość co najmniej jednego języka obcego, najczęściej angielskiego.

 

Praca w marketingu – od czego zacząć?

Jeszcze będąc na studiach warto szukać praktyk i stażów, podczas których można nabyć wiele praktycznych umiejętności, które uzupełnią teoretyczną wiedzę z uczelni. Warto więc przeszukiwać oferty pracy i sprawdzać, czy w danej kategorii nie pojawiły się jakieś nowe anonse. Opłaca się także być aktywnym. Firmy chętnie rekrutują osoby, które działają w różnego rodzaju stowarzyszeniach, kołach naukowych, a nawet prowadzą własnego bloga czy udzielają się w wolontariacie. Wszelkie takie aktywności świadczą o dużym zaangażowaniu, co znajdzie przełożenie także w pracy.

Książka podstawy marketingu

Gdzie szukać pracy w marketingu?

Chcąc pracować w marketingu mamy całkiem spory wachlarz możliwości. Ofert pracy można szukać w agencjach reklamowych, firmach badawczych, domach mediowych, w konkretnych mediach, w instytucjach kulturalnych, w przedsiębiorstwach, w których znajduje się dział marketingu i reklamy, a nawet w urzędach czy polityce. Osoby medialne bardzo często szukają specjalistów od wizerunku, którzy pomogą im go wykreować. To także jest dobry kierunek budowania własnej kariery, z pewnością może zapewnić on wysokie dochody. Jakie jeszcze są możliwości, jeżeli chodzi o marketing? Na jakie stanowiska można aplikować?

 

Popularne stanowiska w branży marketingowej

Account Executive – chcąc przetłumaczyć to na język polski można stwierdzić, że jest to po prostu opiekun klienta. To jedno z popularniejszych stanowisk w marketingu, wiele ofert pracy dotyczy właśnie tej posady. Account Executive. Aby starać się o zatrudnienie na takim stanowisku potrzebne jest nie tylko wyższe wykształcenie, ale także doświadczenie. Rekruterzy biorą pod uwagę przeprowadzone kampanie, sprawdzają umiejętności, ale także konkretne cechy kandydata, jak wysoka kultura osobista czy łatwość nawiązywania kontaktów i duża dyspozycyjność. Account Executive współpracuje głównie zkientami firmy, rozmawia o ich oczekiwaniach i wymaganiach co do określonej kampanii. Ustala strategię, ale i budżet. Jest to bardzo odpowiedzialne stanowisko i z pewnością nie każdy się na nim odnajdzie.

Content Manager skupia się na opracowywaniu i przygotowywaniu treści na strony internetowe. Zajmuje się zarówno warstwą tekstową, jak i grafiką, a nawet rozkładem podstron. Content Manager współpracuje z innymi osobami w firmie, głównie z Copywriterami, Webmasterami i Grafikami. Aby móc aplikować na takie stanowisko należy mieć ukończone studia wyższe, najlepiej techniczne. Brane pod uwagę jest również doświadczenie i poprzednie przeprowadzone projekty. Oceniana jest znajomość obsługi komputera, języków www i najnowszych trendów w branży internetowej.

Książka Tworzenie stron www

Copywriter to osoba, która zajmuje się tworzeniem tekstów do reklam prasowych, telewizyjnych i radiowych. Może też przygotowywać treści do ulotek, broszur oraz stron internetowych. Osoba na takim stanowisku ściśle współpracuje z Content Managerem, Grafikiem i innymi członkami zespołu. Chcąc ubiegać się o takie stanowisko należy mieć zdolności językowe, artystyczne, ale i sporą wiedzę na różne tematy. Brana pod uwagę jest znajomość zasad poprawnej polszczyzny oraz takie cechy jak umiejętność pracy pod presją czasu, kreatywność oraz łatwość nawiązywania kontaktów przydatna w pracy zespołowej.

Może Cię również zainteresować

  • O nas

  • Bezpieczenstwo

  • Pomoc

  • Poradnik kupującego

  • Blog

  • Mapa kategorii

  • Ogłoszenia archiwalne

  • Media

  • Reklama

  • Praca

  • Kontakt

Copyright © 2011-2018 Sprzedajemy.pl Sp. z o.o. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.

Przewiń do góry