Wszystko kupisz. Wszystko sprzedasz.
0
Zaloguj się
+ Dodaj ogłoszenie

Benzyna czy diesel - wady i zalety kupna auta używanego na ropę lub benzynę

Benzyna czy diesel - wady i zalety kupna auta używanego na ropę lub benzynę

Jeżeli przymierzacie się do kupna samochodu osobowego i zastanawiacie się, czy wybrać benzynę czy diesla, to w tym artykule znajdziecie kilka wskazówek, które pomogą Wam rozstrzygnąć ten dylemat. Szukając używanego samochodu na benzynę lub olej napędowy musimy na początek mieć świadomość, jaka jest różnica pomiędzy jednym a drugim.

 

Dlaczego warto kupić auto na ropę?

Pierwszym parametrem który powinniśmy wziąć pod uwagę jest odległość jaką dojeżdżamy do pracy na co dzień. To około 20-30 kilometrów a po za tym jeśli lubimy podróżować i rocznie wykonujemy więcej niż 20 tyś kilometrów wtedy powinniśmy skierować się na diesla ponieważ jest bardziej ekonomiczny i bardziej skorzystamy z wysokiego momentu obrotowego czym taki silnik się charakteryzuje.

Samochody z silnikami wysokoprężnymi (diesel) w dzisiejszych czasach to już nie te słynne klekoty. Dzisiaj diesel to zarówno trwały jak i również komfortowy silnik. We współczesnych samochodach zostały zastosowane podzespoły tłumiące słynne „klekoty” oraz elementy zwiększające poziom ekologiczny diesla.

Jednym z nich jest zawór EGR, czyli układ recyrkulacji spalin. Jego zadaniem jest obniżanie ilości tlenu dostarczanego do komory spalania, co w konsekwencji powoduje zmniejszenie stopnia emisji tlenków azotu. Następnym elementem jest tzw. DPF (filtr cząsteczek stałych), który również filtruje spaliny i zatrzymuję ich nie dopalone cząsteczki wstrzymując ich wydostanie się do środowiska.

Warto aby kupowany diesel miał te elementy odpowiednio serwisowane (czyli czyszczone, przepalane lub ewentualnie wycięte). Warto wiedzieć czy samochód z dieslem był serwisowany jeżeli chodzi o standardowe rzeczy takie jak:

  • wymiana oleju ( średnio co 20 tyś. km)
  • filtra oleju (średnio co 20 tyś. km)
  • filtra paliwa (średnio co 40 tyś. km)
  • filtra powietrza (średnio co 40 tyś. km)

Od pewnego czasu także filtr kabinowy(ale to bardziej żeby w środku pojazdu nie znajdował się kurz).

Wszystko to ze względu na to, że diesle są bardzo czułe na różnego rodzaju zanieczyszczenia przedostające się z powietrza i z pracy silnika oraz paliwa wlewanego do baku, który też powinniśmy wlewać na sprawdzonych stacjach.

Jeżeli poprzedni właściciel samochodu zadbał o bieżące wymiany w/w elementów wtedy możemy śmiało decydować się na taki pojazd i cieszyć się z dynamicznej oraz ekonomicznej jazdy. Dodatkowo większość samochodów o sporych gabarytach z klasy limuzyn ma w sobie silniki diesla ponieważ jego charakterystyka pracy pozawala zwiększyć osiągi takiego pojazdu a mimo dużej wagi mamy nadal ekonomiczne zużycie paliwa. Natomiast, jeśli zdecydowalibyśmy się na montaż w takim samochodzie silnika benzynowa, musielibyśmy sporo dopłacić za paliwo..

Jakie auto uzywane kupić? na benzynę czy diesel?

Auta na benzynę - dlaczego warto kupić?

Główny parametr to mniejsze prawdopodobieństwo awarii. Natomiast przy obu jednostkach pamiętajmy o potrzebie a wręcz konieczności wymiany rozrządu wraz z pompą wody. Wymianę rozrządu należy wykonać przed osiągnięciem przebiegu podanego w katalogu dla danego pojazdu lub w okolicach czasu, który jest tam wskazany, np. co 5 lat lub co 85 km, gdy w katalogu wskazany jest przebieg 90 km.

Silniki benzynowe owego czasu były wyżej notowane niż diesle. Miały lepszą kulturę pracy i powodowały mniej hałasu oraz były bardzo elastyczne pozwalały na płynną i dynamiczną jazdę. Późniejsze generacje na tle nowoczesnych jednostek wysokoprężnych znacznie lepiej wypadały pod względem serwisu ponieważ konstrukcja silnika benzynowego była i jest dużo prostsza oraz tańsza w obsłudze. 

Współczesne benzyniaki posiadają również (jak w dieslach) bezpośredni wtrysk są jednak mniej obciążone ze względu na pracę pod dużo mniejszym ciśnieniem niż silnik diesla.

Przez to silnik benzynowy wydaję się być mniej awaryjny. Mimo to zawsze warto od każdego sprzedającego mieć książkę serwisową z zaznaczonymi serwisami olejowymi oraz wymianą filtrów tak jak w dieslu. Na pewno spalanie samochodu z silnikiem benzynowym będzie wyższe niż w rubrykach z parametrami pojazdu, nawet prosto z salonu. Silnik benzynowy wydaję się bardziej użyteczny na krótkie trasy i jazdę po mieście.

Samochody używane znajdziesz w serwisach ogłoszeniowych

Benzyna czy diesel? Co wybrać?

Wybór jest trudny można się kierować różnymi czynnikami. Diesel i benzyna przechyla szale na swoją stronę. Diesel to mniejsze spalanie oraz większa przyjemność na długich trasach zaś w mieście nie nacieszymy się wysokim momentem obrotowym co jest naprawdę główną przyjemnością silnika wysokoprężnego.

Silnik benzynowy to samochód do wykorzystania pod kątem jazdy w terenie zabudowanym i na krótkie trasy, oczywiście dojedzie wszędzie. Jak dla mnie to na trasie będzie to mniej przyjemna i spokojna podróż.

Może Cię również zainteresować

  • O nas

  • Bezpieczenstwo

  • Pomoc

  • Poradnik kupującego

  • Mapa kategorii

  • Ogłoszenia archiwalne

  • Oferta dla firm

Copyright © 2011-2025 Sprzedajemy.pl Sp. z o.o. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.

Zarządzaj powiadomieniami
Odblokuj powiadomienia