-
Oferta od
osoby prywatnej
-
Marka
Pontiac
-
Model
Trans Sport
-
Stan
używane
-
Rok pierwszej rejestracji
1994
-
Rok produkcji
1993
-
Przebieg
245027 km
-
Rodzaj nadwozia
Van / Minibus
-
Pojemność silnika
3800 cm³
-
Moc
178 KM
-
Paliwo
benzyna
-
Liczba drzwi
4/5
-
Stan techniczny
nieuszkodzony
-
Skrzynia biegów
automatyczna
-
Pochodzenie
sprowadzony
-
Faktura
nie
-
Kolor
srebrny
Historia pojazdu
Sprawdź ten pojazd przed zakupem. Pobierz raport
Pobierz raport
Ogłoszenie prywatne od właściciela. Nie zamieniam się. Cena do negocjacji (na miejscu)
+Produkcja: 20. luty 1993 w Tarrytown (NY), rocznik modelowy ‘93 (poliftowy europejski)
+Silnik: benzynowy “L27” OHV 3,8 V6* (nie ma i nigdy nie miał instalacji gazowej) z rozrządem na łańcuchu, przystosowany do E10, zielona nalepka “Umweltplakette” (wjazd do wszystkich ekostref w DE, spaliny badane w tutejszej Dekrze), fabryczny katalizator;
*najbardziej poszukiwany w nich silnik, bo najbardziej pasujący do jego charakteru tj. najmocniejszy, najtrwalszy, przy zaskakująco niewielkim jak na ten kaliber spalaniu
+Skrzynia: automat “Hydra-matic 4T60-E” 4-biegowy (z nadbiegiem) i fabryczną chłodnicą, pracuje bez zastrzeżeń miękko zmieniając biegi
+Przebieg: 245 tys. km. z groszem
+Nadwozie: minivan 4-drzwi (boczne tylne odsuwane), 7 indywidualnych foteli (te 2. i 3. rzędu indywidualnie konfigurowalne lub całkowicie demontowalne), na zdjęciach 3. rząd wyjęty, ale jest; wysoki prześwit i stosunkowo duży skok zawieszenia dorównujący nowoczesnym SUV-om czy crossover-om
+Zużycie: 8-13 L; bak 76 L (na trasie do 140 kmh ok. 9,5 L)
+Specyfikacja: wersja europejska tj. homologowane oświetlenie, prędkościomierz główny i drogomierz w ”km”, zagłówki też dla tylnych siedzeń itp., więc bez stresu na przeglądach. Samochód w 99% zgodny ze stanem seryjnym (poza sportowym tłumikiem, działającymi obrysówkami z przedliftowego, środkowym fotelem welurowym) + oryginalne akcesoria
+Przegląd: do 27.05.2026
+Ubezpieczenie: do 14.06.2026 (nieco ponad 300 PLN/rok przy pełnych zniżkach)
+Wyposażenie: lakier metalik, elektryczne lusterka, elektryczne szyby, tylne 4 szyby uchylne, regulowane relingi (na zdjęciach zdjęte, ale są), centralny zamek, skórzana tapicerka (rzadka opcja), skórzana sportowa kierownica, serwo kierownicy, fabryczne radio kaseciak, klimatyzacja (R134a), 16 uchwytów na kubki, ABS, elektrycznie regulowany fotel kierowcy, podłokietniki, oryginalne dywaniki dla wszystkich rzędów, pokładowy kompresor z fabrycznym wężem i manometrem (można pompować koła, piłki itp.), samopoziomowane tylne zawieszenie (sprawne), podgrzewana szyba tylna, opony wielosezonowe, chłodnica skrzyni, 2 kpl. kluczy, etui z instrukcją i książką serwisową, alufelgi (są też fabryczne stalówki z odpowiednimi nakrętkami), spryskiwacze reflektorów (zbiorniczek grzany od chłodnicy), automatyczne światła do jazdy dziennej (w stylu kanadyjskim), fabryczna konserwacja podwozia, światła drogowe selektywne żółte, oryginalna wiązka do instalacji haka (nigdy nie montowana).
Niestety jestem zmuszony sprzedać mego “Star Trek-a”, czyli słynnego Pontiaca Trans Sport 1. generacji, legendę polskich dróg lat 90-tych. Osobiście go kupiłem od pierwszego właściciela i sprowadziłem do PL z Bawarii 9 lat temu, z przebiegiem nieco ponad 141 tys. km. Kupiony jako nowy w salonie Opel/GM Mascher & Noder w Grafing k/Monachium. Od sprowadzenia przez te wszystkie lata dużo w niego zainwestowane (na większość są rachunki), części w PL ciągle do niego dostępne, choć ja większość osobiście zamawiałem w USA ze względu na większy wybór. Praktyczny youngtimer na co dzień (awaryjnie nawet 2 dorosłe osoby mogą w nim spać na płasko), unikat na drogach, osiągami potrafi zawstydzić niejedno nowoczesne auto, choć nie w tym sens. Z rzeczy jakie zostały wykonane w nim w ostatnich czasach:
nowa pompa wody (AC Delco)+wężyk chłodniczy+chłodnica silnika+plyn chłodniczy (Prestone), filtr paliwa (Purolator), uszczelniony kolektor dolotowy i ssący (Fel-pro+SKP), 4 nowe piasty wzmocnione (Mevotech HD), prowadnice przednich zacisków (Raybestos), sworzeń wahacza (RTS), wszystkie 4 tuleje stabilizatora (Chassis Pro), przednie amortyzatory wzmocnione (Monroe), korek chłodnicy (Motorad), wszystkie linki hamulca postojowego wraz z regulatorem (Dorman+AC Delco+Raybestos), nowy sportowy tłumik z ozdobną końcówką (Flowmaster FlowFX z nierdzewki, brzmi mocarnie jak na rodzinnego vana), rolka napinacza paska (Gates), odświeżona miejscami konserwacja podwozia, zregenerowany alternator, płyn w serwo kierownicy (STP), konserwacja filtra powietrza (K&N), górna łapa silnika (Harbour Freight), przełącznik wycieraczek i podświetlenia (GM OEM), niedawno wymieniony olej silnikowy zgodny ze spec. GM (Amsoil HM 10W30) wraz z korkiem spustowym (febi) i filtrem (WIX), świeży płyn w skrzyni (zgodny z Dexron 3), impregnacja skóry, wosk syntetyczny na karoserii i powloka hydrofobowa na szybach. Dorzucam gratis jeszcze bagażnik nagromadzonych części (nowych i z demobilu)!
Przez ponad 30 lat używany na co dzień (także na dalekie trasy kraj i zagranica), więc naturalnie ma ślady używania czy pewne mankamenty (niektóre typowe dla tych modeli), zadbany lecz nie idealny. Oferta skierowana m.in. dla tych co szukają takiego modelu w możliwie najlepszym stanie, jeżdżącego i z ważnymi opłatami. Jest to uczciwy egzemplarz do dopieszczenia lub dla kogoś, kto szuka nietuzinkowego, solidnego i praktycznego amerykańca na co dzień...unikat na zlotach i spotach. Możliwość rejestracji na zabytek (auto unikatowe marki już nie istniejącej). Właściciel niepalący, wnętrze schludne bez przykrych zapachów. Z istotnych mankamentów:
-Czasami przy skręcaniu w miejscu słychać poduszkę lewego MacPhersona (mam kupione nowe Monroe, jak nie zdążę ogarnąć, to oddam)
-Poci się silnik z uszczelki miski olejowej (była wymieniana na nową Fel-pro, lecz najwidoczniej naprawa mechanikowi nie wyszła)
-Nie działa centralny zamek (słychać kliknięcie przekaźnika po naciśnięciu przycisku, lecz nie zamyka, może zdążę to ogarnąć)
- Nawaliła ostatnio klimatyzacja (do niedawna wręcz mroziła, ozonowana, kompresor wymieniony na nowy, układ jest szczelny, czujnik ciśnienia sprawny, wentylator się załącza, sprzegiełko elektromagnetyczne się obraca, bezpiecznik OK, lecz do wtyczki kompresora przestał docierać prąd - najprawdopodobniej gdzieś przerwane połączenie, jeszcze nie sprawdzane dalej)
- Uszczerbiony prawy róg maski i lekkie pęknięcie narożnika prawego błotnika (nie rdzewieje, bo to włókno; można to naprawić albo wymienić - dorzucam całą maskę i błotnik lecz trochę ciemniejszy odcień, więc trza by było polakierować przed wymianą)
- Skóra fotela kierowcy ma pęknięcie w 3-ch miejscach, zaś środkowy fotel 2-go rzędu jest nieoryginalny welurowy (tak już auto kupiłem, lecz nie udało mi się do tej pory znaleźć odpowiedniego w skórze)
- Trochę odstaje na środku góra deski rozdzielczej (od słońca i temperatury, to typowe dla tych modeli)
- Wyświetlacz fabrycznego radia czasami mruga, lecz samo radio gra bezproblemowo (antena wbudowana w dachu)
- Poci się jeden tylny amortyzator (auto stoi równo, samopoziomuje się itd.; nie mogę znaleźć pneumatycznego oryginału czy zamiennika, więc mam 2 nowe tradycyjne Gabriel - póki co jeszcze nie zamontowane, bo na pneumatycznych auto wręcz płynie, dlatego nie mogę się przemóc by zmienić na zwykłe)
- Miejscowa korozja w okolicach tylnych nadkoli i przy prawym progu (najprawdopodobniej od źle użytego lewarka itp.) - warto byłoby się tym zająć na przyszłość
Poważnie zainteresowane osoby proszę dzwonić śmiało (nie mam czasu odpowiadać na SMS-y i e-maile), mogę dosłać więcej zdjęć na życzenie. Jak widać po opisie, nie mam nic do ukrycia, po prostu zależy mi by trafił w dobre ręce.
Wyposażenie dodatkowe
-
klimatyzacja
-
skórzana tapicerka
-
centralny zamek
-
elektryczne szyby
-
wspomaganie kierownicy
-
ABS
-
elektryczne lusterka
-
tempomat
-
aluminiowe felgi
-
welurowa tapicerka
-
radio
-
lakier metallic
-
elektrycznie ustawiane fotele
-
regulowane zawieszenie
-
relingi dachowe
-
światła do jazdy dziennej
Dodatkowe informacje
-
garażowany
-
Zarejestrowany w Polsce