-
Oferta od
firmy
-
Stan
nowe
Syntetyczne bazy olejowe wspomagają ochronę zapewnianą przez olej na dwa sposoby:
Większa ochrona przed utlenianiem: Shell Rimula R5 E wykazuje trwałość nawet o 30% wyższą niż wymagana w standardach branżowych (w porównaniu z tradycyjnymi olejami poprzedniej generacji).
Trwałe zabezpieczenie przed zużyciem: oleje syntetyczne takie jak Shell Rimula R5 E cechują się lepszą płynnością w porównaniu ze standardowymi olejami SAE 15W-40. Oznacza to, że olej dociera do najważniejszych łożysk o 25% szybciej przy umiarkowanych temperaturach ujemnych i zapewnia dodatkową ochronę w warunkach temperaturowych, przy których tradycyjne oleje mogą zawodzić.
Czy stosować olej Shell Rimula R5 E?
Shell Rimula R5 E został zatwierdzony przez wielu producentów silników z przeznaczeniem do zastosowania we wszystkich starszych typach silników. Olej ten jest rekomendowany do wszelkich zastosowań w pojazdach pracujących w szerokim spektrum temperatur: jeden olej ochronny na cały rok. Bezpośrednio wpływa on również na obniżenie kosztów operacyjnych poprzez zmniejszenie zużycia paliwa.
Shell Rimula R5 E jest przeznaczony dla silników zgodnych z normami US 2002, Euro 2, 3 i niektórych silników Euro 4. W celu zapewnienia wysokiej wydajności i ochrony najnowszych silników niskoemisyjnych (zwłaszcza jednostek wyposażonych w filtr cząstek stałych) zaleca się stosowanie zaawansowanych olejów niskoemisyjnych Shell Rimula R6 LM lub LME.
Dane techniczne
Klasa lepkości SAE: 10W-40
ACEA E7, E5, E3; API CI-4, CH-4; Cummins CES 20078, 77, 76, 72, 71; Mack EO-M, EO-M+; MAN M 3275; MB-Approval 228.3; Renault Trucks RLD-2; Volvo VDS-3