-
Oferta od
osoby prywatnej
-
Stan
używane
Dostawa
Chcesz kupić z dostawą? Z Clicktrans wyślesz w dowolne miejsce.
Wyceń transport
Do sprzedania markowe ogniwa GP na sztuki,fabrycznie stosowane w bateriach tych fajnych holenderskich elektrycznych rowerach Batavus Koga Sparta z systemem ION.
Do samodzielnej naprawy uszkodzonej baterii tanim kosztem, poprzez wymianę uszkodzonych ogniw.
Producent ogniwa: GP
napięcie: 1,2V (1.0 - 1.4V)
pojemność: 9000mAh
wymiary: 60mm x 33mm
Więcej szczegółowych danych na ostatnim zdjęciu.
Ogniwa są sprawne.
Każde ogniwo testowane na:
-samo-rozładowanie / zwarcie wewnętrzne ogniwa (takie są od razu eliminowane)
-spadku napięcia pod obciążeniem
Losowe testy przypadkowych ogniw dały wyniki na poziomie ~ 70 - 90% nominalnej pojemności.
Nie mam czasu na (długotrwałe) testy pojemności każdego ogniwa, bo i cena byłaby inna.
Za pojemność nie ręczę, jednak że ogniwo trzyma napięcie i jest ogólnie sprawne- tak.
Nowe takie ogniwa najtaniej to koszt 36zł z Chin, na Allegro 58zł. Ja sprzedaję po 10zł, a więc chyba warto. Budżetu domowego nie zrujnuje, a można sporo zyskać. Po za tym naprawiana bateria też ma już swój przebieg i błędem byłoby wymieniać uszkodzone ogniwa na nowe, ze względu na znaczne różnice eksploatacyjne. No chyba że wymiana wszystkich ogniw na nowe, ale to już inne koszty, dochodzi zgrzewanie, blaszki etc.
Tego typu ogniwa jeżeli nie dopuszcza się do rozładowania poniżej 1.0V i nie przeładowuje, są praktycznie niezniszczalne. Tracą swoją pojemność bardzo powoli, co jest potwierdzone w wielu testach. Podobnie ilość cykli ładowanie-rozładowanie jest o parę rzędów większa, niż w przypadku najlepszych (markowych) ogniw litowych.
Mam trochę tych ogniw. Wybieram losowo. Każde jest naładowane do napięcia nominalnego, ok. 1,2V. Ogniwa są wyczyszczone z kleju, ale mają często uszkodzone koszulki przy de-pakietowaniu (ogniwa są klejone w obudowie baterii). Zazwyczaj wystarczy zabezpieczyć taśmą izolacyjną.
Co ważne: W ogniwach zostawiłem fabrycznie przygrzane blaszki, co ułatwi wymianę ogniwa w baterii. Nie trzeba mieć zgrzewarki, ani lutować bezpośrednio do ogniwa co jest bardzo szkodliwe i niezalecane, Do pozostawionych blaszek lutuje się komfortowo nawet zwykłą lutownicą transformatorową. Ważne aby zostawić także blaszki w swojej baterii podczas kastrowania uszkodzonego ogniwa, aby mieć do czego lutować Później pozostaje wszystko złożyć, naładować całą baterię i cieszyć się z jazdy sprawnym rowerkiem, naprawionym za ułamek tego, co trzeba byłoby zostawić w serwisie.
Odbiór osobisty w Gdańsku,
możliwa wysyłka, ale nie wysyłam za pobraniem.
Kontakt:
tel. 796111968 (nie odpowiadam na sms).