Motor Yamaha SR 250 Scrambler Street Flat Tracker Cafe Racer
- 02 Maj 23:16
- Nr ogłoszenia: 37565537
1 / 8
- Oferta od osoby prywatnej
- Marka Yamaha
- Stan używane
- Rok produkcji 1987
- Przebieg 800 km
- Pojemność silnika 250 cm³
- Moc 25 KM
- Stan techniczny nieuszkodzony
- Skrzynia biegów manualna
- Rodzaj napędu łańcuch
- Pochodzenie kupiony w Polsce
Zacznę od tego o co zawsze sam pytam- dlaczego motor jest sprzedawany.
Razem z moją świeża żoną po 6 latach wynajmowania mieszkania dojrzeliśmy i kupujemy własne. Nie będziemy mieli garażu. Oczywiście można kupić garaż, ale odpuściliśmy...
W związku z czym ja pozbywam się motorów (drugi 125 ccm miał być dla żony, ale chyba się nie doczeka).
O samym motocyklu. Mam 31 lat- od 10 lat jeżdżę na motorach. Ten akurat kupiłem w celu odrestaurowania i przerobienia go na Scramblera. Motor kupiłem 2 lata temu i rok robiłem- tak żeby zdążyć na zlot- co się udało..
Motor rozebrałem na części. Rama poszła do piaskowania (to akurat robił ktoś za mnie) po czym był pomalowany proszkowo ( robiła to ta sama firma od piaskowania). To były chyba jedyne rzeczy, które dałem do zrobieniu komuś innemu. Cała reszta to tylko i wyłącznie moja robota.
Rama została nieco zmieniona. Została ona przycięta na końcu. Dopasowane jest zaokrąglenie pod kanapą.
Koła były całkiem rozebrane i pomalowane obręcze. Szprychy czyściłem ręcznie (około 72h roboty !!). Potem całość złożona.
Opony założyłem Pirelli Scorpion Crossowe- bo fajnie wyglądają i są w dobrej cenie :D.
Pod kanapą był błotnik, airbox i obudowa akku. Wszystko wyrzuciłem i zamontowałem na gaźniku stożkowy filtr powietrza + mały filterek na odmie. Akumulator jest otwarty... ale wygląda to wg mnie fajnie.
Silnika nie rozbierałem, bo był w dobrym stanie - tak swoją drogą przed rozłożeniem moto normalnie jeździło.
Jedyne co w silniku to gruntownie go wyczyściłem . Polerka na dole, ale nie na lustro, góra pomalowana farbą odporną na wysoką temperaturę - czarny mat.
Kanapa jest zrobiona od zera (oczywiście przeze mnie). Materiał to skaj motocyklowy wodoodporny - imituje zamsz. W środku 3 warsty pianki wtórnie spienionej i dwie miękkiej gąbki. Kanapa jest wg mnie mega wygodna. Całość jest na płycie profilowanej z dwóch sklejonych sklejek i utwardzone włóknem szklanym.
Rzeczy, które są nowe w motorze - reszta została albo wyczyszczona albo pomalowana (po wypiaskowaniu):
-ledowe przezroczyste kierunki (kostki 1x0,5 cm), dzięki nim moto wygląda jak klasyczny scrambler i nie widać w ogóle kierunków,
-ledowe światło stop/pozycja z tyłu okrągła,
-przednia lampa klasyczny kształt,
-kierownica czarna, prosta lekko gięta, szeroka,
-manetki,
-licznik,
-chyba jakieś linki wymieniłem... gaz albo sprzęgło. Może to i to ?! Robiłem tak, żeby wszystko działało w 100%,
-filtr powietrza,
-filtr odmy,
-akumulator,
-opony, dętki,
-kanapa,
-łożyskowanie główki ramy,
-mocowania lampy przód z kierunkami, i mocowanie tablicy z tylnym światłem,
-elektryka- kable porobiłem nowe, części zostały, bo wszystko działa (cewka, przekaźnik, itp itd)
-amortyzatory tył
Moto fajnie chodzi. Charczy jak niechciane dziecko crossa i choperra. Naprawdę jak na 250 gra gitara. Przy puszczaniu gazu strzela z komina :D....
Polecam sprzęt jako do poruszania się po mieście. Od zrobienia zrobiłem nim 800 km (od lipca zeszłego roku). Używam tylko do rundy "wokoło komina".
Miałem okazję jeździć w zeszłym roku po Pradze z żoną przy 30 stopniach. Kolega na Ducati na komputerze zczytywał 105 stopni, a nasz motorek nie ekspodował.
Ponieważ jestem szczery i nie mam nic do ukrycia mówię od razu jakie wady ma moto:
1. Miękkie przednie zawieszenie. Nic z tym nie robiłem, bo a) mi to aż tak nie przeszkadza b) okazało się, że to dość popularne w tym modelu moto (na youtube jest wszystko)
2. Koła centrowałem sam (taka szkoła życia). Przód wyszedł igła a tył... no tył nieco bije :D. Mi to nie przeszkadza. Ktoś sobie może zrobić.
3. Moto nie pije oleju. Ale czasem zostawia za sobą mały ślad. Coś jak stary dobry polonez... po prostu coś, gdzieś kapie. Ale na litość boską- motor ma 30 lat!
4. W tym sezonie mam poblem z akumulatorem. Wczoraj w garażu zdiagnozowałem problem- padł regulator napięcia. Koszt to 200 pln przy sprowadzaniu z USA (14-21 dni) albo 365 pln w Polsce... Mogę to zrobić albo opuścić na cenie. Opcja trzecia jak ktoś chce i kupi motor to mogę zamówić część przy kimś i podać adres wysyłki tej osoby.
5. Kierownica nie jest idealnie prosto. Główka ramy jak ok. Wydaje mi się, że lagi są krzywe albo sam nie wiem... moto po puszczeniu kierownicy jedzie prosto...
Na imię mam Michał, nie Pan, nie kierownik, prezes itp.. po prostu bądźmy na Ty. Jak ktoś poważnie traktuje moją ofertę mogę dosłać jakieś zdjęcia, filmik jak pali chodzi itp. Ale proszę o szanowanie mojego czasu...
Wyposażenie dodatkowe
- elektryczny starter
3 500 zł
