-
Oferta od
firmy
-
Stan
nowe
-
Rok wydania
2021
-
Okładka
miękka
-
ISBN
9788371733666
-
Tematyka
pozostałe
Logopedia. Systemowa terapia językowa dla dzieci dyslektycznych w klasach 4–8 w zreformowanej szkole podstawowej
Ewa Boksa
ISBN: 978-83-7173-366-6
Liczba stron: 128
Oprawa: miękka
Format: B5
Najnowsze wyniki badań nad dysleksją wskazują, że jest to zaburzenie językowe. U jego podstaw leżą trudności w nabywaniu języka przez dziecko w najwcześniejszych etapach rozwoju, a ich konsekwencją jest (mniej lub bardziej ograniczony) zasób wiedzy i umiejętności, które składają się na sprawne używanie systemu językowego w interakcjach społecznych. W niniejszej publikacji dużo miejsca poświęcono tym treściom kształcenia polonistycznego, które w praktyce dotyczą budowania kompetencji językowej i komunikacyjnej, a więc słuchaniu i rozumieniu tekstów, czytaniu i rozumieniu tekstów, tworzeniu tekstów mówionych, tworzeniu tekstów pisanych, zagadnieniom fonetycznym i ortograficznym. Takie ujęcie tematu wyznacza nowe sposoby inkluzywnego kształcenia językowego dyslektyków, które wykorzystują metody aktywizujące, nacelowane są na pragmatykę języka, uwzględniają indywidualne potrzeby ucznia z dysleksją w szkole podstawowej, a co najważniejsze mogą być wykorzystane przy odpowiednim doborze materiału językowego w pracy z dyslektykiem w starszym wieku szkolnym i kolejnych etapach edukacji. Książka wzbogacona jest więc o karty pracy z praktycznymi ćwiczeniami dyskursywno-receptywnymi rozwijającymi takie umiejętności językowe jak: słuchanie, mówienie, czytanie oraz pisanie.
Ewa Boksa – dr n. hum., językoznawca. Adiunkt w Instytucie Literaturoznawstwa i Językoznawstwa Uniwersytetu Jana Kochanowskiego oraz neurologopeda w Ośrodku Rehabilitacji Dziennej dla Dzieci z Zaburzeniami Wieku Rozwojowego prowadzonym przez Centrum Medyczne Zdrowie w Kielcach. Autorka monografii naukowych: „Dysfagia z perspektywy zaburzeń komunikacji językowej u dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami sprzężonymi” (Kraków 2016 r.) oraz „Systemowy trening językowy. STJ-Dysleksja. O rozwijaniu kompetencji komunikacyjnej uczniów dyslektycznych w starszych klasach szkoły podstawowej w ramach edukacji polonistycznej” (Kielce 2019 r.). Zainteresowania naukowe autorki dotyczą zaburzeń komunikacji językowej na tle dysfunkcji rozwojowych i neurologicznych.
ZAPRASZAMY
Pełny opis książki znajduje się pod poniższym linkiem:
wydped.pl/logopedia/1021-logopedia-systemowa-terapia-jezykowa-dla-dzieci-dyslektycznych-w-klasach-48-w-zreformowanej-szkole-podstawowej.html
ZAPRASZAMY NA NASZĄ STRONĘ
wydped.pl
facebook.com/wydped
www.youtube.com/watch?v=8x_hldLN4lU
kom. *** *** ***
tel. 41 346 21 81
tel. 41 366 07 01
tel./faks 41 346 21 80
e-mail: handel(małpa)wydped.pl
ZOBACZ INNE OGŁOSZENIA UŻYTKOWNIKA