Oferujemy pełen zakres usług diagnostycznych dostępny w każdej autoryzowanej stacji diagnostycznej (ASO)
Nasza firma jako jedna z nielicznych serwisów elektroniki pojazdowej posiada pełne, legalne uprawnienia do obsługi samochodów grupy VAG (m.in. Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Volkswagen użytkowe).
Jesteśmy ponadto konkurencyjni, gdyż posiadamy mobilny serwis, co znacząco ułatwia dostępność usług i logistykę
KODOWANIE ODIS ONLINE - OPIS USŁUGI
W większości współczesnych samochodów użytkowych diagnostyka komputerowa standardowymi testerami diagnostycznymi może być ograniczona jedynie do podstawowej funkcjonalności w zakresie odczytu i kasowania błędów oraz kodowania podstawowych funkcji w sterownikach. Aby przeprowadzić działania wykraczające ponad te funkcje, np. w przypadku wymiany komponentów zabezpieczonych*, konieczna jest wizyta w serwisie w celu przeprowadzenia zakodowania specjalistycznym komputerem diagnostycznym połączonym bezpośrednio z serwerem producenta.
ODIS jest skrótem od oprogramowania diagnostycznego i oznacza odpowiednio: Offboard Diagnostic Information System. Diagnostyka nie różni się znacząco od standardowej diagnostyki komputerowej pojazdu. Pracę zaczynamy od podłączenia głowicy diagnostycznej do złącza OBD2 w pojeździe. Następnie zestawiamy połączenie z oprogramowaniem diagnostycznym. Główna różnica polega na połączeniu online z serwerem producenta, gdzie diagnosta uzyskuje dostęp do wszystkich danych operacyjnych powiązanych bezpośrednio z numerem nadwozia (VIN) pojazdu.
CO MOŻEMY ZAKODOWAĆ?
Za pomocą diagnostyki online możemy obsłużyć m.in. następujące zlecenia:
Kodowanie sterowników chronionych (tzw. przystosowanie zabezpieczone), m.in, zestawu wskaźników (licznik, zegary), kluczyków, sterownika silnika, modułu komfortu – BCM, BCM1, BCM2 (np. Audi A4, A5, A6, A7, Q5, Q7 itp.). Funkcjonalność obejmuje zarówno moduły nowe, jak i używane, pochodzące z rynku wtórnego
Zdejmowanie ochrony komponentu będącego fabrycznym zabezpieczeniem antykradzieżowym producenta. Ochrona komponentu ogranicza jego funkcjonalność po instalacji pochodzącego z innego samochodu, np. po uszkodzeniu czy wymianie na inny. Moduły objęte ochroną komponentu m.in. sterowniki silnika, panele klimatyzacji, zestawy zegarów, moduły komfortu, sterowniki/przetwornice świateł LED/Xenon, moduły Infotainment, radia, nawigacje.
Parametryzacja sterowników, czyli dostosowanie modułu pod dany pojazd. Oznacza to, że dany sterownik może pracować w różnych konfiguracjach. Przykładowo, kamera na przedniej szybie może być dostosowana zarówno do funkcji Lane Assist, jak i rozpoznawania znaków drogowych. Moduły podlegające parametryzacji to m.in kamery, radary, sterowniki komfortu, systemy Infotainment, sterowniki odpowiadające za wspomaganie podczas jazdy i inne
Kalibracja modułów – niektóre z modułów poza zakodowaniem i konfiguracją wymagają także skalibrowania do poprawnego działania, aby w prawidłowy sposób pełniły funkcje podczas jazdy. Przykładem może być radar stosowany do ostrzegania przed poprzedzającym pojazdem,
PRZYKŁADY USŁUG:
Zakodowanie nowego zestawu wskaźników, np Virtual Cockpit występującego np. w samochodzie Volkswagen Passat B8
Zakodowanie kluczyka samochodowego w trybie online – wszystkie modele pojazdów, szczególnie wymagane w samochodach grupy VAG po 2015
Instalacja, kodowanie i parametryzacja modułu BCM2 w przypadku uszkodzenia lub kradzieży modułu oryginalnego
Zdjęcie ochrony komponentu z zestawu wskaźników lub systemu Infotainment
Kodowanie pompy ABS/ESP po wymianie
Przywrócenie oryginalnej konfiguracji sterownika po nieumiejętnej lub nieuprawionej ingerencji
Naprawa immobilisera
Synchronizacja immobilisera (modułu elektronicznej blokady rozruchu) w sterowniku silnika, skrzyni biegów, zestawie wskaźników, module gateway i innych)
Parametryzacja i douczenie sterownika skrzyni biegów po naprawie
INFORMACJA DOTYCZĄCA LEGALNOŚCI CZĘŚCI
Aby zakodować używany sterownik z samochodu, musi on pochodzić z legalnego źródła i nie być przedmiotem kradzieży.
System porównuje identyfikatory sprzętowe sterownika wraz z bazą części kradzionych. W przypadku wystąpienia podejrzanego rekordu kodowanie jest niemożliwe, a właściciel auta odpowiada za pochodzenie używanej części.