- 
                                    Oferta od
                                    firmy 
                                
 
                                                                                            - 
                                    Stan
                                    używane 
                                
 
                                                                                    
                     
                    
                                                            					                                        					                        					
																
					                        
                    
                    
                        Ikona Zaśnięcie Najświętszej Marii Panny
Scena Zaśnięcia Marii Panny to przedstawienie śmierci Marii, matki Chrystusa (gr. Κοίμησις [„Koimesis”] — „Zaśnięcie”), w otoczeniu apostołów i Chrystusa odbierającego duszę matki. Koniec ziemskiego życia Dziewicy Maryi, obrazowo opisuje śmierć jako sen, w pełni zgodny z ideami chrześcijańskimi. Głęboka wiara chrześcijan w życie po śmierci, w zmartwychwstanie, kiedy dusze zmarłych ponownie i na zawsze odnajdą swoje ciała, pozwoliła zobaczyć śmierć nie jako koniec wszystkiego, ale jako przejście do stanu oczekiwania, powszechnego zmartwychwstania i wiecznej chwały. Opierając się na tej koncepcji śmierci, chrześcijanie już w czasach pierwotnego Kościoła postrzegali śmierć męczenników i świętych jako rodzaj zasypiania (cerkiewno-słowiańskie „uśpienie”), jako narodziny do nowego życia.
W centrum przedstawienia znajduje się stojący w przy łożu swej matki w mandorli Zbawiciel, trzymający w dłoniach jej duszę w postaci niemowlęcia w powijakach (prześcieradło pogrzebowe). Spogląda na ciało matki, spoczywające na łożu (marach). Przy łożu ukazani są zgromadzeni apostołowie opisani cyrylicą w srebrzonych nimbach. 
Tło zielone; u góry napis cyrylicą: „Uspienije Prie[czistoj] B[ogorodi]cy”, pole ujęte białą linią i brązowym pasem.
Tempera na desce zwieńczonej dwoma łukami, podkład kredowo – gipsowy, nimby srebrzone.
Tył Ikony dwie szpongi.
Rosja XIX wiek,
wymiary 48,5/48,2/3,2 cm