-
Oferta od
firmy
-
Marka
Pozostałe
-
Stan
używane
-
Rok produkcji
1936
-
Przebieg
502 km
-
Pojemność silnika
1000 cm³
-
Moc
28 KM
-
Paliwo
benzyna
-
Stan techniczny
nieuszkodzony
-
Skrzynia biegów
manualna
Historia pojazdu
Sprawdź ten pojazd przed zakupem. Pobierz raport
Pobierz raport
Hansa była jedną z tych europejskich marek, która choć osiągnęła sukces sprzedażowy i wizerunkowy, została
już niemal zupełnie zapomniana w upływie kolejnych dziesięcioleci.
Założona z początkiem XX wieku, początkowo niezależna, później weszła w skład równie zapomnianego już koncernu Borgward, utworzonego na początku lat trzydziestych.
W jego ramach, Hansa skupiła się na projektowaniu oraz produkcji pojazdów celujących w gusta rosnącej wówczas klasy średniej.
Na rozpoczęcie lat trzydziestych, producent ruszył z nową ofertą modelową, prezentując typ 1100/1700, napędzany odpowiednio silnikami cztero lub sześciocylindrowymi autorskiej konstrukcji.
Modele te nie miały szokować designem, czy też niespotykanymi rozwiązaniami technicznymi.
Ich rolą było ustabilizowanie pozycji marki oraz koncernu w świadomości odbiorców, poprzez oferowanie
dobrze zbudowanych i zaprojektowanych samochodów rodzinnych.
Z perspektywy historii można śmiało uznać, że modelom 1100/1700 w pełni udało się spełnić postawione im zadania.
Ich popularność, zwłaszcza w Niemczech, spełniła ambicje producenta.
Ich dalszą realizację oraz produkcję, niestety przerwało rozpoczęcie II Wojny Światowej.
Dziś niewiele egzemplarzy przetrwało w stanie, który można określić jako “sprawny”.
Do naszej oferty dołączył jeden z tych, którym się poszczęściło.
Dane techniczne:
Rok produkcji: 1936
Silnik: R4 benzynowy
Pojemność silnika: 1088 cm3
Moc: 28 km (20 kW)
Skrzynia biegów: manualna, 4-stopniowa, niezsynchronizowana
Napęd: tylna oś (RWD)
Prędkość maksymalna: 90 km/h
Waga: 1040 kg
Kolor nadwozia: Czerwono-czarny
Wnętrze: Wykończone skórą w kolorze beżowym
Numer pojazdu: 15568
Rynek pochodzenia: Niemcy
Aktualny przebieg: 502 km
Prezentowana Hansa ma za sobą długą historię spędzoną na terenie Polski.
Na przełomie lat 80. oraz 90. została zakupiona przez aktualnego, długoletniego właściciela.
Po upływie kilkunastu lat od zakupu, zdecydował się poddać samochód procesowi pełnej renowacji w pracowni “J.J Baliccy” w Bielsku Białej.
Tuż po jej ukończeniu w 2001 roku, samochód włączony został w skład prywatnej kolekcji, gdzie spędził ponad 20 lat, pozostając w ukryciu.
Dziś pozostaje w pełni sprawnym samochodem, zachowującym swój nienaganny stan po przeprowadzonych pracach, jednocześnie
zachowując oryginalną patynę tam, gdzie było to możliwe.
Dodatkowo:
Posiadamy w ofercie również egzemplarz modelu 1100 z nadwoziem zamkniętym (kareta).
Został on poddany renowacji równolegle wraz z prezentowanym kabrioletem w tym samym warsztacie (“J.J Baliccy”).
Po więcej informacji zapraszamy do kontaktu mailowego lub telefonicznego.