-
Oferta od
osoby prywatnej
-
Stan
używane
-
Tematyka
technika, nauki techniczne
FILTRY PALIWA SILNIKÓW WYSOKOPRĘŻNYCH
BUDOWA I EKSPLOATACJA
M. Zabłocki
T. Siuta
Wydawnictwo: WKŁ, 1974
Oprawa: miękka
Stron: 224
Stan: bardzo dobry, praktycznie nieużywana, nieaktualne pieczątki
Podstawowe wiadomości o zanieczyszczeniach oleju napędowego i ich wpływie na trwałość aparatury wtryskowej silnika. Teoria filtrowania i obliczanie filtrów z przegrodą porowatą. Budowa takich filtrów paliwa z przegrodą porowatą, jak: filtry wstępnego oczyszczania, filtry wstępne połączone z dokładnymi, filtry dokładnego oczyszczania oraz filtry pomocnicze i zabezpieczające. Oczyszczanie paliwa w filtrach o działaniu siłowym. Obsługa, naprawa i badanie filtrów paliwa. Badania przydatności filtrów odśrodkowych w silnikach trakcyjnych.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział 1. ZANIECZYSZCZENIA OLEJU NAPĘDOWEGO I ICH WPŁYW NA TRWAŁOŚĆ APARATURY WTRYSKOWEJ SILNIKA
1.1. Przyczyny zanieczyszczania się paliwa
1 2 Rodzaje zanieczyszczeń i ich własności
1.3. Działanie zanieczyszczeń
1.3.1. Wpływ ilości zanieczyszczeń na zużycie części
1.3.2. Wpływ twardości zanieczyszczeń na zużycie części
1.3.3. Wpływ rozmiarów zanieczyszczeń na zużycie części
1.3.4. Charakterystyczne cechy ściernego zużycia precyzyjnych par sprzężonych.
1.4. Wymagania stawiane filtrom paliwa
Rozdział 2. OLEJ NAPĘDOWY JAKO CZYNNIK OCZYSZCZANY
Wymagania ogólne
2 1 Rodzaje paliw
2 3. Charakterystyczne cechy paliwa, istotne ze względu na jego filtrowanie
2 .4. Przygotowawcze oczyszczanie paliwa
2.4.1. Celowość przygotowawczego oczyszczania paliwa
2.4.2. Przygotowawcze oczyszczanie paliwa przez odstanie
2.4.3. Przygotowawcze oczyszczanie paliwa przez odwirowanie
2.4.4. Przygotowawcze oczyszczanie paliwa przez filtrowanie
Rozdział 3. TEORIA FILTROWANIA I OBLICZANIE FILTRÓW Z PRZEGRODĄ POROWATĄ
3.1. Podstawowe wskaźniki charakteryzujące filtry paliwa
3.1.1.Współczynnik porowatości.
3.1.2.3.1.2. Przeciętna średnica por.
3.1.3. Współczynnik właściwej wewnętrznej powierzchni przegrody
3.1.4. Umowna prędkość przepływu cieczy.
3.1.5. Średnia prędkość przepływu cieczy w porach
3.1.6. Opór hydrauliczny filtru.
3.1.7. Skuteczność i dokładność oczyszczania paliwa
3.2. Przepływ czystej cieczy przez porowate środowisko
3.2.1. Prawo Darcy.
3.2.2. Przepływ czystej cieczy przez jednorodne porowe kanały
3.2.3. Przepływ czystej cieczy przez porowatą przegrodę filtru
3.3. Przepływ zanieczyszczonej cieczy przez porowatą przegrodę filtracyjną
3.4. Osobliwości przepływów paliwa przez przegrodę filtracyjną
3.5. Obliczanie filtrów paliwa
Rozdział 4. BUDOWA FILTRÓW PALIWA Z PRZEGRODĄ POROWATĄ
4.1. Podział filtrów paliwa.
4.2. Filtry wstępnego oczyszczania paliwa
4.2.1. Filtry powierzchniowe
4.2.1.1. Filtr szczelinowy
4.2.1.2. Filtr z wkładem tulejowym.
4.2.1.3. Filtr z wkładem komorowym.
4.2.2. Filtry objętościowe
4.2.3. Filtry o działaniu złożonym
4.2.3.1. Filtr szczelinowy połączony z osadnikiem
4.2.3.2. Filtr z wkładem tulejowym połączony z osadnikiem
4.3. Filtry wstępne połączone z dokładnymi.
4.4. Filtry dokładnego oczyszczania paliwa
4.4.1. Filtry powierzchniowe
4.4.1.1. Filtry szczelinowe
4.4.1.2. Filtr z wkładem komorowym.
4.4.1.3. Filtr z wkładem w układzie gwiazdy
4.4.1.4. Filtry z różnymi rodzajami wkładów filtracyjnych
4.4.2. Filtry objętościowe
4.4.2.1. Filtr z wkładem tulejowym.
4.4.2.2. Filtr z wkładem komorowym
4.4.2.3. Filtry z różnymi wkładami filtracyjnymi
4.4.3. Filtry o działaniu złożonym
4.4.3.1. Filtr dwustopniowy z wkładami o budowie tulejowej i w układzie gwiazdy..
4.4.3.2. Filtr dwustopniowy z wkładami o budowie tulejowej i ze stosu płytek papierowych
4.5. Filtry pomocnicze i zabezpieczające
4.5.1. Zabezpieczające filtry powierzchniowe
4.5.2. Zabezpieczające filtry objętościowe.
Rozdział 5. OCZYSZCZANIE PALIWA W FILTRACH O DZIAŁANIU SIŁOWYM
5.1. Podział filtrów paliwa o działaniu siłowym
5.2. Teoretyczne podstawy oczyszczania paliwa
5.2.1. Ogólne zasady i założenia
5.2.2. Właściwości przepływu paliwa w wirniku filtru odśrodkowego
5.3. Budowa filtrów o działaniu siłowym
5.3.1. Filtry osadnikówe
5.3.2. Typy paliwowych filtrów odśrodkowych
Rozdział 6. OBSŁUGA FILTRÓW PALIWA
6 2 Potrzeba wykonywania obsług technicznych
6 3 Zasady obsługi filtrów z przegrodą porowatą
6 5 Zasady obsługi filtrów o działaniu siłowym
6 4. Organizacja stanowisk obsługowych
Rozdział 7. NAPRAWA FILTRÓW.
7 1 Rozbiórka filtru
7 2 Oczyszczanie, mycie i suszenie.
7 3. Weryfikacja
7.4. Naprawa i regeneracja części.
7 5 Montaż filtrów
7 6. Sprawdzanie filtru po naprawie.
Rozdział 8. BADANIE FILTRÓW PALIWA Z PRZEGRODĄ POROWATĄ
8.1.1. Metody analizy sedymentacyjnej
8.1.2. Metody odśrodkowe
8.1.3. Metody mikroskopowe
8.1.4. Metody sedyrnentacyjno-mikroskopowe
8.1.5. Metody mikrofotografowania
8.1.6. Metody sedymentacyjno-optyczne
8.1.7. Metody automatycznego pomiaru
8.1.8. Opracowanie wyników pomiarów dyspersyjności
8.2. Określenie całkowitej zawartości zanieczyszczających domieszek w paliwie.
8.3. Badania stanowiskowe filtrów
8.3.1. Charakterystyka hydrauliczna filtru.
8.3.2. Skuteczność oczyszczania paliwa
8.3.3. Dokładność oczyszczania paliwa
8.3.4. Charakterystyki zanieczyszczonego filtru
8.4. Badania eksploatacyjne filtrów
8.5. Normy dotyczące badań filtrów paliwa
Rozdział 9. BADANIA NAD PRZYDATNOŚCIĄ FILTRÓW ODŚRODKOWYCH W SILNIKACH TRAKCYJNYCH
9.1. Stanowiskowe badania filtrów odśrodkowych
9.1.1. Badania filtrów o napędzie wymuszonym
9.1.2. Badania filtrów o napędzie hydroreakcyjnym
9.2. Eksploatacyjne badania filtrów odśrodkowych
9.3. Ocena własności filtrów odśrodkowych
Możliwa wysyłka w/g cennika Poczty Polskiej. WPŁATA NA KONTO.
CZAS REALIZACJI 5-7 DNI.