-
Oferta od
firmy
-
Marka
Yamaha
-
Stan
nowe
-
Typ
enduro
-
Rok produkcji
2025
-
Przebieg
1 km
-
Pojemność silnika
300 cm³
-
Stan techniczny
nieuszkodzony
Historia pojazdu
Sprawdź ten pojazd przed zakupem. Pobierz raport
Pobierz raport
Dostawa
Chcesz kupić z dostawą? Z Clicktrans wyślesz w dowolne miejsce.
Wyceń transport
Fantic XE300 2T EFI
W końcu na rynek trafił długo , długo oczekiwany XE300 2T napędzany nowym, mocnym , pięćdziesięciokonnym silnikiem Minarelli spełniającym przyszłą normę Euro5+, z wtryskiem i rozrusznikiem elektrycznym.
Motocykl,zanim trafił do produkcji seryjnej i który widzimy w obecnej postaci przeszedł mordercze testy przede wszystkim na torach wyścigowych. W tym roku, szwedzki zawodnik , Albin Norrbin , zdobył 300tką tytuł mistrza świata Enduro Junior2. Tak w ogóle to rok 2023 był dla Fantica po prostu niesamowity. Łącznie zawodnicy startujący na Fanticach zgarnęli w enduro 5 tytułów mistrza świata!
Ale wróćmy do XE300 = to motocykl zapewniający bezkompromisowe osiągi dzięki najlepiej działającemu na rynku silnikowi o pojemności 300 cm3 i rewolucyjnemu układowi chłodzenia. Pierwszy silnik z gamy Fantic Racing został opracowany, przetestowany i wyprodukowany we Włoszech przez Motori Minarelli (koncern ten został przejęty przez Fantic'a w 2020 roku od Yamaha Motor Europe). Kompaktowy, technologiczny i niezwykle wydajny silnik, który gwarantuje dużą moc, przy liniowo rosnącej krzywej momentu obrotowego.
Technologia zawarta w tym klejnocie gwarantuje jego doskonałe osiągi, przede wszystkim dzięki elektronicznemu systemowi wtrysku z podwójnymi wtryskiwaczami paliwa firmy AISAN, które zapewniają doskonałą regularność pracy i zgodność z normą E5 Plus. Za podawanie oleju do mieszanki odpowiada elektryczna pompka , której szybkość pracy zależy od aktualnych obrotów silnika. Zawór wydechowy jest sterowany elektronicznie, co pozwala na pełną i energiczną krzywą momentu obrotowego przy każdej prędkości. Za sterowanie elektroniką odpowiada komputer firmy Athena, przepustnicę dostarcza Dellorto. Rozrusznik elektryczny zaprojektowany przez Minarelli zapewnia natychmiastowy rozruch w każdych warunkach. Ponadto sprzęgło hydrauliczne zapewnia niebywałą precyzję i minimalny wysiłek podczas wciskania dźwigni. System chłodzenia to nie tylko wydajne chłodnice i pompa wody, to również osłony chłodnic opracowane w ten sposób aby zwiększyć przepływ powietrza przenikającego przez chłodnice.
Nadwozie w tym motocyklu jest najwyższej klasy i różni się od wszystkich konkurentów na rynku. Jest to jedyny model 300 2T, który został opracowany w oparciu o cienką aluminiową ramę z półpodwójną kołyską, która zapewnia najlepszy możliwy stosunek sztywności do lekkości. Zawieszenie przednie to Kayaba SSS 48 mm, które od lat stanowi punkt odniesienia w świecie off-roadu.
Za wybuchowość silnika dwusuwowego odpowiadają także najwyższej klasy komponenty elektroniczne, przede wszystkim wielopoziomowa kontrola trakcji, idealna przy walce w różnych warunkach oraz najnowocześniejszy , podwójny przełącznik mapowania dopracowany do perfekcji również pod względem ergonomiczności i łatwości obsługi. Doskonała funkcjonalność jest również gwarantowana z punktu widzenia szybkiej obsługi dzięki bezpośredniemu dostępowi do filtra powietrza oraz złącza OBD.
Ostatnią, ale nie mniej ważną kwestią jest aspekt ergonomii zbadany przez zespół testowy Fantic, który może pochwalić się minimalnymi wymiarami i maksymalną centralizacją mas. Osłony boczne, siedzenie oraz 9l zbiornik paliwa są zaprojektowane tak ,aby motocykl był jak najwęższy i najporęczniejszy w ostrych zakrętach, oraz pozwalał kierowcy na swobodne przesuwanie się po kanapie. Mało tego, zbiorniki oleju i benzyny są zintegrowane, a dostęp do ich wlewów jest bezproblemowy.
Przedni błotnik został poszerzony aby lepiej chronił przed bryzgającym błotem.
Dokładne badania zostały również przeprowadzone odnośnie pozycji przełączników i przycisków na kierownicy, co pozwoliło uzyskać dużą funkcjonalność przy ograniczonej przestrzeni i minimalistycznym wyglądzie. Diody konfiguracyjne informujące na której mapie jedziemy, wielopoziomowe ustawienia kontroli trakcji (a jest jej aż 9 trybów!!) i podwójny przełącznik mapowania umieszczono po lewej stronie, a po prawej stronie znajduje się tylko klasyczny kill-switch.
Jeżeli chcielibyście mimo tego zwiększyć moc - fabryka ma w rękawie parę asów i niebawem będzie można wejść w ich posiadanie. Na tą chwilę to tajemnica
SILNIK:
Typ: jednocylindrowy , dwusuw z membraną na dolocie (intake reed valve) i elektronicznie sterowanym zaworem wydechowym
Pojemność: 292,9 cc
Moc: 50km (prosta krzywa mocy/nm !!)
Zasilanie : bezpośredni wtrysk paliwa z dwoma wtryskiwaczami AISAN
Średnica tłoka: 72.0 mm
Skok tłoka: 72.0 mm
Kompresja: 11,5 : 1
Rozruch: starter elektryczny
System smarowania: osobny dozownik oleju (o zmiennej wydajności zależnej od obrotów silnika)
Skrzynia biegów: 5-biegowa
Sprzęgło: mokre, wielotarczowe z systemem hydraulicznym (STM actuator –BREMBO pompa)
NADWOZIE:
Rama: Aluminiowa , kołyskowa, pół-podwójna
Kąt główki ramy: 27.7°
Trail: 122 mm
Subframe: Aluminium
Wahacz: Aluminum z variable section and progressive link
Obręcze: Excel 21x1.60 – 19x2.15
Opony: 90/90x21 - 140/80x18
Hamulce: tarcza przód ø270mm - tarcza tył ø240mm
Zawieszenie przednie: KYB ø48 mm, w pełni regulowane o skoku 300 mm
Zawieszenie tylne: KYB, w pełni regulowane o skoku 315 mm
WYMIARY:
Długość: 2200 mm
Szerokość: 825 mm
Wysokość siedzenia: 970 mm
Rozstaw osi: 1485 mm
Waga (z wszystkimi płynami prócz paliwa): 107kg
Pojemność zbiornika paliwa: 9.0 l
Olej silnikowy: 0.8 l
ELEKTRONIKA:
podwójny przełącznik map silnika na kierownicy: hard/soft
kontrola trakcji : wielopoziomowa
oświetlenie przód + tył = LED
Akumulator : litowy