-
Oferta od
osoby prywatnej
-
Stan
używane
-
Tematyka
technika, nauki techniczne
ELEMENTY POJAZDÓW MECHANICZNYCH
ŁĄCZNIKI SPRĘŻYSTE
Zbigniew Jaśkiewicz
Wydawnictwo: PWT, 1959
Oprawa: twarda
Stron: 380
Stan: bardzo dobry, nieaktualne pieczątki
W książce omówiono konstrukcję i metody obliczania elementów sprężystych w pojazdach mechanicznych oraz podano normy dotyczące obręczy i ogumienia kól jezdnych do tych pojazdów. W szczególności rozpatrzono sprężyny, resory, drążki skrętne
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział I. Sprężyny śrubowe i talerzowe
1. Materiały i naprężenia sprężyn śrubowych ściskanych i rozciąganych .
1.1. Materiały do wyrobu sprężyn śrubowych ściskanych i rozciąganych, stosowanych w pojazdach mechanicznych
1.2. Wyznaczanie dopuszczalnych naprężeń dla sprężyn spokojnie obciążonych (grupa a)
1.3. Wyznaczanie dopuszczalnych naprężeń dla sprężyn o średniej ilości zmian obciążenia (grupa b)
1.4. Wyznaczanie dopuszczalnych naprężeń dla sprężyn o dużej ilości zmian obciążenia (grupa c) .
2. Materiały i naprężenia sprężyn śrubowych zginanych
2.1. Materiał
2.2. Wyznaczanie dopuszczalnych naprężeń dla sprężyn śrubowych zginanych grupy a
2.3. Wyznaczanie dopuszczalnych naprężeń dla sprężyn śrubowych zginanych grupy c
3. Materiały i naprężenia sprężyn talerzowych
4. Projektowanie sprężyn śrubowych
4.1. Ogólne podstawy obliczeń
4.2. Projektowanie sprężyn śrubowych walcowych ściskanych
4.3. Projektowanie sprężyn śrubowych walcowych rozciąganych
4.4. Sprężyny śrubowe stożkowe (o równomiernym skoku)
4.5. Sprężyny śrubowe zginane
5. Projektowanie sprężyn talerzowych
5.1. Wytyczne konstrukcyjne
5.2. Charakterystyka sprężyny
5.3. Obliczanie sprężyn talerzowych
5.4. Zastosowanie sprężyn talerzowych w pojazdach mechanicznych .
Rozdział II. Resory piórowe
1. Uwagi ogólne
2. Materiał piór resorowych
2.1. Tolerancje dla prętów stali resorowej
3. Warunki pracy resoru podczas eksploatacji
4. Warunki obciążenia resoru przy obliczaniu go na wytrzymałość zmęczeniową
5. Zasady obliczania podstawowych wymiarów resoru
6. Obliczanie resorów
6.1. Schemat obciążenia resoru
6.2. Zależności podstawowe
6.3. Obliczanie resoru o założonej twardości
6.4. Obliczanie resoru o założonej wytrzymałości
6.5. Obliczanie liczby i wielkości piór resorowych
6.6. Wyznaczanie długości piór resoru
6.7. Naprężenia wstępne piór i wykresy zmęczeniowe
6.8. Obliczanie resoru na żądaną trwałość
6.9. Obliczanie resoru o wyrównanej trwałości
6.10. Sprawdzenie największych naprężeń
6.11. Wyznaczanie kształtu pióra, zapewniającego właściwy rozkład naprężeń wstępnych
Rozdział III. Drążki skrętne
1. Wytyczne konstrukcyjne
2. Materiał
3. Obliczenia wytrzymałościowe
3.1. Kolejność obliczeń i przykład liczbowy
3.2. Rysunki robocze
Rozdział IV. Gumowe łączniki sprężyste
1. Własności fizyczne gumy (przy szczególnym uwziględnieniu wymagań stawianym gumowym łącznikom sprężystym w konstrukcji pojazdów mechanicznych)
1.1. Elastyczne odkształcania gumy
1.2. Zdolność tłumienia mechanicznych drgań
1.3. Twardość gumy
1.4. Ścieralność gumy
1.5. Starzenie gumy
1.6. Wytrzymałość zmęczeniowa gumy
1.7. Własności cieplne i odporność na wysoką i niską temperaturę
1.8. Pęcznienie gumy w cieczach
1.9. Własności elektryczne
1.10. Łączenie gumy z metalami
2. Obliczanie gumowych łączników sprężynowych pracujących pod obciążeniem statycznym
2.1. Wiadomości podstawowe
2.2. Gumowe łączniki sprężyste pracujące na ścinanie
2.3. Gumowe łączniki sprężyste obciążane momentem skręcającym .
2.4. Gumowe łączniki sprężyste pracujące na ściskanie
2.5. Gumowe łączniki sprężyste pracujące na rozciąganie
2.6. Gumowe łączniki sprężyste pracujące na ścinanie i ściskanie
3. Obliczanie gumowych łączników sprężystych obciążonych dynamicznie
3.1. Drgania własne układu o jednym stopniu swobody
3.2. Drgania wymuszone okresowo zmienną siłą
3.3. Tłumienie drgań wymuszonych
3.4. Zakres dopuszczalnych amplitud
3.5. Twardość gumy przy obciążeniach dynamicznych
4. Zastosowanie gumowych łączników sprężystych w pojazdach mechanicznych
4.1. Łączniki gumowe w zawieszeniu zespołu napędowego
4.2. Elastyczne elementy w tłumikach drgań skrętnych silnika
4.3. Elastyczne elementy zawieszenia nadwozia samochodu i kabiny kierowcy
4.4. Elementy gumowe w zawieszeniu pojazdów mechanicznych
4.5. Elastyczne połączenia wałów
Rozdział V. Pneumatyczne elementy sprężyste
1. Porównanie własności pneumatycznych i stalowycih elementów sprężystych .
1.1. Własności prostych stalowych elementów sprężystych
1.2. Własności progresywnych stalowych elementów sprężystych
1.3. Własności pneumatycznych elementów sprężystych
2. Konstrukcje pneumatycznych elementów sprężystych
2.1. Elementy sprężyste stosowane w zawieszeniach o niezmiennej ilości gazu
2.2. Elementy sprężyste z ilością gazu zmieniającą, się odpowiednio do obciążenia
Rozdział VI. Elementy kół jezdnych
1. Obręcze
1.1. Wymiary zarysów i średnic obręczy kół wg norm PN i GOST .
1.2. Konstrukcja zamocowania koła wg norm GOST
1.3. Wymiary zarysów i średnice obręczy wg norm DIN
1.4. Konstrukcja zamocowania koła wg DIN
2. Ogumienie
2.1. Ogumienie wg norm PN i GOST DIN
1. Różne rodzaje cykli zmian naprężeń
2. Podstawowe założenia wytrzymałości zmęczeniowej przy zmiennych naprężeniach
3. Doświadczalne ustalanie wytrzymałości zmęczeniowej
4. Wykreślne przedstawienie zależności pomiędzy wytrzymałością zmęczeniową a stopniem asymetrii cyklu (wykresy zmęczeniowe)
Możliwa wysyłka w/g cennika Poczty Polskiej. WPŁATA NA KONTO.
CZAS REALIZACJI 5-7 DNI.