-
Oferta od
osoby prywatnej
-
Stan
używane
-
Rok wydania
2009
-
Okładka
twarda z obwolutą
-
Tematyka
sztuka i architektura
-
Forma
album, atlas
Dirty Fingernails: A One-Of-A-Kind Collection of Graphics Uniquely Designed by Hand
Zbiór illustrowanych projektów wykonanych ręcznie, bez lub z ograniczonym użyciem komputera. Język angielski. Stan jak nowa. 208 stron.
Tłumaczenie fragmentu wstępu:
Komputer to wspaniałe narzędzie, ale to tylko narzędzie. To twój umysł jest tym, za co naprawdę płacą klienci – to on oferuje unikalne cechy, których nie znajdą nigdzie indziej. Nasze ręce są przedłużeniem naszego umysłu, dzięki czemu nasze pomysły mogą się urzeczywistniać. Jest logiczne, że im bliżej uda nam się przenieść wykonanie naszej pracy do fajerwerków w naszej głowie, tym bardziej efekt będzie odpowiadał pierwotnej myśli. To oczywiste, ale równie ważna jest nieuchwytna jakość projektowania w ten sposób. To właśnie jest kluczowe. To my kontrolujemy komputer, a on rzadko kiedy tworzy coś z niczego. Działanie naszych rąk natomiast często prowadzi do szczęśliwych przypadków i eksperymentów, których nie da się osiągnąć cyfrowo.
Opowiadam się za celebracją tych niuansów i unikalnych cech. Możemy wszyscy wybrać ten sam font do projektu, ale nigdy nie narysujemy identycznej typografii. Klienci mogą szybko dostrzec twój sposób myślenia, gdy ta praca jest dostępna, a twoja wartość rośnie, ponieważ nie mogą uzyskać tych samych obrazów lub rozwiązań gdzie indziej. Dla niektórych projektów to po prostu rozsądny biznes.
Dla projektantów ma to jeszcze większe znaczenie.
Istnieje pogląd, że projektowanie w Stanach Zjednoczonych powróciło do rzemieślniczego charakteru jako reakcja na wydarzenia z 11 września, a nowe tysiąclecie przyniosło powrót do tego „bezpiecznego” sposobu pracy, gdy projektanci odkryli (lub w niektórych przypadkach – odkryli na nowo) radość i satysfakcję płynącą z ubrudzenia sobie rąk i rzeczywistego tworzenia czegoś. Nawet nowi projektanci – ci, którzy uczyli się projektować wyłącznie na komputerze – odkrywają, że ręczne projektowanie, podobnie jak sztuka uliczna, jest głębsze i daje większą osobistą satysfakcję niż sztuka generowana komputerowo. Bliższy związek projektanta z jego pracą sprzyja lepszym, bardziej indywidualnym rezultatom.