-
Oferta od
osoby prywatnej
-
Stan
używane
Bryczka z kategorii lekkich powozów konnych typu rekreacyjno-transportowego z charakterystyczną czteroosobową konfiguracją siedzisk. Pojazd posiada klasyczny układ z dwoma ławkami – przednią dla woźnicy oraz tylną dla pasażerów, co typowe było dla bryczek spacerowych i roboczych wykorzystywanych w pierwszej połowie XX wieku.
Bryczka wyposażona jest w drewniane koła gwiaździste. Koła wykonane są w tradycyjnej technologii kołodziejskiej z piastą, szprychami drewnianymi oraz obwodami okutymi metalowymi obręczami.
Konstrukcja kół wskazuje na ręczną robotę rzemieślniczą, typową dla okresu międzywojennego. Piasta metalowa w centrum każdego koła, wraz z charakterystycznym układem szprych.
Pojazd wyposażony jest w hydrauliczny system hamulcowy działający na tylne koła – widoczne są charakterystyczne hydrauliczne hamulce tarczowe z przewodami olejowymi oraz dźwignie hamulca ręcznego. Wynik późniejszej modernizacji w czasach PRL.
Bryczka posiada charakterystyczne półeliptyczne resory stalowe, które zapewniały komfort jazdy poprzez amortyzację nierówności terenu. Ten typ zawieszenia był standardem w powozach osobowych od połowy XIX wieku.
Nadwozie wykonane z drewna w kolorze czarnym, z elementami metalowymi. Tapicerka siedzeń w kolorze jasnobrązowym wymaga renowacji.