-
Oferta od
osoby prywatnej
-
Marka
BMW
-
Model
Seria 5
-
Stan
używane
-
Rok produkcji
1997
-
Przebieg
450000 km
-
Pojemność silnika
2793 cm³
-
Moc
193 KM
-
Paliwo
benzyna+LPG
-
Stan techniczny
uszkodzony
-
Skrzynia biegów
automatyczna
Historia pojazdu
Sprawdź ten pojazd przed zakupem. Pobierz raport
Pobierz raport
PROSZĘ CZYTAĆ OPIŚ!!!
Na sprzedaż posiadam BMW E39 z 1997 roku w wersji Touring z silnikiem 2.8. Samochód niby jeździ, skręca i hamuje, ale moim zdaniem z przeznaczeniem na części. Wady i zalety pojazdu wypiszę poniżej. Samochód kupiłem od młodej osoby prawie 3 lata temu z zamiarem doprowadzenia go do stanu "w miarę użytecznego", udało się po ponad 2 latach postoju uzyskać przegląd techniczny, jednak dalsze problemy przerosły moje możliwości i decyduję się na jego sprzedaż.
Wady:
- przedmuch na uszczelce pod głowicą między 3, a 4 cylindrem (szarpanie budą, bardzo duże spalanie - w ciągu ostatnich 2 dni z konieczności zrobiłem samochodem ~160km, jazda z prędkością 80-90 km/h między miastami oraz po mieście, a spalanie średnie wyniosło ponad 15L/100km, ale temperatura normalnie cały czas w pionie),
- LPG jest, ale praktycznie można rzec, że nie działa, po przełączeniu od razu silnik się dławi i gaśnie (instalacja ESGI),
- wcześniej to nie występowało, ale od 2 dni samochód zaczął mieć problemy z odpalaniem, przy większości odpaleń jest konieczne użycie plaka (ogólnie też słychać stuki podczas odpalania, chyba rozrusznik już się kończy, ale nie weryfikowałem),
- skrzynia automatyczna niesamowicie zamula i przeciąga, dopiero powyżej 3 tyś. obrotów w miarę przyśpiesza (nie wiem czym jest to spowodowane),
- samochód pomalowany przez któregoś z poprzednich właścicieli czarnym, matowym raptorem,
- wszędobylska rdza (progów i tylnej klapy nie ma, podłoga też nie najlepiej), poszycia progów, podłogę oraz tylnia klapę jako tako połatałem i pomalowałem, żeby się w oczy nie rzucało, ale wartości konstrukcyjnej w tym nie ma żadnej,
- przedni zderzak był 2 razy wyrwany, w chwili obecnej połatany i zamontowany na trytytki,
- tylnia klapa otwiera się tylko z kluczyka, bądź przycisku wewnątrz auta, siłowniki nie trzymają,
- świeci się kontrola trakcji, ABS i poduszka,
- przebieg 210 tyś. km wyświetlany na liczniku nie jest oryginalny, właściciel samochodu w latach 2019 i 2020 cofał licznik, do wyświetlanego przebiegu można śmiało doliczyć drugie tyle (na podstawie danych z gov.pl),
- pompa wspomagania na wykończeniu (poprzedni właściciel co jakiś czas tylko dolewał płynu, a wyciek cały czas był z chłodnicy płynu do wspomagania i pompa na pewno oberwała),
- wyrobione tuleje tylnego wózka (na koleinach i przy większych prędkościach samochód strasznie pływa, zastosowałem patent z forum BMW z podłożeniem grubych, gumowych podkładek między tuleje i trochę to pomogło, ale to rozwiązanie jest tylko tymczasowe i zdecydowanie pomogło zlokalizować problem),
- klimatyzacja jest, ale zapewne do nabicia (jak kupiłem samochód to w ogóle pasek osprzętu był od niej zdjęty, także nie znam jej przeszłości, ale po założeniu zimnem nie dmucha),
- prawdopodobnie coś kradnie prąd i po dłuższym postoju akumulator jest do ładowania,
- opony śmietniki,
- siedzenie kierowcy mocno przetarte,
- katów nie ma,
... więcej nie pamiętam, w razie czego jeszcze zaktualizuje opis,
Zalety:
- wymieniona uszczelka pokrywy zaworów,
- nowe świece DENSO x6,
- świeży olej 5w40 i filtr oleju,
- nowe tarcze hamulcowe tył i okładziny hamulca ręcznego,
- nowe klocki przód i tył,
- nowa butla LPG z czerwca 2025 r. (ważna 10 lat),
- wymieniona chłodnica płynu do wspomagania (na używkę),
- nowe wahacze tył,
- zdemontowane poduszki NIVO i wstawione na ich miejsce normalne sprężyny (kompresor jest nadal podłączony, jedynie wyciągnięty został od niego bezpiecznik),
- nowa guma dolotu przy przepustnicy,
- kierownica serducho M-Pakiet,
- mała navi,
- hak wbity w dowód,
Przegląd ważny do: 23.07.2026 !!!
OC ważne do: 02.01.2026
Jest to praktycznie jedno z tańszych 2.8 na polskim rynku, proszę o kontakt tylko osoby zdecydowane i zapoznane z opisem, żebym nie musiał powtarzać informacji, które zostały wypisane powyżej. Opisałem wszystko najrzetelniej jak potrafiłem, żeby ktoś później nie miał pretensji, że przyjechał oglądać limuzynę, a tu gruz. Proszę również wstrzymać się z wiadomościami daję 1,5 tyś i jestem za godzinę, bo nie jestem zainteresowany, samochód i tak jest wystawiony w cenie silnika, cena podlega niewielkiej negocjacji, ale już na miejscu, a nie w wiadomości czy przez telefon. Dla świętego spokoju rekomenduję odbiór lawetą.
Są trzy umowy kupna sprzedaży, karta pojazdu, dowód rejestracyjny, papiery do gazu, czyli wszystko to co potrzeba.
Zdecydowane osoby proszę o kontakt 796#981#453