-
Oferta od
osoby prywatnej
-
Marka
BMW
-
Model
Seria 5
-
Stan
używane
-
Bezwypadkowy
tak
-
Rok produkcji
1984
-
Przebieg
132700 km
-
Rodzaj nadwozia
Sedan / Limuzyna
-
Pojemność silnika
1799 cm³
-
Moc
90 KM
-
Paliwo
benzyna
-
Liczba drzwi
4/5
-
Stan techniczny
nieuszkodzony
-
Skrzynia biegów
manualna
-
Faktura
nie
-
Kolor
złoty
Historia pojazdu
Sprawdź ten pojazd przed zakupem. Pobierz raport
Pobierz raport
Do sprzedania posiadam prywatne BMW
Model: seria 5 ( 518 )
Rocznik: 1984
Przebieg :132 602 km
Silnik: Benzynowy 1.8 oznaczenie M10B18 4 cylindrowy zasilany gaźnikiem Weber DMTL zmienionym za gaźnik Pierburg 2BE moc +/- 90km
Skrzynia biegów: ZF 5 biegowa manualna
Kolor: Bronzitbeige Metallic
Pojazd jest zarejestrowany oraz ubezpieczony posiada również ważny przegląd techniczny.
Samochód pomimo 40 lat „na karku” prezentuje się całkiem zgrabnie, bardzo dużą zaletą tego egzemplarza jest całkowity brak korozji na podwoziu oraz nadwoziu pojazdu, dodatkowo pojazd jest utrzymany w takiej sprawności że można nim regularnie podróżować. Dla fanów dawnej motoryzacji dodam że pomimo niespełna 100 koni oraz braku jakiegokolwiek zbędnego dodatkowego wyposażenia wóz daje mnóstwo frajdy z jazdy a dodatkowo zaskakuje lekkością i precyzją prowadzenia przez niską masę oraz jakością wyciszenia przy wyższych prędkościach.
Samochód nigdy nie był użytkowany w zimie.
Lista napraw oraz modyfikacji które zostały wykonane w pojeździe za mojej ”kadencji” :
- Po długiej walce oraz licznych próbach naprawy z oryginalnym gaźnikiem padła decyzja o wymianie i został zamówiony całkowicie nowy zestaw do zamontowania gaźnika Weber DMTL z firmy Classic Carb UK dodatkowo z nowym chromowanym filtrem K&N dla estetyki.
- Tapicerka siedzeń oraz kanapy (w oryginale Pinien grün ) zaczynała pękać i się rozwarstwiać dlatego padła decyzja o wymienia i kanapa oraz fotele zostały oddane do tapicera w celu naprawy, oryginalne zielone boczki zostały tak aby wnętrze ładnie się komponowało.
- Nowe dywaniki przednie oraz tylne wykonane pod zamówienie.
- Zostały zamontowane nowe felgi (w stylu oem TRXów ) oraz opony letnie w rozmiarze 205/45 R17 (oryginalne koła z oponami na felgach stalowych oraz metalowych dekielkach dodaje do samochodu jak na zdj. )
- Zdemontowany został tylny dyferencjał oraz tylna belka w celu wymiany tulejek gumowo metalowych belki ( zakupione dwie ostatnie tulejki z ASO BMW Świlcza) dodatkowo został wymieniony czujnik prędkości, a dyferencjał został sprawdzony pod kątem zużycia + nowy olej.
- Wymiana oleju w skrzyni biegów
-Wymiana oleju w silniku + filtr + świece zapłonowe + przewody do świec
- wykonana została regulacja luzów zaworowych
- Wykonany przegląd hamulców osi tylnej oraz przedniej : klocki przód, szczęki + osprzęt tył, wymiana płynu hamulcowego.
-Napraw układu kierowniczego : wymieniony drążek kierowniczy środkowy oraz drążki boczne (pojazd nie posiada wspomagania )
- Wymieniony końcowy tłumik
- Domontowana została pompa paliwa elektryczna niskociśnieniowa do pojazdów z gaźnikami sterowana ręcznie ( oryginalna pompa jest sprawna )
- Domontowany został wskaźnik obrotów stylizowany na VDO oraz wskaźnik napięcia ładowania stylizowany na VDO
- Wymieniony została wiskoza na wentylatorze. Pojazd nawet w upalne dni trzyma poprawną temperaturę silnika
- Wymienione zostały sprężyny na osi przedniej ( oryginalne niestety popękały i pojazd nie stał równo)
- Dodatkowo na przewodzie paliwa z baku zamontowany został filtr paliwa tak aby ochronić pompę oraz gaźnik przed zanieczyszczeniami .
-Zamontowana nowa kopułka oraz palec rozdzielacza
- Nowy akumulator
Na wykonane naprawy oraz części posiadam dokumentację w postaci zdjęć i faktur/rachunków dla potwierdzenia.
Z kwestii które będą wymagać poprawy :
Niestety pojazd został zakupiony z drobną obcierką na prawym tylnym nadkolu i nie udało mi się znaleźć osoby która miałaby czas i narzędzia aby naprawić to tak jak chciałem.
Dodatkowe informacje
-
garażowany
-
Zarejestrowany w Polsce