-
Oferta od
osoby prywatnej
-
Marka
Audi
-
Model
A8
-
Stan
używane
-
Rok produkcji
1994
-
Przebieg
521063 km
-
Pojemność silnika
4172 cm³
-
Moc
299 KM
-
Paliwo
benzyna+LPG
-
Stan techniczny
nieuszkodzony
-
Skrzynia biegów
automatyczna
-
VIN
pokaż VIN »
Historia pojazdu
Sprawdź ten pojazd przed zakupem. Pobierz raport
Pobierz raport
Dzień dobry,
Na sprzedaż posiadam Audi A8 d2 z 1994 roku z silnikiem 4.2 (ABZ) oraz napędem quattro i automatyczną skrzynią biegów 4HP. Samochód z instalacją sekwencyjną LPG firmy BRC, butla w miejscu koła zapasowego (nie zajmuje przestrzeni w bagażniku i starcza na +/- 350 km.). A8 posiadam od 2022 roku. Przegląd do 15 lipca 2026, a OC do 14 czerwca 2026. Samochód ogólnie w dobrym stanie technicznym, ale jest jeszcze kilka rzeczy do zrobienia lub sprawdzenia. Teraz opiszę co w ostatnim czasie było robione o co następny właściciel nie będzie musiał się martwić przez najbliższy czas.
W 2024:
-Chłodnica cieczy
-Komplet zawieszenia z przodu wraz z łącznikami kierowniczymi, amortyzatorami i sprężynami obniżającymi 25mm (posiadam oryginalne sprężyny, gdyby ktoś chciał wrócić do oryginału). Ustawiona geometria wraz ze zbieżnością przód i tył
-Tarcze hamulcowe przednie wraz z klockami (czasami jednak potrafią piszczeć)
-Butla LPG, ważna do 2034
-Poszczególne cewki zapłonowe (posiadam komplet 8 oryginalnych cewek Audi, które dorzucam do samochodu)
-Dwa moduły zapłonowe, założone z któregoś modelu skody, pasowały pod oryginalne piny, teraz brak problemu wypadającego zapłonu
-Nowy kierunkowskaz
W 2025:
-Wymiana silnika, w moim doszło do kolizji. Pękło aluminiowe koło pasowe, teraz wstawione żeliwne. Silnik, który został włożony do samochodu to również 4.2 ABZ z 1997 roku
-Przy wymianie silnika został on uszczelniony z przodu, na łączeniu ze skrzynią oraz od góry i od dołu.
-Silnik wyczyszczony ręcznie, bez stosowania ciężkiej chemii
-Wymiana panewek korbowodowych
-Kompletny rozrząd, pasek Continental, rolki prowadzące INA, rolka napinacza custom z wymiennym łożyskiem, pompa wody, łańcuchy w głowicach, termostat, siłownik rolki napinającej
-Wymienione wszystkie uszczelniacze na wałkach rozrządu, na wale korbowym oraz na pompie oleju
-Nowe uszczelki pod kolektorami wydechowymi, pod kolektorem dolotowym oraz pod pokrywami zaworów
-Koło pasowe żeliwne, montowane na nowych śrubach
-Wiadomo założone nowe filtry
-Olej PMO Extreme 5W30 (na oleju przejechane około 8tyś km), olej układu wspomagania, świeży płyn chłodniczy
-Komplet świec NGK
-Nowy rozrusznik
-Nowy akumulator 100AH firmy Topla
-Wymieniona wiskoza
-Pasek osprzętu Continental
-Pompa wspomagania
-Czujnik położenia wału
-Czujnik spalania stukowego (drugi był sprawny)
-Pompka spryskiwaczy
-Licznik (wskazuje obecny przebieg silnika, całość zgłoszona na stacji diagnostycznej więc w papierach porządek)
-Nowy przepływomierz
-Wymienione plastiki w bagażniku, stare były popękane
Samochód posiada również wady:
-Największą wadą samochodu jest przedni zderzak. Jest połamany i nie ukrywam, że obecnie został naprawiony prowizorycznie
-Skrzynia działa dobrze i zmienia biegi, lecz czasami potrafi szarpnąć. Według diagnozy mechanika olej do wymiany i lewarek wybieraka do ustawienia, jest trochę cofnięty.
-Nie działa klimatyzacja, po nabiciu czynnika kompresor się załącza lecz jest nieszczelność w układzie
-Spryskiwacze nie działają
-Pompa paliwa ciągnie benzynę do około 2/3 pojemności baku
-Nie działa lewa szyba pasażera, padł silniczek, z tą wadą już kupiłem samochód (dorzucam drugi na wymianę, ja nie miałem na to czasu)
-Fotel kierowcy nie grzeje
-Spryskiwacze nie działają
-Podsufitka z tyłu opadła i poprzedni właściciel ją ‘podbił’
-Niektóre funkcje foteli nie działają ponieważ linki spadły, silniczki działają, ale na przykład zagłówek się nie podnosi
-Lakier wymaga korekty, a w szczególności dach
-Poprzedni właściciel zamienił filtr powietrza na stożek (nie wymieniałem, nie przeszkadzało mi to)
-Brak katalizatorów, a w ich miejsce wstawione strumienice wraz z przelotowymi, sportowymi tłumikami, ale nie drze ryja. Tego również nie zmieniałem bo także mi nie przeszkadzało
Z wyposażenia samochód posiada:
-Grzane fotele przód i tylna kanapa
-Elektrycznie regulowane fotele oraz kierownicę, pamięć fotela kierowcy i kierownicy
-Elektryczne szyby
-Zamek centralny
-Oryginalne radio Audi (mam kod gdyby się rozkodowało)
-Elektryczna roleta tylnej szyby
-Elektryczny szyberdach
-Światła przeciwmgielne przód i tył
-Dywaniki EVA Prime dedykowane do Audi A8 d2 wraz z matą do bagażnika. Moim zdaniem kompromis między welurowymi, a gumowymi.
-Podłokietnik z przodu zamontowany z Audi A8 d3, czarny w kolorze wnętrza
-Czarne alufelgi 19-calowe z oponami zimowymi. Pod felgami aluminiowe dystanse redukujące otwór centrujący z 57.1 na 66.6 ponieważ felgi miały otwór 66.6, a jazda na pierścieniach centrujących powodowała wibracje przy większych prędkościach. Na dystansach spokój. Nie pamiętam już dokładnie ale z przodu chyba jest 20mm, a z tyłu 25mm.
-Dołożony czujnik parkowania w tylny zderzak
-Hak wypinany Westfalia, wszystko sprawne
Do samochodu dorzucam:
-Komplet 8 cewek oryginalnych Audi
-Komplet 8 wtryskiwaczy benzyny
-Silniczek szyby
-Zewnętrzne osłony słupków B
Mogę dorzucić jeszcze jakieś interesujące fanty, ponieważ posiadam drugą A8, którą kupiłem jako dawcę silnika. W razie dodatkowych pytań zachęcam do kontaktu poprzez platformę lub przez zostawienie wiadomości SMS, oddzwonię. Dla zainteresowanych mogę wysłać więcej szczegółowych zdjęć.