-
Oferta od
firmy
-
Stan
nowe
-
Tematyka
pedagogika, resocjalizacja
Współczesne wyzwania szkolnictwa muzycznego. Kim jest nauczyciel szkoły muzycznej I stopnia?
red. Alicja Delecka-Bury
Wydawnictwo Adam Marszałek
Toruń 2015
ISBN: 978-83-8019-312-3
Liczba stron: 215
Oprawa miękka
.
Spis treści
.
Wstęp
Część I • Specyfika szkolnictwa muzycznego I stopnia
Zofia Konaszkiewicz
Specyfika szkoły muzycznej w Polsce — szanse i zagrożenia
Elżbieta Frołowicz
Rozwój ogólny a rozwój muzyczny dziecka. O pożytkach z kształcenia muzycznego płynących
Grażyna Poraj
Wypełnianie zadań rozwojowych ucznia w relacji z nauczycielem
Maciej Kołodziejski
Refleksja w pracy nauczyciela (nie tylko) szkoły muzycznej
Magdalena Handke
Czy pasja jest potrzebna? O pracy nauczycieli muzyków
Anna Waluga
Kto jest dobrym nauczycielem kształcenia słuchu?
Alicja Kozłowska-Lewna
W poszukiwaniu skutecznych metod kształcenia słuchu muzycznego u dzieci
Część II • Rola, kompetencje, dyspozycje osobowościowe nauczycieli szkół muzycznych w świetle badań
Damian Labiak
Pomiędzy oczekiwaniami a rzeczywistością. Wybrane kompetencje nauczycieli gry na instrumencie w opiniach rodziców uczniów szkoły muzycznej I stopnia
Alicja Delecka-Bury
Nauczyciel szkoły muzycznej z perspektywy uczniowskiej metafory
Anna Pikała
Rola kreatywnych cech i kompetencji nauczycieli szkół muzycznych I stopnia w rozwijaniu postaw twórczych uczniów
Małgorzata Chmurzyńska
Kompetencje nauczyciela fortepianu a postawy uczniów wobec lekcji gry na instrumencie
Ewa Kumik
Postrzeganie roli zawodowej nauczyciela szkoły muzycznej przez studentów AM w Łodzi
.
Bibliografia