VW Passat B3 2.0 GL '93 r. Climatronic, tempomat, automat, komputer, welur!
- 27 Maj 19:01
- Nr ogłoszenia: 71397812












1 / 12
- Oferta od osoby prywatnej
- Marka Volkswagen
- Model Passat
- Stan używane
- Rok pierwszej rejestracji 1993
- Rok produkcji 1993
- Przebieg 199750 km
- Rodzaj nadwozia Sedan / Limuzyna
- Pojemność silnika 1983 cm³
- Moc 115 KM
- Paliwo benzyna
- Liczba drzwi 4/5
- Stan techniczny nieuszkodzony
- Skrzynia biegów manualna
- Pochodzenie sprowadzony
- Faktura nie
- Kolor szary
- VIN pokaż VIN »
Na sprzedaż wyjątkowy egzemplarz słynnego Passata B3 kupiony przeze mnie 4 lata temu z rynku szwajcarskiego. Jestem trzecim właścicielem w historii tego samochodu (2 w Szwajcarii). Auto bez korozji nadwozia i podwozia, wszystkie szyby fabryczne.
Sprzedaję go, bo potrzebuję teraz znacznie większego samochodu.
Świeży przegląd z 10 kwietnia 2025 r. bez zastrzeżeń.
Jest to auto w niespotykanej wersji - zamówiony został bowiem przez pierwszego właściciela (inż. elektryk ur. 1924 r.) z zestawem wyposażenia, o które na początku lat 90-tych nikt żadnego VW raczej nie podejrzewał:
* Climatronic (sprawny)
* oryginalny elektroniczno-mechaniczny tempomat VW - rarytas (sprawny),
* automatyczna skrzynia biegów, która również dobrze działa (olej czysty, wiosną 2024 była ostatnia wymiana),
* komputer pokładowy z wieloma ciekawymi danymi (np. aktualna temp. oleju)
* tapicerka foteli i boczki drzwi z prawdziwego puszystego weluru w kolorze srebrnoszarym (jest czysta i w świetnym stanie),
* kierownica oryginalnie obszyta skórą,
* elektryczne szyby przednie,
* dodatkowa półka pod schowkiem na rękawiczki,
* tylne zagłówki i podłokietnik,
* lakier metaliczny,
* ABS,
* 6-głośnikowy system audio (wszystkie głośniki oryginalne VW) z oryginalnym radiem VB Beta,
* spojler tylnej klapy,
Do tzw. full-opcji brakowałoby już tylko podgrzewanych siedzeń (ale jest puszysty welur) i szyberdachu (ale przy sprawnej klimatyzacji też nie konieczny).
Od maja 2021 r. przejechałem nim niecałe 40 tys. km i w tym czasie wykonałem wiele napraw i innych czynności eksploatacyjnych, m.in.:
* łącznie 5-krotna statyczna wymiana oleju z filtrem ATF w skrzyni automatycznej - ostatnia wiosną 2024;
* kompletny remont układu klimatyzacji (lato 2022): wymiana kompresora (na oryginał VW), filtra-osuszacza (dotąd 2 razy), zaworu rozprężnego, czujnika temperatury cieczy chł. i ciśnienia czynnika 134a, płukanie ciśnieniowe całego układu, napełnienie wraz z profilaktycznym nowoczesnym płynem uszczelniającym (co ciekawe - układ przed remontem nadal zachowywał szczelność);
* wymiana wielu uszczelnień pod maską: pokrywy zaworów, miski oleju (+ wstawione gwinty nierdzewne w części z aluminium), skrzyni biegów, chłodnicy oleju silnikowego, odmy, chłodnicy oleju ATF;
* wymiana większości gumowych wężyków podciśnienia pod maską;
* w zawieszeniu i układzie kier.: wymiana sworzni wahaczy, górnych poduszek i łożysk amortyzatorów, końcówek drążków kierowniczych (wszystko od Lemförder);
* nowa cewka, kopułka i palec rozdzielacza zapłonu (wszystko od Beru);
* wymiana paska rozrządu i pompy wody (napinacz był i jest ok) przy 165 tys. km;
* olej silnikowy zawsze full syntetyczny (5W40 / 5w50) - świeżo zmieniony kilkaset km temu; świece Beru; nowy filtr paliwa i powietrza, sprawny akumulator;
* przednie tarcze i klocki dobre - jeszcze na parędziesiąt tysięcy km spokojnie;
* tylne tarczo-piasty + niebrudzące klocki ceramiczne Quaro są nowe (mam paragony), świeży cały płyn hamulcowy;
* nowy tłumik końcowy;
* wnętrze parę dni temu było po zimie ozonowane przy włączonej klimatyzacji (nie było przykrych zapachów, ale teraz jest kompletnie zdezynfekowane razem z nawiewami)
Jedyna wyraźna wada karoserii to widoczne na zdjęciach podłużne wgłębienie (głębokość 2 mm) w tylnych prawych drzwiach, bez zarysowania lakieru (w razie potrzeby łatwe do wyciągnięcia PDR-em). Nic nie wskazuje na powypadkową historię samochodu.
Nadal trzymam filtry i sprawne świece, z którymi auto przyjechało ze Szwajcarii - wszystko to oryginalne części VW-Audi. W ostatnich kilku latach w Szwajcarii właściciel przejeżdżał nim po ok 1.000 km rocznie i jechał do ASO VW na coroczny serwis olejowy - dlatego zapewne w tak dobrej kondycji to auto zastałem – widać, że było przez parędziesiąt lat oczkiem w głowie właściciela. Przy ostatniej wymianie świec oglądałem sondą ścianki cylindrów - rysy honownicze są wciąż wyraźnie widoczne, jakby silnik miał 50 tys. przebiegu.
Auto sprzedaję jeszcze na kołach zimowych (2x Goodyear Ultragrip 9 + 2x Fulda) i dodaję komplet opon letnich też na oryginalnych felgach stalowych VW.
W bagażniku mata korytkowa do ochrony tapicerki, oryginalne koło zapasowe z zestawem narzędzi i oczywiście aktualna gaśnica + nowy trójkąt.
Zapraszam na oględziny do Janowa k. Zgierza.
Mogę dosłać zainteresowanemu jeszcze trochę zdjęć i film na maila. Można darmowo sprawdzić historię pojazdu na portalu rządowym (data pierwszej rej.: 21 maja 1993 r.):
http***************************************************************************
Oczywiście zgadzam się na sprawdzenie na dowolnej stacji diagnostycznej w Łodzi, Zgierzu i okolicach.
Wyposażenie dodatkowe
- klimatyzacja
- centralny zamek
- elektryczne szyby
- wspomaganie kierownicy
- ABS
- tempomat
- welurowa tapicerka
- radio
- lakier metallic
- przyciemniane szyby
Dodatkowe informacje
- Zarejestrowany w Polsce
20 500 zł
do negocjacji