-
Oferta od
firmy
-
Stan
nowe
-
Tematyka
geografia, geologia, turystyka
Turystyka w badaniach naukowych. Prace ekonomiczne
red. Anna Nowakowska, Marta Przydział
Rzeszów 2006
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
ISBN: 83-87658-84-7
liczba stron: 636
oprawa miękka
.
Spis treści
.
Wstęp
Rozdział I. Turystyka jako przedmiot badań naukowych
Barbara MARCISZEWSKA
Współczesne dylematy badań w turystyce i dla turystyki
Małgorzata BEDNARCZYK, Jacek CZEPCZYK
Małe firmy turystyczne jako obiekty badań naukowych
Wiesław WAGNER
Punkty zwrotne w analizie turystycznych zjawisk czasowych
Wiesław WAGNER, Magdalena SKAŁA
Metodyka badania statystycznego wielkości i dynamiki drogowego ruchu granicznego
Leszek KOZIOŁ, Małgorzata TYRAŃSKA, Anna BELNIAK
Metodyka określania potencjału pracy w hotelarstwie
Elżbieta MARSZAŁEK
Problematyka zagospodarowania turystycznego i rekreacyjnego Odry w świetle badań ankietowych Tomasz SOLIŃSKI, Jan KRUPA
Badania źródeł finansowania inwestycji w infrastrukturze turystycznej
Rozdział II. Polityka turystyczna
Halina KIRYLUK, Małgorzata BORKOWSKA-NISZCZOTA
Koncepcja turystyki zrównoważonej w teorii i praktyce
Jacek BORZYSZKOWSKI
Współczesne problemy polityki turystycznej wybranych państw europejskich
Leszek BUTOWSKI
Turystyka jako obszar wsparcia w polityce spójności społecznej, ekonomicznej i terytorialnej Unii Europejskiej
Piotr GRYSZEL, Daria E. JAREMEN, Elżbieta NAWROCKA
Możliwości rozwoju turystyki w Polsce i Czechach analiza komparatystyczna
Rozdział III. Konsument na rynku usług turystycznych
Maja JEDLIŃSKA
Specyfika zachowań konsumenckich na rynku turystycznym
Aleksandra GRABOWSKA
Zachowania konsumentów na rynku na przykładzie rynku turystycznego
Stefan BOSIACKI, Katarzyna MAJCHRZAK
Typologia polskiego konsumenta na rynku usług turystycznych
Andrzej HADZIK, Danuta ŻYLAK
Analiza preferencji konsumenckich wybranej ochrony ubezpieczeniowej w turystyce uzdrowiskowej
Michał ŻEMŁA
Zachowania rynkowe i preferencje narciarzy z województwa śląskiego w świetle badań ankietowych
Rozdział IV. Produkt i promocja turystyczna
Grzegorz K. JANICKI
Projektowanie jako etap realizacji produktu turystycznego
Izabela MATIAS
Produkt turystyczny. Analiza przypadku Beskidu Śląskiego
Bartłomiej WALAS
Dobór wskaźników i metod dla potrzeb budowy strategii marketingowej destynacji turystycznej
Piotr GRYSZEL, Daria E. JAREMEN, Elżbieta NAWROCKA
Polityka promocyjna Polski i Czech na rynku turystycznym.
Mirosław MARCZAK
Wybrane aspekty promocji turystycznej jednostek samorządowych Pomorza
Rozdział V. Jakość, konkurencyjność i innowacyjność usług turystycznych
Magdalena KACHNIEWSKA
Modele jakości usług a specyfika produktu turystycznego
Joanna DZIADKOWIEC
Wykorzystanie metody SERVQUAL w procesie doskonalenia jakości usług turystycznych
Rafał KUSA
Wybrane aspekty konkurencyjności małopolskich biur podróży
Piotr CYBULA
Wpływ działalności Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na poziom ochrony klientów biur podróży
Barbara DĄBROWSKA
Innowacje w usługach a sukces rynkowy. Trendy rozwojowe usług turystycznych w warunkach globalizacji
Rafał MAREK
Internet w polskiej turystyce — stan obecny i perspektywy rozwoju
Michał GRZYWA, Maria POCIECHA
Analiza aktywności turystycznej polskich internautów
Rozdział VI. Turystyka w regionie
Teresa ŻABIŃSKA
Partnerstwo jako determinanta rozwoju turystyki w regionie. Dylematy teorii i praktyki
Małgorzata JANUSZEWSKA
Współpraca między sektorem publicznym i prywatnym w uzdrowiskach
Beata MEYER
Kształtowanie układów przestrzennych przez turystykę
Małgorzata BORKOWSKA-NISZCZOTA, Halina KIRYLUK
Integracja przedsięwzięć planistycznych efektem współdziałania samorządów lokalnych w rozwoju turystyki
Tomasz MAZUREK, Jan SIKORA
Regionalne aspekty rozwoju turystyki biznesowej na przykładzie Podlasia
Magdalena WYZUJ
Wpływ turystyki na rynek pracy w Polsce
Rozdział VII. Turystyka transgraniczna
Tomasz STUDZIENIECKI, Milena WARMOWSKA
Uwarunkowania rozwoju turystyki transnarodowej w regionie Morza Bałtyckiego
Jarosław ZBIKOWSKI, Józef BERGIER
Miejsce i rola turystyki w rozwoju obszarów przygranicznych Polski wschodniej
Daniel SZOSTAK, Dawid MILEWSKI
Kierunki współpracy transgranicznej w obszarze turystyki na przykładzie polskiego powiatu polickiego i niemieckiego Uecker-Randow.
Rozdział VIII. Ruch turystyczny
Krzysztof BORKOWSKI, Tadeusz GRABIŃSKI, Renata SEWERYN, Andrzej GUT-MOSTOWY, Leszek MAZANEK, Anna WILKOŃSKA
Determinanty przyjazdowego ruchu turystycznego do Krakowa na podstawie badań w latach 2003-2004 .
Renata SEWERYN
Turystyka kulturowa w przyjazdach do Krakowa (w oparciu o wyniki badań ruchu turystycznego)
Marta PRZYDZIAŁ, Urszula SKIBA
Motywy i kierunki wyjazdów turystycznych mieszkańców Rzeszowa
Agnieszka NIEZGODA
Możliwości rozwoju turystyki zrównoważonej w opinii mieszkańców gmin turystycznych
Anna STASZEWSKA-LUDWICZAK
Struktura turystyki zagranicznej na obszarze województwa śląskiego
Krzysztof KAGANEK
Funkcje turystyki osób niepełnosprawnych ze względu na rodzaj niepełnosprawności
Jerzy WYRZYKOWSKI, Janusz MARAK, Kazimierz KLEMENTOWSKI, Mariusz SOŁTYSIK
Czas wolny mieszkańców Wrocławia i jego wykorzystanie na rekreację ruchową i turystykę