Wszystko kupisz. Wszystko sprzedasz.
0
Zaloguj się
+ Dodaj ogłoszenie

Telenowela a edukacja. Studium psychopedagogiczne

1 / 1
Obserwuj
  • Oferta od firmy
  • Stan nowe
  • Tematyka pedagogika, resocjalizacja
Telenowela a edukacja. Studium psychopedagogiczne Jadwiga Kwiek Wydawnictwo Naukowe UAM Poznań 2005 ISBN: 83-232-1577-4 liczba stron: 231 oprawa miękka . Spis treści . CZEŚĆ PIERWSZA TELENOWELA - ZARYS TEORII ROZDZIAŁ PIERWSZY. Telenowela jako gatunek telewizyjny 1.1. Telewizja a tradycyjna narracja 1.1.1. Telewizja -definicja i funkcje 1.1.2. Sposoby badania telewizji 1.1.3. Gatunek telewizyjny 1.1.4. Pojęcie telenoweli - propozycja badawcza 1.1.5. Telewizja a mit 1.1.6. Wymiar mityczny w telewizji a telenowela 1.2. Z dziejów serialu telewizyjnego 1.3. Cechy i funkcje telenoweli 1.4. Telenowela w telewizji polskiej 1.5. Rodzaje telenowel 1.5.1. Telenowela obyczajowa 1.5.2. Telenowela romantyczno-eskapistyczna 1.5.3. Telenowela satyryczno-sowizdrzalska 1.6. Telenowela a kicz 1.7. Wizerunek odbiorców wybranych telenowel - na podstawie badań ROZDZIAŁ DRUGI. Telenowela jako narracja 2.1. Wprowadzenie 2.2. Metafora w narracji 2.3. Dyskursy 2.4. Społeczne aplikacje narracji 2.4.1. Rola narracji w edukacji szkolnej 2.4.2. Narracja w rodzinie 2.4.3. Narracja a kształtowanie tożsamości 2.4.4. Narracja w terapii ROZDZIAŁ TRZECI. Telenowela w perspektywie aksjologicznej 3.1. Wartość i wartościowanie 3.1.1. Pojęcie wartości 3.1.2. Procesy wartościowania 3.2. Moralność w ujęciu narracyjnym 3.3. Telenowela a wartości osiowe 3.3.1. Aspekt historyczny: autorytet 3.3.2. Aspekt jednostkowy: cierpienie 3.3.3. Aspekt gatunkowy: tożsamość płciowa ROZDZIAŁ CZWARTY. Telenowela wobec celu i środowiska edukacyjnego 4.1. Czas i przestrzeń 4.2. Instytucje 4.2.1. Rodzina 4.2.2. Szkoła 4.2.3. Kościół 4.2.4. Grupa rówieśnicza 4.2.5. Instytucje a telenowela jako zrestrukturyzowany mit 4.3. Modele wychowania przez sztukę 4.4. Narracja jako narzędzie edukacyjne 4.4.1. Rytuał przejścia 4.5. "Uczestnicy" edukacji 4.6. Postawa życiowa - główny cel praktyki edukacyjnej 4.7. Intencje edukacyjne twórców telenowel CZĘŚĆ DRUGA TELENOWELA A EDUKACJA - BADANIA ROZDZIAŁ PIERWSZY. Założenia metodologiczne ROZDZIAŁ DRUGI. Opis badań ROZDZIAŁ TRZECI. Wyniki badań 3.1. Preferencje bohaterów wybranych seriali telewizyjnych a schematy narracyjne (badanie 1) 3.2. Autorytet medialny bohaterów seriali telewizyjnych (badanie 2) 3.3. Emocjonalny przekaz telenoweli: spostrzeganie cierpienia bohaterów seriali telewizyjnych (badanie 3) 3.4. Telenowela jako czynnik kształtowania się tożsamości płciowej widza. Ocena tożsamości płciowej bohaterów seriali telewizyjnych a różnice międzypłciowe osób badanych (badanie 4) 3.5. Osobowość preferowanych bohaterów seriali telewizyjnych, stosunek do wartości osiowych, uczestnictwo w rzeczywistości wykreowanej, ocena serialu a postawy życiowe młodzieży (badanie 5) ZAKOŃCZENIE Podsumowanie Wnioski dla edukacji . Bibliografia . ZAŁĄCZNIKI Załącznik 1. Wykaz zmiennych korelowanych z oglądalnością telenowel Załącznik 2. Kwestionariusz Postaw Życiowych Załącznik 3. Ocena danego odcinka Załącznik 4. Uczestnictwo w rzeczywistości wykreowanej Załącznik 5. Kwestionariusz Przymiotnikowy . Telenovella and education. A psychopedagogical study (S u m m a r y)

Skontaktuj się

FIRMA KSIĘGARSKA WIESŁAWA JUSZCZAKA

Dodaj załącznik
Liczba odsłon: 108
Zgłoś nadużycie
26 zł

FIRMA KSIĘGARSKA WIESŁAWA JUSZCZAKA

FIRMA

Na Sprzedajemy.pl od Paź 2019
Łódź łódzkie Zobacz na mapie »

FIRMA KSIĘGARSKA WIESŁAWA JUSZCZAKA

FIRMA

Na Sprzedajemy.pl od Paź 2019
Łódź łódzkie Zobacz na mapie »
Oferty firmy
  • O nas

  • Bezpieczenstwo

  • Pomoc

  • Poradnik kupującego

  • Mapa kategorii

  • Ogłoszenia archiwalne

  • Oferta dla firm

Copyright © 2011-2025 Sprzedajemy.pl Sp. z o.o. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.

Zarządzaj powiadomieniami
Odblokuj powiadomienia