-
Oferta od
firmy
-
Stan
nowe
-
Tematyka
filologie, językoznawstwo
UWAGA: KSIĄŻKA NOWA, ALE MA LAT TYLE ILE MA, WIĘC DA SIĘ NA OKŁADCE ZAUWAŻYĆ NIEWIELKIE ZARYSOWANIA I PRZETARCIA
Tekst - wypowiedź - dyskurs w dydaktyce szkolnej
(Seria: Studia Pragmalingwistyczne, 2)
red. Józef Porayski-Pomsta, Jerzy Podracki
Warszawa 1998
Dom Wydawniczy Elipsa
ISBN: 83-7151-244-9
liczba stron: 2006
oprawa miękka
Spis treści
.
Wstęp
— Józef Porayski-Pomsta i Jerzy Podracki
Zagadnienia ogólne
Józef Porayski-Pomsta
— Tekst, dyskurs, wypowiedź
Świadomość i kompetencja dzieci i młodzieży w zakresie tekstu
Daniel Bartosiewicz
— Spójność tekstu uczniowskiego jako element strategii nadawczo-odbiorczej
Igor Borkowski
— Recepcja słownictwa politycznego jako jeden z elementów rozwijania kompetencji językowej przez uczniów szkół podstawowych i średnich
Grażyna Habrajska
— Kompetencja komunikacyjna uczniów 8 klasy szkoły podstawowej w sytuacji usprawiedliwiania się
Joanna Jagodzińska
— Strona WWW w procesie komunikacji (w specyficznej sytuacji komunikacyjnej w Internecie)
Małgorzata Karwatowska
— Semantyczny obraz MATKI w wypowiedziach uczniów (autor, intencja tekstu i gatunkowe wyznaczniki charakterystyki)
Jadwiga Lizak
— O pewnym warunku zrozumiałości tekstu pisanego dla dzieci
Barbara Tarczyńska
— Leksykalne wykładniki spójności tekstowej w wypowiedziach uczniowskich
Sławomir Śniatkowski
- Milczenie i pauza w świadomości komunikacyjnej dzieci i młodzieży
Monika Zaśko-Zielińska
- Niektóre aspekty funkcjonowania gatunku mowy w świadomości językowej młodzieży (z perspektywy użytkowników)
Zagadnienia tekstu w teorii i praktyce dydaktycznej
Beata Kędzia-Klebeko
- Francuska dydaktyka twórcza i jej koncepcja warsztatów literackich wg Serge'a Cabioc'ha z uwzględnieniem badań empirycznych
Bożena Kotula
- Kompetencja językowa i komunikacyjna w programach szkoły podstawowej i średniej po 1990 roku
Aniela Książek-Szczepanikoiva
- Gry tekstowe w kształceniu samodzielnej wypowiedzi dziecka
Maria Nagajowa
- O tak zwanej swobodnej wypowiedzi ucznia
Franciszek Nowak
- Intencje w wypowiedziach (tekstach) uczniów klas IV-VI
Roman Starz
- Tematyka wypracowań - tekstów swobodnych uczniów klas IV-VIII szkól podstawowych
Katarzyna Stiitz
- Jak powstaje udany tekst o „Panu Tadeuszu"
Maciej Wróblewski
- Uwarunkowania kompozycyjne tekstu udanego