-
Oferta od
firmy
-
Stan
nowe
-
Tematyka
pedagogika, resocjalizacja
Szkoła. Wspólnota dążeń?
red. Aleksandra Minczanowska, Anna Szafrańska-Gajdzica, Mirosław J. Szymański
Wydawnictwo Adam Marszałek
Toruń 2016
ISBN: 978-83-8019-416-8
liczba stron: 322
oprawa miękka
.
Spis treści
.
II. Współpraca w szkole — konteksty teoretyczne
Mirosław J. Szymański
Wspólnota dążeń czy konflikt podmiotów?
lnetta Nowosad
Idea programu szkolnego. Od współpracy zespołu do jakości i efektywności pracy szkoły
Joanna MadaIińska -Michalak
Wspólnoty praktyków a granice uczenia się nauczycieli w szkole. Rola dyrektora szkoły
Anna Perkowska-Klejman, Anna Górka-Strzalkowska
Szkoła jako instytucja, system społeczny i organizacja
Hanna Stępniewska-Gębik
Trosk-a o siebie jako podstawa budowania wspólnoty
Milan Chmura, Josef Małach
Vymezeni a rozvoj kličových kompetenci v zakládnim vzděláváni Česke republice
II. Współpraca w szkole — dylematy i doświadczenia
Joanna M. Łukasik
IV stronę nauczycielskiej „wspólnoty wrażliwej" na rozwój
Magdalena Grochowalska
Oczarowanie czy/i rozczarowanie. Dylematy uczestnictwa początkujących nauczycieli w działaniach wspólnotowych
Anna Szafrańska-Gajdzica
Nastawienie do zmian i innowacji a relacje i współpraca w gronie pedagogicznym
Jolanta Szempruch
Relacje rodziny i szkoły w procesie wychowania dziecka wspólnota dążeń czy konflikt podmiotów Alicja Hruzd-Matuszczyk
Polska szkoła za granicą jako przestrzeń współpracy rodziców i nauczycieli
Agnieszka Pawluk-Skrzypek
Nauczyciel i rodzice wobec SPE - wspólnota potrzeb, wspólnota dążeń
Katarzyna Borawska- Kalbarczyk
Szkolne środowisko uczenia się jako dydaktyczna płaszczyzna współpracy nauczyciela i uczniów w obszarze rozwijania kompetencji informacyjnych
Natalia Józefacka-Szram
Uczeń w oczach nauczyciela i rodzica
Marta Krasuska-Betiuk
Wzajemne postrzeganie uczestników praktyk pedagogicznych w procesie budowania partnerstwa edukacyjnego
Karolina Skarbek, Joanna Zalewska
Edukacja dzieci uzdolnionych matematycznie działania nauczycieli a szkolna rzeczywistość
Natalia Maria Tuman
Czy możliwa jest integracja społeczności szkolnej? Przykłady działań Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 im. K Miarki Pszczynie
III. Szkoła jako miejsce budowania współpracy i tworzenia wspólnoty — propozycje rozwiązań
Joanna Wnęk -Gozdek
Peer education jako metoda budowania wspólnoty dążeń w dobie społeczeństwa uczącego się
Sebastian Ciszewski
Doskonalenie kompetencji działania w zespole nauczycielskim metodami Akcion Learning i Experiential Learning Model
Magdalena Zapotoczna
Uczniowskie firmy wobec tworzenia edukacyjnej wspólnoty
Błażej Przybylski
Demokracja w szkole jako szkoła demokracji. Kilka uwag o samorządności
Aniela Różańska
Zadania szkoły jako wspólnoty podmiotów zróżnicowanych kulturowo a szkolna edukacja religijna.
Literatura