Co warto wiedzieć jeśli Twoja firma wprowadza produkty w opakowaniach?
Sprawozdanie składasz do marszałka województwa właściwego ze względu na miejsce wytwarzania, zbierania lub przetwarzania odpadów, przez indywidualne konto w systemie BDO.
Złożenie sprawozdania o produktach, opakowaniach i o gospodarowaniu odpadami z nich powstającymi wynika z ustawa o odpadach przewiduje obowiązek sporządzania rocznego w tym zakresie.
Podmioty mające obowiązek składania sprawozdań o produktach, opakowaniach i zostali określeni w art. 73 ustawy o odpadach.
· wprowadzający opakowania, eksportujący opakowania, eksportujący produkty w opakowaniach, dokonujący wewnątrzwspólnotowej dostawy produktów w opakowaniach oraz wprowadzający produkty w opakowaniach,
· firmy, przedsiębiorcy którzy prowadzą sklep lub hurtownie, w której są oferowane torby na zakupy z tworzywa sztucznego, tzw. reklamówki objęte opłatą recyklingową,
· wprowadzający pojazdy, o którym mowa w ustawie o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji,
· wprowadzający sprzęt, baterie akumulator.
W praktyce przedsiębiorstwa, które muszą składać sprawozdania to najczęściej: hurtownie i producenci produktów w opakowaniach, hurtownie owoców i warzyw, samochodowe, a także producenci różnego rodzaju opakowań. Sklepy i hurtownie wielobranżowe, fabryki punkty gastronomiczne sprzedające na wynos np. kawiarnia, restauracja, pizzeria.
Sprawozdanie składa się za pomocą konta w systemie BDO, do 15 marca za poprzedni rok kalendarzowy.
Jakie informacje powinno zawierać sprawozdanie do BDO?
W zakresie opakowań i odpadów opakowaniowych, m.in.:
· masie wytworzonych i przywiezionych z zagranicy opakowań,
· liczbie wprowadzonych do obrotu lekkich toreb na zakupy z tworzywa sztucznego, tzw reklamówki.
· masie opakowań, w tym opakowań środków niebezpiecznych,
· masie poddanych odzyskowi i recyklingowi odpadów opakowaniowych, wraz z podziałem według sposobu ich odzysku i recyklingu,
· osiągniętych poziomach odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych,
· wysokości należnej opłaty produktowej, obliczonej oddzielnie, z podziałem na poszczególne rodzaje opakowań, w tym opakowań środków niebezpiecznych - w przypadku nieosiągnięcia wymaganego poziomu odzysku lub recyklingu.
· masie wywiezionych za granicę opakowań,
· przeprowadzonych publicznych kampaniach edukacyjnych wraz ze wskazaniem wysokości środków przeznaczonych na ten cel.
W zakresie lekkich i pozostałych toreb na zakupy z tworzywa sztucznego objętych opłatą recyklingową:
· informację o liczbie nabytych i wydanych lekkich i pozostałych toreb na zakupy z tworzywa sztucznego tzw. reklamówek;
W zakresie pojazdów samochodów z zagranicy informacje o:
· liczbie pojazdów wprowadzonych na terytorium kraju w ciągu roku, import aut, sprowadzenie samochodów np.: poprzez autohandel),
· liczbie dni, w których do zapewnienia sieci zbierania pojazdów brakowało kolejnych stacji demontażu lub punktów zbierania pojazdów,
· wysokości należnej opłaty za brak sieci zbierania pojazdów.
Sprawozdanie za opakowania i wprowadzone produkty w opakowaniach.
Przygotowanie wniosku o pomoc de minimis.
Wykonanie sprawozdania w systemie BDO dotyczących opakowań, jednorazowych reklamówek z tworzyw sztucznych wydawanych w sklepie a także wykonanie raportu za wytworzone odpady w firmie.
Sprawozdania do bdo z opakowań o wytworzonych odpadów.
Raport do Kobize.
Obliczanie opłat środowiskowych.
Zgłoszenie urządzeń do CRO Centralny Rejestr Operatorów oraz BDD Baza Danych Sprawozdań, tzw. fgazy. Czynnik chłodniczy i rozliczenie z gazów cieplarnianych w SZWO.
Wypełnienie wniosku. Wykonanie zgłoszenia.
tel.
Cennik usługi i obsługa.