-
Oferta od
osoby prywatnej
-
Stan
używane
SPÓŹNIŁEŚ SIĘ
NIEDOSTĘPNY JUŻ
PRAWDZIWY UNIKAT
SATSUMA JAPONIA NIPPON 1920- 1930
SERWIS ZŁOCONY 24 KARATOWYM ZŁOTEM,. RĘCZNIE MALOWANY TECHNIKĄ MORIAGE
Antyczny serwis do herbaty Satsuma, lata 20 -te
Kompletny zestaw na sześć osób z talerzami deserowymi i dwoma dzbankami
Japonia (Nippon) 1920-1930.
Ręcznie malowana porcelana Satsuma
inkrustowana 24-karatowym złotem.
Prawdziwy UNIKAT
Japońska porcelana Satsuma
Powstała z najwyższej jakości białej japońskiej porcelany. Przepiękna forma z motywem orientalnego smoka oraz ręcznie malowane kolorowe zdobienie, złocenia, inkrustacje,
główny motyw - gejsze
Całkowicie ręczna praca, fantastyczne wykonanie
Wykonany w technice moriage.
Jest to termin używany do opisania techniki zdobienia, warstwowych wypukłości na powierzchni ceramiki, która może być szkliwiona zarówno przed, jak i po emaliowaniu aplikacji. Dekoracje porcelany typu satsuma występują bardzo często w niezwykle bogatym otoczeniu złota, jak w tym komplecie. Jest inkrustowany 24-karatowym złotem.
DOSTĘPNE 6 FILIŻANEK
DOSTĘPNE 6 SPODKÓW
DOSTĘPNE 6 TALERZY DESEROWYCH
DOSTĘPNY DUŻY DZBAN / CZAJNIK
DOSTĘPNY DZBANEK
DOSTĘPNA CUKIERNICA
Stan zachowania nieskazitelny.
Wszystkie elementy serwisu w stanie idealnym
Przepiękna kolekcjonerska perełka
Serwis Japoński Dragon ręcznie malowany
techniką Moriage
Serwis złocony 24 karatowym złotem.
Malowany i zdobiony ręcznie.
Z racji swojego wieku jest to perełka kolekcjonerska .Bardzo trudno dostępna .
Z czasem będzie coraz mniej tak cieniutkiej i delikatnej porcelany .Może się posłużyć jako rekwizyt filmowy albo przedmiot kolekcjonerski.
Serdecznie polecam kolekcjonerom
oraz miłośnikom starej pięknej porcelany
i zapraszam do zakupu
PODANA CENA DOTYCZY SREWISU NA SZEŚĆ OSÓB
DWA DZBANKI CUKIERNICA TALERZE DESEROWE
Odbiór osobisty lub wysyłka kurierska priorytetowa
lub za pobraniem wg cennika poczty polskiej
Satsuma Dragonware – smoczy serwis
wyjątkowo piękna delikatna cienkościenna porcelana – w idealnym stanie zachowania – filiżanki z cieniutkiej jak skorupka jajka delikatnej porcelany pokrytej kolorowymi emaliami i masywnym złotem zgodnie z tradycją słynnej poszukiwanej kolekcjonerskiej sztuki zdobienia porcelany – Satsuma…
Na każdym z elementów serwisu widzimy młodą dziewczynę w otoczeniu dwóch starszych jegomości .
W najbardziej popularnej wersji- jest to bogini Okame / Okami/ - postać czczona jako "bogini wielorakiego szczęścia". Opiekuje się zwłaszcza młodymi małżeństwami i kobietami w ciąży, ale pomaga też wielu innych sytuacjach życiowych. Wyobrażana jest jako osoba o białej twarzy zwężającej się w skroniach, z wydętymi policzkami, wąskimi oczami i drobnymi ustami. Wizerunki Okame sprzedawane są jako talizmany przynoszące szczęście. Podobnie jak w naszej tradycji ma do pomocy dwóch sędziów, którzy spełniają rolę naszego diabełka i aniołka i podpowiadają bogini, czy delikwent naprawdę zasłużył na szczęście – bądź na wieloraki brak szczęścia… W Polsce ten ostatni chyba ma więcej do powiedzenia… : ) - ale jest to najprostsza z interpretacji- Wystarczy, że chce się uwiecznić szczęśliwy moment w historii rodziny- a mistrz – malarz porcelany – nada mitologicznym postaciom – twarz najważniejszej babci- i wujków… w jakimś bardzo ważnym momencie życia…
Dziewczyna, która właśnie poczuła, że jest w błogosławionym stanie … otrzymuje taki serwis w prezencie – ze swoim portretem w otoczeniu swojego taty i teścia… wtedy takie naczynia stoją na honorowym miejscu do szczęśliwego rozwiązania – a herbata w uroczysty sposób wypita z tych filiżanek jest także hołdem i podziękowaniem dla Okame i jej obu doradców.
Nad bohaterką filiżanki czuwają groźne smoki – dzióbki dzbanków to smocze głowy- uchwyty to ich ogony. Pijąc herbatę trzymamy smoka za ogon, a boski trunek wylewa się z jego paszczy. Japoński smok jest istotą sprzyjającą ludziom, przynoszącą szczęście. Symbolizuje dobroć i siłę, dostatek, odwagę i waleczność. Sprzyja wyjątkowej pomyślności. Czyli to nie herbata leje się z ich paszcz – a samo szczęście.
Shogun prezentację najcenniejszych rzeczy w swojej kolekcji rozpoczynał do czarki na herbatę… starej glinianej albo porcelanowej miseczki na herbatę- potem przechodził dopiero do zwojów kaligraficznych i białej broni…
Nasza młoda bogini na filiżance – wyłania się z kwiatu lotosu- który symbolizuje doskonałość i piękno – na dzbankach mamy krzyż rodziny Shimazu panującej w okręgu Satsuma – spotkamy go tylko na najcenniejszej porcelanie Satsuma - oraz sygnaturę słynnego rodu porcelanowych mistrzów Fukugawa- Górę Fudżi z wijącym się strumieniem. Oraz hieroglify Nichi Hon – które razem oznaczają Nippon – Japonię. To z kolei może oznaczać, że nasz serwis jest starszy. Z pewnością to towar na eksport , ale z najwyższej półki.
Fukagawa to rodzina, marka, miejsce, a obecnie fabryka porcelany w regionie Arita. Jego historia sięga XVII wieku. Fukagawa jest więc częścią, ale nie całością Arity. Jej historia zaczyna się od Ezaiemona Fukagawy, który w 1856 roku został szefem rodzinnego przedsiębiorstwa porcelany, a w 1875 założył Koransha (Firma Pachnącej Orchidei) w Arita w Japonii, aby produkować zastawę stołową na eksport. W 1894 roku Chuji Fukagawa założył nowoczesną firmę Fukagawa, której znakiem towarowym był Fukagawa Mount Fuji i strumień.
Na Międzynarodowej Wystawie Paryskiej w 1900 roku Chuji Fukagawa zdobył medal za duży wazon z kwiatami. Wśród wielu znanych artystów Kinsaku Ide, projektant kształtów i rzeźbiarz Toshi Ninomiya, wziął udział w produkcji nagrodzonej nagrody Paris Expo 1900 wazy. Podobieństwa w stylu z Hirado można zaobserwować w niektórych wczesnych (późnych okresach Meiji) utworach Fukagawa, ale styl Iro-nabeshima (dekoracja emalii, takich jak styl Ko-Imari) jest bardziej powszechny. Nie wszystkie wyroby Fukagawy były oznaczone znakiem Czerwonej Orchidei, a Góra Fudżi – strumieniem. Niektóre były po prostu napisane na czerwono, ale także na niebiesko i można je było oznaczyć znakiem sei lub tsukuru, oba znaczenia miały znaczenie. Kaligrafia była bardzo zróżnicowana. Niektóre były bardzo artystyczne z polotem, podczas gdy inne były pospieszne i proste.
Firma Fukagawa służyła jako dostawca dla japońskiego gospodarstwa domowego od 1910 roku i produkuje tylko to, co rozumiemy przez białą, prawdziwą porcelanę wysokotemperaturową.
W skład serwisu wchodzą:
6 filiżanek wysokość4,6 cm, średnica 8,6 cm , średnica podstawy3,6 cm , od ucha do brzegu pucharu 10,6 cm
6 spodków pięknie malowanych
– średnica 12,9 cm głębokość
Dzbanek do mleka wysokość cm, średnica wlewu 4,7 cm, średnica brzuśca 8 cm średnica podstawy 4, od ucha do dzióbka 13,5 cm
Cukiernica wysokość 12 cm, średnica wlewu 4,9 cm, średnica brzuśca 8,5 cm, średnica podstawy 5 cm, od ucha do ucha 13,5 cm
Dzbanek do herbaty wysokość cm, średnica wlewu 8 cm, średnica brzuśca 13 cm , średnica podstawy 8 cm , od dzióbka smoczego łba – do uchwytu smoczego ogona 24 cm
Dzbanek posiada sitko na fusy przed ujściem dzióbka od wewnątrz
Żmudna technika wykonywania tej porcelany polegała na tworzeniu obszarów szkliwa w celu uzyskania efektu trójwymiarowego.
Moriage jest również powszechną nazwą na poślizgowej lub kolorowej glinianej dekoracji sznurkowej, głównie na japońskiej porcelanie, przypominającą „polewanie ciasta”, w którym użyto rozcieńczonej gliny, aby nadać wyrobowi trójwymiarowy wygląd. Produkowany w Japonii od końca XIX wieku do połowy XX wieku, co odzwierciedla zachodnie zainteresowanie egzotyką końca XIX wieku. Z biegiem czasu zmieniły się style i materiały.
Jednym z dobrze znanych rodzajów japońskiej porcelany eksportowej, w której występuje ten rodzaj dekoracji, są cienkościenne porcelanowe zestawy do herbaty ozdobione kobiecą twarzą w wysokim reliefie w podstawie, zwane litofanami. Ta cecha wraz z reliefami smokami w moriage powstała w późnych latach 30. i późnych latach 50. XX wieku.
Pod koniec XX wieku technika ta została rozwinięta przez chiński przemysł porcelanowy w porcelanę o wyglądzie „Satsuma”, w której jasne emalie na porcelanowej podstawie połączono z wypukłymi pozłacanymi emaliami poślizgowymi.
Większość "Dragonware" jest ozdobiona moriage.
Litofanię można uznać za rodzaj moriage, technikę, w której glina jest nakładana warstwami, aby uzyskać efekt 3D.
Aby wykonać porcelanową filiżankę litofanową, niektóre obszary porcelany są grubsze niż inne, więc gdy filiżanka jest trzymana w świetle, różnica w grubości porcelany tworzy obraz. W japońskich wyrobach eksportowych z lat dwudziestych XX wieku wizerunek często przedstawiał gejszę. Niezwykle precyzyjne uzyskiwanie obrazu polegało na wykonaniu metalowej pieczęci której przystawienie do dna filiżanki tworzyło litofanię. Pięczęć do litofanii była największym skarbem w rodzinie producentów tej porcelany. A po urodzie gejszy można było rozpoznać warsztat producentów
Filiżankom towarzyszyła smocza ceramika moriage, wykonana od końca XIX wieku do połowy XX wieku, w czasie, gdy Europejczyków i Amerykanów szczególni