Regularne przeglądy gwarancyjne i pogwarancyjne pozwalają zminimalizować ewentualne przestoje, a przede wszystkim zapobiegają nieoczekiwanym sytuacjom. Należy jednocześnie pamiętać, że w przypadku nieprawidłowego użytkowania bramy, niewłaściwej konserwacji, samowolnych, dokonywanych przez użytkownika lub inne nieupoważnione osoby napraw, przeróbek czy zmian konstrukcyjnych – gwarancja producenta traci ważność
Uszkodzenia mechaniczne są najczęstszą przyczyną awarii bram przemysłowych. Uszkodzenia te powstają na skutek kolizji (dewastacji urządzenia) np. przez wózki widłowe czy dokujące pojazdy ciężarowe.
W celu zapewnienia stałego przepływu towarów w łańcuchu logistycznym, należy w jak najkrótszym czasie przystąpić do naprawy uszkodzonych urządzeń.
Warto zatem nawiązać współpracę z autoryzowanym serwisem, najlepiej w postaci umowy serwisowej, gwarantującej określony czas reakcji na otrzymane zgłoszenie awarii.