-
Oferta od
osoby prywatnej
-
Stan
używane
-
Rok wydania
2000
-
Tematyka
pedagogika, resocjalizacja
Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza Impuls
Wydanie: pierwsze
Seria: Idee – metody – inspiracje
Liczba stron: 111
Format: 160 x 230 mm
Okładka: miękka
Stan ogólny: dobry
Książka składa się z dwóch części. Pierwsza traktuje o personalizmie jako wiedzy o człowieku, który jest składnikiem współczesnych systemów wychowania. Część druga publikacji porusza problem humanizmu, jego rozumienia i obecności we współczesnych systemach pedagogicznych. Autor rozróżnia humanizm od personalizmu. Ten drugi jest pewną wiedzą o człowieku. Humanizm zaś jest czynem człowieka i dla człowieka. Humanizm jest zastosowaniem, wprowadzaniem wiedzy o człowieku, czyli personalizm praktyczny.
Spis treści:
Część I
Personalizm jako wiedza o człowieku składnikiem współczesnych systemów wychowania
1. Teorie idealistyczne o człowieku i ich źródło teozoficzne
2. Personalizm chrześcijański i jego rozwój
3. Kształtowanie się personalizmu w Polsce
4. Rozwój personalizmu po wojnie i walka z nim
Część II
Humanizm we współczesnych systemach pedagogicznych
1. Rozważania wstępne
2. Historyczny rozwój humanizmu
3. Humanizm XX wieku
4. Humanizm światopoglądowy współczesnych systemów wychowawczych
5. Echa humanizmu współczesnego w Polsce