-
Oferta od
firmy
-
Stan
nowe
-
Tematyka
sztuka, kultura i etnologia
Powiększenie i intensyfikacja w kulturze
red. Brygida Pawłowska-Jądrzyk
Wydawnictwo Naukowe UKSW
Warszawa 2022
ISBN: 978-83-8281-083-7
liczba stron: 492
oprawa twarda
.
Spis treści
.
Słowo wprowadzenia
POWIĘKSZENIE I INTENSYFIKACJA JAKO STRATEGIE JĘZYKOWE I (OKOŁO)LITERACKIE
Laura Polkowska
Językowe zabiegi amplifikacyjne – próba typologii
Beata Gaj
Amplifikacja jako zagadnienie retoryczne (wybrane konteksty greckie i łacińskie)
Teresa Dobrzyńska
Deskrypcje wieloelementowe w liryce opisowej. Wygląd versus ogląd
Adam Pietryga
Masy w miastach – ogrom – powiększenie. Strategie retoryczne w poezji Wielkiej Awangardy
Sonia Nowacka
Hiperbola, metafora, amplifikacja. Strategie retoryczne manifestów krytycznoliterackich na przykładzie artykułu Wizja przeciw równaniu Jerzego Kwiatkowskiego
Kinga Wyskiel
Wielkie oczy strachu. Intensyfikacje i źródła lęku w Rękopisie znalezionym w gardle Łukasza Orbitowskiego
Magdalena Szczypiorska-Chrzanowska
Więcej świata, więcej słów. Fotografia jako źródło deformacji rzeczywistości w opowiadaniu Album Virgilia Piñery
Dorota Czerkies
Między minimalizmem a nadmiarowością. Rola aposjopezy w twórczości Jeana-Philippe’a Toussainta na przykładzie powieści La Réticence (1991) oraz intermedialnego Projet Réticence (2015–2016)
Bogusława Bodzioch-Bryła
Mash-upowe intensyfikacje Leszka Onaka jako formy dialogu z tradycją literacką i biblijną. Na przykładzie e-utworów dopasowanie wzorca oraz Kroki Akermańskie
POWIĘKSZENIE I INTENSYFIKACJA W FILMIE I TEATRZE
Rafał Koschany
Powiększanie jako sposób poznania. Rzeczywistość a fotografia w Babim lecie Julia Cortázara i Powiększeniu Michelangela Antonioniego
Iwona Kolasińska-Pasterczyk
Estetyka nadmiaru i efekt nad-wrażenia. John Maybury (Love is the Devil) versus Francis Bacon
Monika Czajkowska
Hamlet zmultiplikowany i (nie)obecny, czyli jak Krzysztof Garbaczewski czyta Szekspira i co z tego wynika
Katarzyna Gołos-Dąbrowska
Wielkie rzeczy. O hiperbolach wizualnych we współczesnej scenografii teatralnej
POWIĘKSZENIE I INTENSYFIKACJA W REKLAMIE WIZUALNEJ I SZTUKACH PLASTYCZNYCH
Brygida Pawłowska-Jądrzyk
Reklamowa perswazja jako sztuka uwodzicielskiej przesady. Próba typologii hiperbol wizualnych
Anna Pięcińska
Guliwer w rokokowej oprawie. Ilustracje Guillerma Péreza-Villalty do powieści Jonathana Swifta
Agnieszka Smaga
Powiększenie/pomniejszenie jako strategia projektowa stosowana w wybranych plakatach Waldemara Świerzego
Arkadiusz Karapuda
„Małe jest piękne, ale duże może więcej”. Skala i format jako pozamalarskie sposoby intensyfikacji oddziaływania obrazu we współczesnych praktykach artystycznych
Anna Wiśnicka
„Mniej znaczy nudno”. Estetyka nadmiaru w projektach włoskich postmodernistów
Karolina Lizurej
Multiplikacja jako forma wyrazu w medium tkaniny artystycznej (na przykładzie twórczości kobiecej)
Aleksandra Piętka
Najważniejsze jest to, czego nie ma. Figuracja nieobecności i braku jako chwyt intensyfikacji znaczenia (w kontekście pomnika Buty na Brzegu Dunaju Gyuly Pauera)
INNE PERSPEKTYWY (VARIA)
Antoni Nadbrzeżny
Intensyfikacja eschatologiczna. Ku transgresyjnej koncepcji wiecznego zbawienia
Dominika Budzanowska-Weglenda
„Być istotą gigantycznego formatu”. Złoty Dom Nerona – pomnik megalomanii władcy
Katarzyna Skała
Josip Broz-Tito superbohaterem popkultury. Przerysowany wizerunek jugosłowiańskiego przywódcy jako element dyskursu jugonostalgicznego
Barbara Orzeł
Wpływ fast fashion na hiperkonsumpcję