0
Zaloguj się
Zapomniałeś hasła?

Nie masz konta? zarejestruj się »

Jak znaleźć dobry serwis AGD i RTV? Co obejmuje gwarancja, a co trzeba naprawić samemu?

Jak znaleźć dobry serwis AGD i RTV? Co obejmuje gwarancja, a co trzeba naprawić samemu?

Obecnie coraz częściej opłaca się kupić nowy sprzęt AGD lub RTV niż naprawić. Nie zawsze jednak takie rozwiązanie jest słuszne, tym bardziej, że gwarancja najczęściej obejmuje od dwóch do pięciu lat. Co zatem zrobić kiedy zepsuje się sprzęt? Naprawiać w serwisie, samemu, a może od razu wyrzucić? Na te pytania odpowiemy w poniższym artykule.

 

 

Jakie usługi powinien oferować dobry serwis AGD i RTV i gdzie go szukać?

Najlepiej wybrać serwis sprzętu AGD i RTV, który znajduje się na terenie twojego miejsca zamieszkania. W tym wypadku pracownicy serwisu sami dojeżdżają do klienta naprawiając zepsutą pralkę czy lodówkę na miejscu albo zabierając ze sobą. Bardzo ważny jest fakt, by serwisant użył oryginalnych części, a nie zamienników i dał gwarancję poprawy w razie problemów ponaprawczych. Nieco inaczej sprawa wygląda w kwestii naprawy sprzętu RTV. Naturalnie pracownik serwisu musi wykazać się tutaj uczciwością i powiedzieć jaki naprawdę będzie koszt naprawy. Tym bardziej, że w obecnych telewizorach i komputerach jedna naprawa pociąga ze sobą kolejne (ponieważ nieraz zamiast jednej płytki należy wymienić od razu dwie). Nierzadko też naprawa w ogóle pozostaje nieopłacalna.

W jaki sposób szukać ogłoszeń z serwisami AGD i RTV? Najlepiej zacząć poszukiwania od zapytania znajomych, czy mają osobę godną zaufania, którą mogą polecić. To jeden z bardziej sprawdzonych sposobów, choć warto też szukać w internecie oraz w gazecie.

Stolik, szafka i telewizor

Co obejmuje gwarancja sprzętu AGD i RTV?

Podczas kupna sprzętu AGD i RTV należy bardzo dokładnie prześledzić kartę gwarancyjną. Najczęściej obejmuje ona kilka miesięcy do kilku lat. Co to oznacza? Gwarancja pozwala na wysuwanie roszczeń względem towaru, który jest jeszcze na gwarancji. Zwykle wybór w kwestii naprawy czy wymiany pozostawia się tu konsumentowi. Czy jest to rownoznaczne z otrzymaniem gotówki? Niekoniecznie. Taka sytuacja może mieć miejsce tylko w momencie kiedy zawarcie transakcji nie było zgodna z umową. Częściej jednak sprzedawcy proponują zwrot gotówki kiedy naprawa sprzętu jest bardzo droga lub niemożliwa, a konsument byłby narażony na spore niedogodności (naprawa lodówki w lecie) lub usterka w towarze istnieje mimo wielokrotnych napraw.

Sprzęty AGD i RTV znanych marek najczęściej proponują gwarancje wieloletnią, którą można jeszcze przedłużyć za dodatkowa opłatą (ubezpieczenie). Tu także trzeba być ostrożnym, bo może się okazać, że polisa nie obejmuje na przykład zalania laptopa lub tylko jedną naprawę w trakcie trwania dodatkowej gwarancji. Oprócz gwarancji istnieje też możliwość reklamacji (za okazaniem paragonu) towaru do dwóch lat. W tym terminie, jeśli usterka powstała nie z twojej winy możesz zażądać wymiany na nowy sprzęt, naprawy lub nawet zwrotu pieniędzy. Należy tylko pamiętać, że kiedy korzystamy z reklamacji, to jednocześnie nie możemy korzystać z gwarancji.

 

Jakie usterki w sprzęcie AGD i RTV należy naprawić samemu?

Na pewno takie, które powstały z winy konsumenta. Dotyczy to zarówno jego nieuwagi lub niefortunnych zdarzeń, które miały wpływ na uszkodzenie pralki, lodówki bądź telewizora. Najczęściej gwarancja obejmuje wady samego produktu, a nie usterki powstałe na skutek danej okoliczności lub złego użytkowania. Jeśli na przykład pralka, która miała być cicha generuje hałas, wtedy produkt nie działa zgodnie z założeniem producenta. My natomiast możemy jak najbardziej taki sprzęt reklamować. Ale już kiedy telewizor został źle zamontowany i coś się w nim przepaliło, winę ponosi tu tylko kupujący.

Biała pralka

Jak zminimalizować nadmierne koszty naprawy sprzętu AGD i RTV?

Sprawa na pewno nie jest prosta, tym bardziej, że sprzęt AGD i RTV psuje się coraz częściej i trzeba do niego dopłacać (zwłaszcza gdy jest już po gwarancji). Jednym z rozwiązań, by uniknąć nadmiernych kosztów naprawy jest ubezpieczenie domowe. Obejmuje ono naprawę w przypadku usterki niezależnie od pory dnia i rodzaju uszkodzenia. Domowe ubezpieczenie pozwala także na telefoniczną konsultacje i szczegółowe omówienie występującego problemu. Najczęściej pokrywa ono dojazd fachowca do domu klienta i naprawę do kilkuset złotych. W przypadku gdy likwidacja usterki na miejscu nie jest możliwa, sprzęt zostaje przetransportowany (bez opłaty ze strony klienta) do serwisu. Fachowa obsługa obejmuje także kwestie takie jak pomoc w zainstalowaniu oprogramowania komputera i jego konfigurację.

Może Cię również zainteresować

  • O nas

  • Bezpieczenstwo

  • Pomoc

  • Poradnik kupującego

  • Blog

  • Mapa kategorii

  • Ogłoszenia archiwalne

  • Media

  • Reklama

  • Praca

  • Kontakt

Copyright © 2011-2018 Sprzedajemy.pl Sp. z o.o. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.

Przewiń do góry